Wij hebben op de eerste verdieping twee dakramen die ong. op heuphoogte beginnen, zeg maar. Op onze kamer staat ons bed onder het raam. Met een klimmende peuter begint dat nu wel een beetje tricky te worden. Zit er natuurlijk niet op te wachten dat hij er een keertje uitkukelt Onze ramen zitten alleen aan de onderkant met een eenvoudige sluiting vast, die krijgt hij zo open. Daarnaast vind ik het altijd fijn om de ramen iets open te hebben om te ventileren... Iemand tips? Of doen jullie het helemaal niet?
Misschien moet je eens bij Positiekleding, babykleding, alles voor je baby - babywalz kijken onder het kopje "veiligheid" Ze verkopen erg veel sluitingen voor allerhande deuren en dingen, misschien zit er iets tussen wat je ook tussen een dakraam kan plaatsen!
Misschien kun je er een extra haakje bijzetten en die dan inboren op een plek bovenin? En dan zo uit meten dat je, als je het raam op een kier hebt, je het dan met dat haakje vast kunt zetten. Dan kan je ondernemende peuter het in elk geval niet meer verder open duwen, en heb je nog wel ventilatie. Zo heb ik hier ook de gewone ramen beveiligt, net zo'n haakje als waar je vaak een achterdeur mee vastzet, maar dan in het klein. Ligt er ook een beetje aan wat voor raam je hebt, scharniert het bovenin, of halverwege. Bij halverwege moet je de sluiting ook lager zetten en kan hij er misschien al vlot toch bij.
Wij hebben geen dakramen maar mijn vriend heeft iets gemaakt bij onze gewone ramen: Hij heeft namelijk 2 stangen er tussen gezet... 1 stang op een bepaalde hoogte dat ze niet onderdoor kan glippen, daar een stukje tussen (zodat ze ook daar niet doorheen kan glippen ) en dan weer een stang... Maar ik weet niet of je zo'n constructie ook kan maken bij een dakraam ? Dat wordt misschien wat lastiger ?
Hey, wij hebben deze ramen...zit de beveiliging al in.... Dakramen, zoldertrappen en zonweringen | FAKRO Nederland, Fakro, Ventilatie, Kindveilige kierstand Verder kan je kijken op uitzetbegrenzer...dat is een soort van slot waardoor je raam maar op een kier kan. Er zijn vele varianten...zou me wel ff laten informeren welk raam je hebt en of het wel kan bij jouw raam.