Baby 3 weekjes, slaapzak gaan gebruiken of niet?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Vlinder3, 6 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Onze dochter is 3 weekjes en ik ben aan het twijfelen om een slaapzakje te gaan gebruiken.
    Ze is best druk in haar slaap en vaak ligt het dekentje+lakentje tot haar heupjes als ik ga kijken, ze heeft dan zo liggen woelen dat ze van haar aftrapt.

Is het verstandig om een slaapzakje te gaan gebruiken?
    Als ik er 1 ga gebruiken moet ik daar dan nog een lakentje en/of katoenen dekentje overheen doen, zodat ze wel lekker ingestopt ligt als ze gaat slapen??
    Wat moet ik haar dan aantrekken in de slaapzak?

Ikzelf denk dat het zo moet:
    Rompertje, pyama, slaapzak, lakentje....:)
    Sokjes????

Alvast bedankt meiden.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je kan een slaapzakje gebruiken ipv dekentjes, maar je kan het ook als extra doen. Wel even temperatuur in de gaten houden, dus even voelen voor jullie naar bed gaan.

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Okee dank je wel voor je reactie. :)

Vanavond maar eens proberen met een slaapzakje, ben benieuwd.

4. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    pak wel een kleine maat he :)

ik heb die van 60 cm en staat op van 0 tot 3 maand en die past goed

succes

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als je een kleine maat gebruikt, kan dat prima. Wel even opletten dat het hoofdje en armen er niet te makkelijk uitkunnen..

Heeft ze het ook koud, of valt dat wel mee? Ons jochie had het juist warm, dus hij schopte zijn dekens er daardoor af. Juist een dekentje minder, en alleen een laken bleek hier de oplossing..

6. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi, ik heb zo een kleine maat met armpjes aan en daar kan ze echt niet in weg. hij is vrij dik, maar niet te. mijn meid stapt haar ook altijd bloot.
    gr

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ze ligt nu in bed met een dun slaapzakje :)
    Volgens mij vind ze het nog heerlijk ook.
    Heb er een katoenen dekentje en lakentje overheen gedaan, het kamertje toch nl een beetje via het klapraam en is enkelglas.
    Straks eventjes voelen of ze het niet te warm heeft.

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ze heeft heerlijk geslapen in haar slaapzakje :)
    Voortaan krijgt ze die s'nachts dus lekker aan.

9. leo1984

leo1984 Actief lid

9 okt 2010
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij deden het ook al met een week of 2/3 omdat onze zoon toen al boven in zijn bedje "kroop" onder de dekens vandaan.. Ik zou geen sokjes aandoen. Wij deden mijn zoon idd een romper, pyama, slaapzak, dekentje, maar op zijn kamertje is het altijd lekker fris (slaapt hij goed) Toen hij eigenlijk nooit meer onder het dekentje lag en er vaker op belande heb ik hem eruit gehaald. Nu slaapt hij nog steeds alleen in een slaapzak (1 1/2), maar als het weer kouder wordt ga ik eens kijken of hij nu wel zelf onder een dekentje gaat en blijft liggen. Als dat zo is kunnen we mooi voor zijn 2e verjaardag leuke dekbedovertrekken vragen..

Deel Deze Pagina