Daktarin orale gel,

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bambi2011, 17 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bambi2011

Bambi2011 Actief lid

12 dec 2011
    121
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft spruw gehad toen ik nog zwanger was een paar weken geleden. Nu heeft mijn zoontje het ook en eigelijk al sinds zijn geboorte best erg. hij heeft er echt last van met zijn speen pakken enzo. dus ik was naar de huisarts geweest en kreeg druppels mee, deze gebruikte ik een week, maar bleek niks op te leveren, werd alleen maar erger. Dus ik ben deze week weer terug geweest en mijn huisarts schreef de Daktarin orale gel voor. deze had ik toen ook bij mijn dochter gehad. De dokter zei er wel bij dat de richtlijnen anders zijn en dat pasgeboren baby's het liever niet meer voorgeschreven kregen. maar dat ze dit zelf vroeger ALTIJD aan baby's gaf.

Dus ik ging naar de apotheek, kreeg ik toch die gel niet mee!?! omdat de vrouw achter de kassa er geen goed gevoel bij had. Ik kwaad natuurlijk, dus hadden ze contact opgenomen met mijn huisarts en die assistente hadden toestemming gegeven voor de druppels die ik al eerder had gehad en diegene die dus niet werkte. Dus ik weer naar de huisarts toe om te vragen of ik de dokter zelf mocht spreken. Maar ze was op huisbezoek. Werd ik later gebeld dat ze contact hadden gehad met de inspecie en blijkt dus dat pasgeboren baby's het niet mogen ivm verstikkingsgevaar omdat gel dikker is als die druppels. Dat is de enige reden. arrggg ben er zo nijdig om.

Maargoed mijn dochter heeft het dus ook gehad en had nog wat van die gel over, dus ik nam het heft in eigen handen en heb die gel gegeven. na 2x smeren is de helft al weg van die spruw!!! het werkt dus echt!!! alleen nu is het probleem dat die tube op is. Krijg het met geen mogelijkheid mee en het is absoluut nie zonder recept te krijgen. Maar het helpt echt bij mijn kleintje... vind het zo erggg

Nu zit ik te denken om te bellen naar die huisarts en een beetje te liegen over de situatie. Dat ik ga zeggen dat mijn dochter het ook heeft en dat die gel toen erg goed werkte. Zou ik het nu wel doen? ik ben bang dat ze gaan zeggen dat ik langs moet komen met haar, zeker om wat was voorgevallen zullen ze het misschien nie geloven?

beetje lang verhaal geworden zzzzorry

2. inge en janno

7 jul 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het indd gewoon proberen.
    Onze kleine heeft het ook gehad en ook net als jij eerst die druppels die dus echt niet werken daarna ook daktarin gehad en binnen 3 dagen alles weg.
    Jammer dat ik de tube al weg heb gegooit anders kon ik hem naar je opsturen haha.
    Succes en hopen dat je met je dochtertje niet bij de huisarts hoef te komen.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #3 merah, 29 jul 2012
    Laatst bewerkt: 29 jul 2012
    Ik zou het niet gebruiken! Hier zelfde situatie gehad en 1 en ander uitgezocht. Blijkt dat het beleid veranderd is omdat er echt kleine baby-tjes zijn overleden van rest spul! Het plakt te veel. Baby's krijgen dat soms niet goed weg en kunnen stikken. Daarom advies om het niet voor (ik meen) 6 maanden te gebruiken. Het aegument: vroeger mocht het wel, vind ik echt dwaasheid. Zeker voor een arts!

4. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    zou het ook proberen hoor, of anders dat jij zelf spruw hebt? wel uitkijken natuurlijk, maar je hoeft nog maar heel even te smeren en dan is het weg

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Even een toevoeging: ik snap echt niet dat je zo boos bent. als je is uitgelegd dat het vanwege mogelijk verstikkingsgevaar is. Dan schrijf jij: ' dat is de enige reden'...
    Vind ik eerlijk gezegd schokkend! Vind je dat geen reden genoeg?

Als de druppels niet helpen zou ik vragen om Gentiaan Violet. Het is een beetje een raar gezicht, zo'n blauw bekkie, maar het werkt als een speer.

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Candida & Spruw - Gentiaan Violet

Succes! Hoop dat het snel over is, want vervelend is het zeker!

6. Lau83

Lau83 Actief lid

28 jan 2012
    307
    4
    18
    NULL
    Zuid Holland
    Gevaar voor verslikken is er idd als je een lepel gel toedient (zoals de bijsluiter zegt). Als je een druppel (groote van erwt) op je pink doet, wat uitsmeert en dan de beeb aan je vinger laat sabbelen is er niets aan de hand!

Gezien de datum dat je je vraag stelde hoop ik dat je inmiddels al een oplossing gevonden hebt!

7. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    hier hetzelfde gehad en de gel uiteindelijk wel meegekregen maarrrrr het is heel waar wat ze zeggen. ik had het mij zoontje gegeven en hij is er dus echt bijna in gestikt! :$:( ik ben toen direct gestopt en ben hem zijn tongetje schoon gaan maken met bessensap en heb hem zo af en toe wat peau d'arco thee gegeven (na elke voeding een paar theelepeltjes). als je bv geeft kan je het ook zelf drinken.
    is allebei verkrijgbaar bij de tuinen...en werkt supergoed! ;)

succes ermee!

8. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    sorry maar dat deed ik, en nogmaals, hij is bijna gestikt!! zoals mera zegt...ze krijgen dat niet goed weg

9. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    druppel op je ene vinger, uitsmeren op je pink en dan in het mondje.
    Goed onder de tong, op de kaken, tong, wangen, gehemelte.

Ik gebruik het al vanaf 3 mnd op die manier. Niets anders werkt hier.. Ook niet die paarse troep helaas.

Als een arts het voorschrijft moet de apotheek het meegeven.

10. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik denk ook niet dat ze wil dat haar kindje stikt.. Ik zou ook boos zijn als een apotheek me het voorgeschreven spul niet mee zou geven. Advies oke, maar zij bepalen niet.

11. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    en hoe gaat het nu?

Deel Deze Pagina