hoe bereid ik mijn uk (17 maanden nu) voor op een nieuwe kamer? met nieuwe meubels etc? de 2e is op komst en de babykamer laten we de babykamer en dus krijgt uk een nieuwe kamer....dan is hij bijna 19 maanden. behang en gordijnen enzo blijven hetzelfde. Ik wi"l hem laten "helpen" met verhuizen van knuffles enzo.. verder weet ik het eigenlijk niet. Kreeg wel een tip om eerst het overdagslaapje hier te laten wennen en niet zo ineens alles op de nieuwe kamer. hoe hebben jullie dit aangpakt?
Bij ons krijgt zoonlief geen keuze. Hij krijgt een nieuwe kamer als we verhuizen naar ons nieuwe huis (medio februari). Tja, soms is het niet anders. Hij is heel makkelijk dus ik verwacht dat het wel goed zal gaan. Wel mag hij nog even zijn eigen bedje houden (al is die nu oranje en straks wit!)
Hier zijn we net met de nieuwe kamer van Iris bezig; ze is nu bijna 20 maand en de 2e word geboren als ze net 2 is. We laten haar de kamer waarin we nu aan t klussen zijn zien. Ze loopt er elke dag trots in rond (kamer is overigens nog helemaal kaal). We hebben gisteren met haar wat spulletjes voor haar kamer in de Ikea gehaald; ze riep de hele tijd 'nieuwe kamer kopen'. ALs de nieuwe kamer klaar is dan willen we haar gelijk helemaal overdoen; lijkt me verwarrend dat ze een deel in haar oude en een deel in haar nieuwe kamer is. We hopen dat ze over een maand of 2/3 over kan; zo zit t niet te dicht op de geboorte van de 2e..
ik heb er nog geen ervaringen mee, maar zelf zou ik met mijn zoontje nieuwe spulletjes gaan kopen voor zijn nieuwe kamer. En erbij laten zijn bij het klussen e.d. zodat hij de veranderingen ziet. En persoonlijk zou ik hem niet eerst een beetje laten slapen in zijn nieuwe kamertje maar gelijk volledig. Dan weet hij gelijk dat het zijn kamertje is en de oude voor zijn nieuwe broertje of zusje. Maar dat is wat ik zou doen hoor, of ht werkt is het tweede
Hier ook een UK van 18 mnd-en die naar een nwe kamer gaat! De deur was eerst steeds dicht ivm rommel/werkspullen/verf etc maar steeds ging hij vd deur staan emmeren. Nu wil hij steeds naar de kamer toen en laten we de deur openstaan. Hij is zelfs papa af en toe een beetje ah helpen op zijn manier en loopt dan bijv met de kitspuit in het rond. We hopen dat de kamer met anderhalve maand af is zodat hij daar dan een beetje rust zal krijgen. Echt gehecht is hij -denk ik- niet aan zn oude kamertje/waar de baby nu komt te liggen, want hij heeft het eerste jaar van zn leventje boven bij mij geslapen en spelen doet ie natuurlijk altijd beneden. Maar we zullen zien en er het beste van hopen, komt vast goed. Mirre
Wij gaan volgende maand verhuizen en dus zal ze ook aan een nieuw kamertje moeten wennen. We hebben 6 weken uitgetrokken voor opknappen etc van het huis. Maar we zijn bewust begonnen met háár kamertje. Daar ligt nu dus laminaat en de muren zijn klaar. Inmiddels heb ik ook een tafeltje met wat speelgoed neergezet. Met een tijdelijk traphekje voor haar deur, kan ze vanaf a.s woensdag regelmatig in haar nieuwe kamertje gaan spelen is de planning. Zodat ze nog een week of 3/4 heeft voor we daadwerkelijk gaan verhuizen. Hopelijk scheelt het... Haar meubeltjes gaan verder wel gewoon mee.
Onze kleine meid van 16 maanden is net over naar haar nieuwe kamertje omdat "de baby" op haar oude kamertje komt te slapen. We hebben haar bij het verven en klussen steeds betrokken en alvast op haar nieuwe kamertje laten spelen als wij daar aan het opknappen waren. Ook hebben we in de weken voordat ze er mocht slapen haar steeds overdag een keertje naartoe laten lopen: "even je mooie nieuwe kamertje kijken! Hier mag je strakjes als het klaar is lekker slapen!" Dit werkte heel goed. Op de dag dat ze over ging heeft ze zelf mee haar knuffels en spulletjes mee mogen nemen en de eerste nacht was super goed verlopen, ze was meteen gewend!! Veel succes ermee
Hier is onze dochter 2 als haar brusje komt en dus haar kamer 'overneemt'. Als we haar nieuw kamer gaan opknappen zullen we haar regelmatig de kamer laten zien (alhoewel ze daar nog niks van snapt). Als de baby er dan is laten we haar nog wel even in haar oude bedje op haar nieuwe kamer slapen, (is er toch nog wat vertrouwds), totdat ze toe is aan een groter bed. De baby slaapt de eerste tijd in een wieg.
Ons zoontje is met 13 maanden verhuist naar zijn nieuwe kamer. We hebben hem de weken daarvoor regelmatig laten spelen op zijn nieuwe kamer en het slapen ging heel makkelijk. Zijn ochtend slaapje gaat altijd heel makkelijk, dus daar zijn we mee begonnen. En vanaf dat moment gelijk elk slaapje daar gedaan en niet heen en weer gesleep tussen de kamers. Hij wist vanaf dat moment dat DAT zijn kamer was en de andere niet meer. Kinderen zijn vaak veel flexibeler dan wij denken...