Moe wakker na 20 minuten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kkatinka, 13 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    #1 kkatinka, 13 mei 2015
    Laatst bewerkt: 13 mei 2015
    Hoi. Mijn baby wordt standaard na maximaal een half uur wakker overdag. Zelf inslapen met speen duurt 5-30 minuten, maar ze is altijd binnen 5-30 minuten moe wakker. Ik kan dan van alles proberen maar ze is moe maar ik krijg haar niet in slaap. Ook bij mij op schoot slaapt ze niet. Voorheen sliep ze daar nog uren maar nu is ze te beweeglijk en afgeleid en slaapt ze daar helaas ook niet meer. Vandaag heeft ze 30 minuten geslapen en ze is erg moe maar toch wordt ze erg snel wakker. Ook met inbakerzak binnen 30 minuten. Ik ben het zo beu, soms denk ik in een boze bui maar gewoon: ik leg je neer en over een uur haal ik je er pas uit. Doe ik natuurlijk niet, ik laat haar niet huilen, maar toch is het frustrerend.. Ze is 2.5 maand trouwens en dit is de laatste 1.5 maand zo.
    Rrr hou ik aan en ik leg haar binnen 5 kwartier op bed. Slaapsignalen zend ze niet echt uit. Ja ze gaapt heel de dag door, zowel voor als na het slapen.
    Ik vraag me daarnaast ook af of dit iets is wat wij gewoon dienen te accepteren, of dat er ergens iets "mis" gaat in haar naar bed brengen en signalen herkennen.. Volgens diverse websitetekst is zulke korte slaapjes doen gevolg van oververmoeidheid en slapen baby's daarom zo kort.
    Snachts slaapt ze gewoon goed.

2. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het, mijn kind kan ook kort slapen. Wat je zou kunnen doen is proberen weer in slaap te sussen. Ze hebben soms wat Hulp nodig.
    Soms legde ik zoon na een kwartier weer op bed.

En tijdens wandelen of in de doek slapen? Is het dan langer?

Als ze s nachts goed slaapt denk ik niet dat het oververmoeid is.

3. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ben je eigenlijk beu? Sommige kinderen slapen nou eenmaal kort...

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Bin Dafne ging het ook zo. Doordat ik haar dan toch telkens snel uit bed haalde, raakte ze idd oververmoeid, met als gevolg niet meer slapen en meer dan 10 uur per dag huilen. Toen ik eraan onderdoor ging en het gevoel had dat ik haar wel wat aan kon doen, toch laten huilen. Dat deed ze de eerste keer een kwartier, daarna uren geslapen. Sindsdien zijn we erachter gekomen dat zij huilen soms nodig heeft om in slaap te komen. En ook bij doorslapen. Dit huilen doet zij niet altijd. Ze huilt/jengelt ook weleens in haar slaap, dan laat ik haar gewoon liggen.
    Na een dag hadden we een ander kind! En al na een paar dagen een vast ritme, met 's nachts doorslapen. Overdag slaapt ze minder lang, waardoor ook minder tijd tussen de flessen. Want bij haar is het wakker worden-verschonen-even in box als ik fles maak-fles-spelen-moe dan naar bed. En overdag kan ze dan gerust ruim 1,5 wakker zijn, is dan gewoon vrolijk. Na de vierde fles rond 17.30 slaapt ze tot uur of 7 's ochtends, ik maak haar wel wakker voor een fles om 22.30, anders kan ik er 's nachts uit. Die fles drinkt ze slapend leeg en daarna slaapt ze meteen verder als ik haar weer in bed leg.

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dafne sliep 's nachts wel, puur omdat ze dan oververmoeid was! Ze sliep dan bij mij op de borst. Overdag wilde ze dat ook niet.

6. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Nee daarin slaapt ze slechter tegenwoordig arya. Dan kan k een uur rondlopen en slaapt ze na een uur pas. Voor 15 minuutjes. En na dat uur ben ik zelf ook te moe om nog verder te lopen en wordt ze wakker omdat k stop haha

Wat betreft beu:
    Heb nogal wat gelezen over slaapgedrag bij baby's en daardoor krijg ik nogal het idee dat het aan ons ligt dat ze zo kort slaapt. Dat ze langer zou slapen wanneer wij adequater inspelen op haar behoefte om te slapen. Het gevoel hebben dat ik me erg inzet om op haar signalen te letten maar alsnog lukt het niet.

7. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Wij kwamen er achter dat ons zoontje op zn buik goed sliep overdag.
    zou je kunnen proberen..

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, Dafne slaapt sinds ze 4 weken is op dr buik.

9. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is ook niet makkelijk soms om je kindje te begrijpen. Ik vind de slaapsignalen nu soms nog lastig. Het is een kwestie van uitproberen, maar je doet het echt niet fout hoor. En rust reinheid regelmaat of andere slaapmethoden is wat mij betreft ook ernstig overschat hoor.

Het boek lekker slapen zonder huilen vond ik heel fijn. Misschien helpt dat? Maar je kindje klinkt normaal hoor. Niet teveel lezen op Internet. Zie dit maar als een verlenging van de tijd in de baarmoeder. Ze heeft gewoon nog een vette jetlag :D (en het wordt beter, ook al doe je "niks")

Deel Deze Pagina