Zoontje kijkt wat scheel....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loe, 22 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Onze zoon 'loenst' sinds een 2 maanden ongeveer denk ik. Het viel me eerst niet zo erg op, maar nu steeds meer. Vanmiddag maakte ik onderstaande foto, toen kwam hij net uit bed. Het is niet altijd dat het in deze mate is, soms ook 1 oog dat ik op een foto zie. Toen hij vanavond uit bed kwam, zag ik het opnieuw. Aan de andere kant, valt het me niet de hele dag op zeg maar, dus ik denk dat hij het niet altijd heeft, of dat het nu meer wordt, dat kan ook.
    Wat is dit, loensen? Herkent iemand dit? En gaat het vanzelf over, of toch beter even langs een oogdeskundig?:)

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Op deze foto lijkt hij idd wat te loenzen, maar dat is wel lastig te beoordelen van een foto.
    Wat ik ook zie is dat hij nog een vrij brede neusbrug heeft en dat vertekent het beeld vaak wel

Je kunt een afspraak maken met een orthoptist en die kan dan kijken of er idd scheelzien is, of er al voorkeur voor een van de twee oogjes is, of de samenwerking zich goed ontwikkeld en wat de sterkte van zijn oogjes is.

3. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Ik zou zeker even langs de huisarts gaan en vragen om een doorverwijzing naar de orthoptist, beter een keer te veel na laten kijken dan te weinig en des te eerder je er bij bent des te beter! Het kan namelijk zo zijn dat je zoontje wat sterkte nodig heeft aan zijn ogen (hoeft helemaal niet!) of dat 1 oog wat minder ontwikkeld is dan de ander (lui oog) en dat zou als gevolg hebben dat je in de toekomst zou moeten gaan afplakken, maar dat hoeft dus ook zeker niet. De enige manier om er achter te komen of er wat is is dus om even langs de orthoptist te gaan.

4. Loe

Loe Niet meer actief

Ik heb inmiddels een afspraak gekregen bij de orthopist, daarvoor heb je geen verwijzing nodig gelukkig. 8 december mag onze kleine beer komen.
    Dacht eerst nog: kan misschien naar het cb, kijken wat ze zeggen of naar de huisarts. Maar ja, als zij geen risico gaan lopen (tis natuurlijk niet hun vakgebied) kunnen we dan alsnog naar de orthopist. Dus gaan we nu maar direct:). Bedankt voor jullie reactie.
    Het gekke is wel dat het op meerdere foto's is, maar de ene keer links, anders keer rechter oogje. Zijn papa vindt ook dat het ene oog meer/sneller meedraait dan het ander. Hopelijk is het gewoon niks en komt het inderdaad door de nog bredere neusbrug.

5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

8 december is idd lekker snel. Bij ons is de wachtlijst wel wat langer volgens mij. En wij zijn idd vanaf 1 augustus direct toegankelijk.

En hopelijk is het allemaal goed. Heel vaak is er niks aan de hand en mocht er toch wat zijn dan ben je er nu iig vroeg bij.

6. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Fijn dat je zo snel terecht kan! Hoop dat je even wat laat weten als je meer weet :).

7. Loe

Loe Niet meer actief

Dank jullie wel. Ja, eerst zei ze dat ze tot januari volzaten en toen daarna ineens was er plek. Dus of dat nu kwam doordat ik zijn geboortedatum gaf of iets anders, ik weet t niet, maar ik ben er natuurlijk super blij mee!
    Ja, ik zal laten weten hoe het was, ik hoop alles ok. Ik zie toch nog geen klein jongetje met een brilletje, die gaat hij nooit ophouden.;)

Deel Deze Pagina