Daktas/koffer vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door rjdn12, 17 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Hoi Allemaal,

Wij gaan in juli op vakantie en gaan met 5 personen in een auto. Nu dacht ik dat het wel erg handig zou zijn om een dakkoffer te kopen.
    Maar hoe werkt dit? Past elke koffer op een auto? Je hebt dus ook dakdragers nodig? Past elke dakdrager op een auto?
    Als we dit allemaal nieuw moeten kopen, kost dat best wel wat, dus nu zat ik ook te denken aan een daktas. Heb je hier ook dakdragers voor nodig?
    En hoe werkt dat dan?

Hoop dat iemand mij wat wijzer kan maken.

Groetjes!

2. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Je moet dakdragers kopen die op je auto passen. Dan heb je weer verschillende dakkoffers die weer op verschillende dakdragers passen maar die maten zijn wat universeler. Als je googled op jou auto en dakdragers dan vindt je vanzelf wel de goede. Wist je dat je ook dakkoffers kunt huren?

3. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Bedankt voor je reactie! Huren heb ik ook al naar gekeken, maar volgens mij is dat even duur als er 1 op marktplaats kopen. Alleen moet ik dan sowieso dak dragers kopen en doe kosten rond de 150 euro. Daarom dat als een daktas gewoon op de auto kan scheelt dat heel wat geld.

4. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Er staan ook heel veel dakdragers op marktplaats. Voor elk merk vind je er wel.
    Wij hebben die van ons op marktplaats voor 35,- gekocht en een dakkoffer voor 20,-
    En ik vind het ideaal. Er kunnen aardig wat tassen in de koffer.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij hebben twee jaar geleden ook een dakkoffer gekocht. Koste bij de Halfords 99 euro. Volgens mij was het een universele die dus op bijna alle auto's moet passen. Er zaten al dakdragers op onze auto.

6. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Een daktas is 3x niks. Je moet nagaan dat er op je dak tijdens het rijden gewoon een orkaankracht aan wind staat. Daktassen zijn niet veilig en kunnen er snel afwaaien of openwaaien.
    Mocht je een auto hebben met een glazendak die open kan bv bij renault, dan zou ik geen dakkoffer of tas nemen. Door de wervelwinden en drukverschillen die er dan ontstaan kan je glazen dakgedeelte wat niet open kan, scheef gaan staan waardoor je bij 80km of meer al gefluit heb, ook als de dakkoffer er na de hand af is. Ik spreek helaas uit ervaring. Wij hebben de glasplaten erop nieuw moeten laten zetten na de vakantie met dakkoffer.
    Bedenk ook wat je in je dakkoffer wil stoppen. Grote koffers of zware tassen met kleding kun je daar niet in kwijt. Je dak mag mag max 75kg dragen. Je zult in je dakkoffer dan ook alleen maar lichte spullen kunnen stoppen. Wij hadden bv er altijd slaapzakken, kussens, keukenspullen, bergschoenen, parasol en oprol keukentafel in liggen. Wij hadden trouwens een grote dakkoffer van 490liter.
    O ja en denk er ook aan dat je na de vakantie je dakkoffer moet opslaan en dan is ie best groot.
    Misschien is huren wel een optie. Wij huren bv wel een aanhanger omdat wij geen opslagruimte hebben.

7. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    idd op marktplaats kan je soms wel eens een koopje doen voor een dakkoffer.

8. augustus

augustus Niet meer actief

Ik heb er net 1 via marktplaats gehuurd. Ben benieuwd wordt onze eerste vakantie met bagagebox op het dak. Zag er ook 1 in het gamma krantje staan btw. Ook de dagdragers verkopen ze daar.

9. augustus

Overigens toen ik de box ging halen kwam net iemand er 1 terug brengen, die man was erg tevreden. Geen gefluit ofzo.

wij hebben de hapro carver 6,5 op het dak zitten nu..

O ja ook wel een handige tip van die man, je kan niet elke parkeergarage in!

10. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    ha ha en let ook op je eigen carpoort. Dat wil ook niet altijd passen.

11. augustus

Ik zie het helemaal voor me :D Ik zeg het wel 100 x tegen mn vriend en wie wilde er net de gargage in rijden, juist ja IK ;)

12. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Hahah, jeetje wat ingewikkeld allemaal! Die garage is inderdaad ook een goeie;) haha!

13. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Toevallig zijn wij er ook naar aan het kijken en zag dat ze deze week ook in de aanbieding zijn bij de Gamma. Universeel voor auto's met dakrails;)

Tip ook tekentafels voor in de auto voor de kids:D

14. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Jaaa heb nu net het boekje voor me liggen en rij zo naar gamma;) ik ga in ieder gebal de dakdragers en het tafeltje kopen;)

15. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Wij hebben er 1 geleend, mijn man vond het 3x niets! Ik moet wel zeggen dat er toen erg veel wind stond en we zijn met 6 pers.
    Toen we op ons vakantieadresje waren kwam ik een klein aanhangertje tegen op marktplaats voor 75,- Gelijk gekocht en we rijden er al weer 3 jaar mee rond. Trouwens daar kunnen we ook veel meer in kwijt. Je moet het wel net treffen natuurlijk :)

16. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    #16 Minke24, 17 jun 2011
    Laatst bewerkt: 17 jun 2011
    Wij hebben de afgelopen jaren de dakkoffer van vrienden geleend. Geeft erg veel extra ruimte en je kunt gewoon hard rijden op de snelweg, want met een aanhanger erachter naar Italië rijden duurt me veel te lang. Vind het nadeel aan een dakkoffer wel dat 'ie zo ontzettend gaat fluiten op de snelweg. Je moet óf langzaam óf flink doorrijden.

Je moet inderdaad even goed opletten of je 'm jarenlang wil gebruiken, of eenmalig en of je universele dakdragers daarbij koopt of dakdragers die bij het merk auto horen etc.

Deel Deze Pagina