Eerste follikelmeting IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Pinoa, 23 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinoa

Pinoa Actief lid

11 nov 2014
    113
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Vanmorgen was ik voor mijn eerste follikelmeting voor IVF of ICSI. Ik ben er een beetje onzeker over geworden.
    Ik volg het korte protocol en zit op cyclusdag 8 en stimulatiedag 8, ik spuit 150 eenheden Gonal F. Ik heb PCOS trouwens.
    Vanmorgen waren er geen grote follikels te zien, de grootste was 8mm en de rest allemaal nog een stuk kleiner. Waarschijnlijk wordt de dosering nu opgehoogd en zaterdag moet ik terug.
    Maar is dit normaal voor de eerste meting? Heeft iemand anders dat ook gehad en dat het daarna ineens ging groeien?
    Ben een beetje bang dat het niks gaat worden ofzo.

Alvast bedankt!

2. Kahlan83

Kahlan83 Bekend lid

24 jul 2013
    904
    0
    16
    Hai Pinoa,
    Geen zorgen maken, het kan nog alle kanten opgaan. Zeker voor een eerste meting is het niet erg. Medicatie kan opgehoogd worden en het hoeft ook allemaal niet binnen een week gereed te zijn. Ik heb ook een aantal keer ruim drie weken gestimuleerd om tot mooie grote eitjes te komen. En denk ook maar zo: beter kwaliteit dan kwantiteit :)

Succes!

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Don't worry, ik heb deze ronde 32 dagen gestimuleerd :) Dus het kan nog álle kanten op bij jou..
    (doe overigens OI en geen IVF/ICSI)

4. Moess

Moess Niet meer actief

Ik heb bij mijn 2e poging na 8 dagen een echo gehad waarop 2 follikels te zien waren van 10mm. Uiteindelijk zijn er met de punctie 15 eicellen aangeprikt, 1,5 week later. Dat wil niet zeggen dat het sowieso goed gaat, maar wel dat het nu nog alle kanten op kan gaan. Succes!

5. Moess

Moess Niet meer actief

Het is wel een groot verschil, bij ivf/icsi is het de bedoeling om een groter aantal follikels aan te prikken. Ik begrijp de stress wel, heb dit zelf ook zo ervaren toen

6. Pinoa

Pinoa Actief lid

11 nov 2014
    113
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties!!

Fijn te horen dat er nog veel kan gebeuren. Hoop op een goede groei :). Het punt is ook een beetje dat ik een week vakantie heb aangevraagd: de week waarvan ik denk dat het net na de testdatum gaat vallen. Zodat ik kan bijkomen, van welk nieuws dan ook.
    En nu ben ik bang dat het verkeerd gaat uitvallen waardoor ik vakantie zal hebben in de 2e wachtweek...dat lijkt me niet echt fijn. Helaas kan ik het op mijn werk niet meer wijzigen. Dus vandaar dat ik nu ook iets meer in de stress zit qua snelheid, maar helaas heb je er gewoon helemaal geen controle over...

Meer reacties zijn welkom!

7. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Hey Pinoa, helaas kun je er maar beter vanuit gaan dat er niks te plannen valt in de mmm... Maar wie weet pakt het nog goed uit hoor :)

Hoeveel follikeltjes zagen ze in totaal op de echo?
    Op welke cd zat je bij je afspraak?
    En wanneer is je volgende afspraak?

Ik loop in Voorburg en volg daar ook het korte protocol. Nu IVF 2. Bij beide pogingen heb ik uiteindelijk van cd3 t/m 10 gestimuleerd, was op cd 13 de punctie en op cd16 de tp. Als je net als ik pregnyl moet prikken op 3, 6 en 9 dpo, kun je pas een week na de laatste prik testen.

Maar wanneer de punctie getimed wordt is natuurlijk enorm persoonlijk...

Bij IVF 1 in februari moest ik vanaf cd 7 ook ophogen, dus het is goed nieuws dat ze zo met je meedenken!

Deel Deze Pagina