IZA collectiviteit zorgverzekerings vraag

Discussion in 'De lounge' started by verrassingsei, Jan 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

Jan 24, 2010
    1,751
    0
    0
    Ik heb even een vraag voor mijn partner.
    Hij is verzekerd bij IZA en nu vroegen wij ons af of je via een organisatie collectieve korting zou kunnen krijgen.
    Heb IZA gebeld en die kunnen voor mij niet opzoeken welke organisatie's dat zijn.
    Wel kunnen ze op namen zoeken om te kijken of er een contract mee afgesloten is.

Dus hoop eigenlijk dat er iemand is die net als hij verzekerd is bij IZA en weet via welk bedrijf/organisatie er een collectiviteitskorting kan worden aangevraagd.

Als voorbeeld: Ik zelf ben bij Univé verzekerd, er is hier in de buurt een thuiszorg voorziening en die geeft 8% korting op de basis verzekering en 10% korting op de aanvullende.
    Om lid te worden kost het mij 22,50 per jaar en dit krijg ik weer terug via Univé.
    Zo iets zoeken we dus voor IZA.

Wie ow wie weet dit?

Alvast bedankt!

2. verrassingsei

Jan 24, 2010
    1,751
    0
    0
    helemaal niemand die dit weet?

3. Dana

Dana Niet meer actief

begrijp ik nou goed dat jullie willen doen alsof je bij een bedrijf werkt waar IZA een collectiviteitscontract mee heeft en op die manier korting krijgen?

dat gaat je niet lukken ook al weet je de namen van die bedrijven, ze vragen namelijk ook om personeelsnummers en je betaald via je werkgever (wordt ingehouden van je loon) dus als je er niet werkt houdt het op.

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    IZA is toch voor mensen uit de zorg ?
    Meestal krijg je dan korting via je werkgever.

5. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

zoiets hebben ze bij menzis ook hoor. Ik ben lid van de supportersvereniging fc groningen ofzo en krijg daarvoor collectiviteitskorting. En die vereniging kost me niks.... Is een "maas" in de wet. Zo kunnen ze toch korting geven:cool:

@ts: iza weet ik niet, mijn man is via zijn werk daar verzekerd.

6. Miron

Miron Fanatiek lid

Feb 6, 2009
    2,349
    106
    63
    Ik werk voor VGZ-IZA-Unive (zijn gefuseerd)

Heb momenteel zwangerschapsverlof en verwerk normaal declaraties dus weet niet alles maar wel een beetje.

IZA verzekering kun je inderdaad alleen via je werkgever krijgen als je in de zorg werkt. Dit is dus al een collectiviteitscontract.

Bij Unive kun je je ook individueel verzekeren. Om dan meer korting te krijgen kun je je aanmelden bij bijvoorbeeld de ANWB. Dan heb je dus eigenlijk een collectiviteitscontract via de ANWB en niet je werkgever. Dit kan interessant omdat ze andere afspraken hebben gemaakt over bepaalde vergoedingen. bijvoorbeeld bij een diabeet die via de diabitici vereniging een collectiviteit bij unive afsluit.

Maar voor IZA geldt dit dus volgens mijn niet. Maar ik kan het altijd fout hebben omdat ik normaal dit soort vragen niet beantwoord op het werk.

7. Dana

Dana Niet meer actief

ah op die fiets ;)

8. verrassingsei

Jan 24, 2010
    1,751
    0
    0
    @Dana: Nee wij willen niet net alsof doen hihihi, zoals ik in mijn eigen voorbeeld al stelde ben ik zelf lid van een thuiszorg vereniging in de buurt en daarmee krijg ik korting.
    Zoek dus ook zo iets van een vereniging of organisatie die dit heeft voor IZA.

@Iza voor mensen uit de zorg: Geen idee hoe dit zit, mijn partner is in iedergeval niet werkzaam in de zorg en wij hebben het particulier geregeld.

@Miron: Bedankt voor je antwoord, dit had ik dus eigenlijk ook al een beetje gehoord van IZA zelf, was er al een beetje bang voor!
    Toch had ik gehoopt dat het wel kon individueel.

Dan geven we het maar op denk ik, of iemand anders moet nog met een vereniging of organisatie komen waar het wel bij kan.

Meiden bedankt he?

Share This Page