Als je onder de tong of oksel meet hoeveel graden moet je er dan ook alweer bij optellen ? Ik had onder beidde een temp van 36.8...
volgens mijn huisarts zijn die erg onbetrouwbaar omdat ik het zelf ok altijd zo gedaan had en nu ik dat dus niet meer zo doe merk ik ik dat er echt grote verschillen zijn. qua opmeting
Ik doe het ook oraal, dus onder de tong. Je mag een kwartier van tevoren niets drinken (ook geen water) en je mond vijf minuten gesloten hebben voor je gaat meten. En ook tijdens het meten natuurlijk Ik tel er 0,3 bij op. Het werkt voor mij, dus waarom niet? Rectaal is wel het beste idd, oraal is iets minder betrouwbaar. groetjes Nikkie
ja dat bedoelde ik kon de niet opkomen hahahaha maar Rectaal is inderdaad het beste dat andere vertrouw ik niet heb vaak beide gedaan en Rectaal gaf een hele andere uitkomst dan onder de oksel ook al telde ik daar wat bij.
Maar waarom moet je er dan 0,3 bij optellen. Als je toch altijd gewoon van de temperatuur uit gaat die de thermometer aangeeft verhoogt of verlaagt je temperatuur toch ook gewoon...of je nou de 0,3 erbij optelt of niet.
Inderdaad, optellen heeft geen enkele zin. Zolang je maar in een cyclus dezelfde methode blijft gebruiken. Overigens is onder de oksel meten echt onbetrouwbaar (dus niet alleen lager), geen goed idee dus.
Ik heb de vorige cyclus onder de tond getempt. Ik heb m'n ei keurig gevonden, maar deze ronde ben ik toch overgestapt naar vaginaal tempen. Ik slaap blijkbaar vaak met m'n mond open, en dat heeft best een groot effect op m'n temp. Ik lag meestal eerst een kwartier met m'n mond dicht voor ik ging tempen. Nu doe ik het vaginaal, is voor mij veel sneller, en je hoort die irritante piepjes ook niet zo hard (dus manlief wordt er na z'n late dienst ook niet wakker van ).