Daling temp bij miskraam

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Jonie2, 7 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonie2

    Jonie2 Bekend lid

    10 apr 2008
    579
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb me suf lopen googelen, maar kan het niet vinden. Daarom stel ik mijn vraag hier. Ik zou graag willen weten hoe snel je temp daalt bij een miskraam. Is dit gelijk nadat het bloeden begint of duurt dat een poosje (paar dagen/weken)? Zijn er hier misschien ook meiden met een temp kaartje bij een miskraam?

    Ik ben namelijk zwanger, maar heb afgelopen donderdag bloedverlies gehad en ben bang voor (weer) een miskraam. Nu houd ik mijn temp wel bij en hij blijft wel hoog. Ik weet het gewoon niet meer.

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen
     
  2. MM1981

    MM1981 Bekend lid

    30 dec 2010
    668
    0
    0
    Beste Joni,

    Allereerst wat ontzettend vervelend voor je, dat je in deze onzekerheid zit.

    In mei heb ik een miskraam gehad. De huisarts had het over 50-50% kans. Ik voelde me op dat moment "half zwanger". De onzekerheid was niet te geloven. Ik merkte dat mijn temperatuur zakte. Nog niet eens zozeer in de ochtend, maar juist in de avond. Dit gebeurde anderhalf week voor de miskraam, toen ook het lichte bloedverlies begon.

    Mijn temperatuurkaartje zag er alsvolgt uit voor de ochtend:
    Bekijk bijlage 172646

    Ik wil je heel veel sterkte wensen.

    -x- MM1981
     
  3. Seth

    Seth Niet meer actief

    ik denk dat de temperatuur niet veel zegt....
    bedoel... je HCG kan ook nog stijgen bij sommige miskramen.... terwijl het toch mis is.....

    heb trouwens zwangerschapskaartjes gezien waarbij de temp later ook gewoon daalde... (onder coverline)

    ben je veel bloed verloren??
    misschien bellen dat je een vroege echo wil??
    Denk dat je temp weinig zegt.. en dat je hier (voor je gevoel) ook geen zekerheid uit kan krijgen....

    rot om niet te weten waar je aan toe bent.... weet het :(
     
  4. Jonie2

    Jonie2 Bekend lid

    10 apr 2008
    579
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Dat half zwanger gevoel herken ik helemaal!
    Ik heb niet veel bloed verloren. Donderdagochtend zat er wat in mijn broekje en daarna alleen lichtroze met afvegen. Sindsdien niet meer. Mijn vorige mk was een missed abortion, dus toen geen bloed gezien. We kwamen erachter met de echo. Nu is het dus wel anders.
    Mijn buik groeit ook enorm. Echt niet leuk zo.
    Ik ga morgen de vk bellen voor een afspraak en echo deze week. Ze had ook al gezegd dat dit wel kon met 6 weken.
    Gewoon nog even afwachten, bah...
     
  5. charity2010

    charity2010 Fanatiek lid

    29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Als eerst veel sterkte meid en ik hoop dat het goed blijft gaan en het bloedverlies niets betekend!

    Ik heb een mei een MA gehad, kwamen we achter met de eerste echo, toen was ik 10+3.. Doormiddel van cytotec heb ik de miskraam opgewekt en op 11+1 ben ik het kindje verloren. Ik ben toen begonnen met tempen op de eerste dag bloedverlies en mijn temp is toen nog een hele tijd hoog gebleven ondanks dat ik toen al niet meer zwanger was.. Mijn ervaring is, dat zolang er nog HCG in je bloed zit je temp niet tot nauwlijks zakt. Heb even op mjin kaartje gekeken en mijn temp zakte pas 13 dagen nadat ik het vruchtje verloren ben..
     

Deel Deze Pagina