Goedemorgen dames! Misschien dat iemand mij kan helpen. FF en ik zijn er zeker van dat ik mijn eisprong heb gehad op CD19. Ook ivm 2x positieve ovulatietest is er geen twijfel over mogelijk. Maarrr... Op dag van eisprong 36.30, 1dpo 36.40, 2dpo 36.28?? Heb wel eens gelezen over een "fallback rise pattern" maar is dat hier ook van toepassing? Wie heeft dit eerder meegemaakt en wat betekent het?
Nou volgens mij is FF nergens zeker over, geen kruis te zien Ik zie ook geen duidelijke temperatuurstijging, dus ik kan uit je huidige kaartje geen eisprong halen en dus ook geen dipje op 2 dpo. Vergelijk het eens met je vorige kaartje dan is je temperatuur toch ook nog heel laag tov je temperaturen tijdens de luttele fase Een positieve ovulatietest betekent niet per definitie dat je een eisprong hebt. Ik zou nog even door temperaturen, succes.
Mijn kruis zet FF morgen als mijn temperatuur stijgt, waar ik 100% zeker van ben. En dat kruis komt dan bij CD19 te staan. Dus geen twijfel! Het enige wat ik me afvraag is waarom mijn temperatuur op 2dpo daalt ipv stijgt, en ik vraag dit niet zomaar, want het schijnt vaker voor te komen Hoop alleen dat iemand die ervaring al eerder heeft gehad
Als je morgen een duidelijke stijging hebt en dat hoog blijft denk ik dat FF de eisprong op dag 21 zet. Ik begrijp niet waarom je 100% zeker bent van dag 19. Maarreh nu ben ik wel benieuwd wat het gaat worden dus nog wel ff minimaal 3 dagen door temperaturen
Ik snap dat je twijfelt en dat zou ik ook doen als buitenstaander.. Maar ik ken m'n lichaam heel goed inmiddels en heb gister en eergister ook geen vruchtbaar slijm meer gespot, en dat heb ik altijd wel voor mijn ei. Voor CD19 wel gehad, dan ook nog mijn positieve OPK, mijn tweede positieve is altijd op de dag van mijn eisprong, dus kan bijna niet anders.. Vandaar We gaan het zien, ik blijf wel ff tempen ja!
Niet zo duidelijk meegemaakt, maar mijn temp is de eerste twee dagen na mijn ei altijd net iets boven de coverlijn voordat hij goed omhoog gaat. Kan dus goed. Scroll maar eens door mijn kaartjes... Kaartje
Bij een Fallback rise gaat de temp na de eisprong eerst 1 dag omhoog, dan de 2e dag omlaag en daarna weer omhoog inderdaad. Alleen zou hij wat duidelijker omhoog moeten gaan dacht ik. Maar ieder lichaam is weer anders.
@ Toto: dat is bij mij meestal ook zo, eerst twee dagen net boven de coverline en daarna een verdere stijging. Dit is mijn eerste cyclus dat mijn temp weer daalt op 2dpo. @ Sandana: misschien is het inderdaad dan geen fallback rise te noemen, maar vreemd is het wel! Ben nu wel benieuwd naar mijn temp morgen..
Volgens mij zegt het niks, een tempdaling op 2dpo. In een ander topic hier staat uitgelegd wat een daling tussen 2dpo en 6dpo betekend, dat schijnt niks te zijn. Al heb ik daar op dit moment mijn twijfels bij omdat ik op 5dpo wel een daling heb gehad en nu zwanger ben. Maar 2dpo lijkt mij te vroeg om ergens iets over te kunnen zeggen.
Hihi ik wist het inderdaad gewoon zeker! Maja het is altijd afwachten vandaar dat ik door bleef tempen.. Wel heel vaag dit, heb nog nooit zo'n kaartje gehad, helemaal niet met de eerste 2 temps na eisprong.. Ach we zullen zien, moet nog een week wachten