Daling temperatuur 5 dagen na ovulatie?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Lotte1981, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Hi Lotte,

foutje....dacht dat je maandag al geweest was...;) sorry
    Uitslag chromosonen duurt +/- 12 weken.....dus ik denk ergens in oktober pas.....vandaar dus ook pas kijkoperatie in november....en de SOT uitslag kan ik voor bellen, half augustus. Als die niet goed is, dan gaan we kijken hoe we dan verder moeten.....bij de eerste sementest was de uitslag dat er wat minder beweeglijke zaadcellen waren, maar niets ernstig, want hij heeft toch al 2x raak kunnen schieten :D,maar misschien duurt het daarom allemaal wel wat langer bij ons....
    En wachten duurt altijd al zo lang.......baal er wel van hoor....
    Jij ook hè?!!

2. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    Zo inderdaad, 12 weken is wel heel lang!!! ik kan me voorstellen dat je dat wel frustrerend vindt!
    Wat doen ze eigenlijk bij zo'n onderzoek dan? En wat betekent dan de uitslag?
    Ik hoop dat je in de tussentijd gewoon lekker snel zwanger wordt!! Alvast heel veel succes gewenst de komende tijd!!

Liefs Lotte

3. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Hi Lotte,

Bij het chromosonenonderzoek wordt in het bloed gekeken of wij chromosonenafwijkingen hebben, waardoor ik misschien 2x een MK gehad zou kunnen hebben.....Als er sprake is van een afwijking, dan kan ik op zich wel zwanger raken,maar delen de chromosonen van het vruchtje zich niet goed, waardoor het steeds eindigt en een MK....Op zich denk ik dat daar geen sprake van is, maar dan weten we t in elk geval zeker....Maar als dat wel t geval is, weet ik zo niet of je daar wat aan kunt doen....
    En de bij de SOT wordt volgens mij gekeken of het zaad goede "zwemmers" heeft....Als dat niet t geval is, tja....dan denk ik dat we aan IUI moeten beginnen, maar zeker weten doe ik het niet....

@scorpion en baboe: hoe gaat t met jullie?

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hee meiden,
    sorry dat ik even niets heb laten horen.. druk druk geweest, en nog een beetje. maar gelukkig bijna weekend!
    Dit wordt ook een snelle want ben nog op het werk hihi..

Ik heb wel alles gelezen maar niet de tijd gehad te reageren.

Hopelijk is het bij jullie alle drie gewoon raak deze ronde zodat jullie mooi alle ziekenhuis dingen voor zijn!
    Ofja.. lotte, jij bent neem ik aan nu aan de pil? Blegh :(

Ga het vanaf nu ook ff wat beter bijhouden, sorry! :D

Met mij gaat ie trouwens goed, over 5 daagjes de intake en over 2 weken een echo... spannend! :)
    Kan nu al niet wachten..dan duren 2 weken wel echt heel lang hihi.

5. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    @Linda: Spannend hoor! Hoe voel je je? Al last van zwangerschapskwaaltjes?

6. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Heyhey,
    Het gaat wel ok hier hoor. Ben wel geschrokken dat ik een laparoscopie krijg, ik had daar helemaal geen rekening mee gehouden. Dat is over 4 weken, maar als mijn darmziekte zich rustig houdt dan stel ik het nog een maandje uit. Dan hebben we nog 2 rondes om "zonder hulp" zwanger te worden (ik wil helemaal niet geopereerd worden!). Verder zijn dit natuurlijk saaie dagen, zo tussen menstruatie en ovulatie in. Ook wel lekker rustig, niet de hele dag ermee bezig. Hoe is het met jullie dan? Leuk Linda, nog 2 weekjes! Fijn dat het goed met je gaat.
    Wat lang wachten Sim! Ik hoop dat jullie goed nieuws krijgen. Die kans is natuurlijk veel groter dan dat het slecht nieuws zou zijn.
    Lotte, al aan de pil? Wat doet dat met je? Ik hoop dat je positief kunt blijven en dat dit een periode van rust voor je kan zijn (en zonder pijn en zorgen)
    Liefs en goed weekend meiden!

7. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Hi Baboe,

Ik ben t even vergeten....sorry, die laparoscopie, doen ze dat voor jouw darmen of om te kijken naar evt vruchtbaarheidsproblemen?
    En ja, saaie dagen dit.....ik zit nu op dag 9....
    Vandaag ff ovu testje gedaan, heel vaag streepje te bekennen, dus ei is in aantocht ;), ik verwacht hem dag 12 of 13 ( denk ik ) dus voor mij wordt nu weer wat minder saai :D

Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend!!
    Tot gauw!!

8. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Hey Sim, geeft niet hoor, je krijgt ook zoveel info hier. Ik kan het soms ook niet helemaal bijhouden!
    De scopie is om te kijken of mijn eileiders gewoon doorgankelijk zijn. De gyn heeft nl nav het bloed-zaad- en inwendig onderzoek geconcludeerd dat ze niet snapt dat wij nog steeds niet zwanger zijn. Alles is in orde, zo op eerste gezicht. Ze wil gaan starten met IUI, maar dan moet wel zeker zijn dat er een ei in mijn baarmoeder terecht kan komen. Vandaar de scopie....Is er nu echt geen makkelijkere manier om daar achter te komen??
    Ach, we zien het wel over een paar weekjes,
    xx

9. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Aha, ik begrijp het...tuurlijk is dat niet leuk, en je bent bang dat je hierdoor weer last krijgt van jouw darmen....maar als je het wel doet, dan weet je wel zeker hoe alles er voor staat....en kun je evt volgende stappen ondernemen...Lastig hè allemaal?!
    Laten we maar hopen dat alle onderzoeken niet meer nodig zijn...we zitten in een nieuwe ronde, dus nieuwe kansen!
    Pfff.....we blijven gewoon positief :D (alhoewel ik dit soms knap lastig vind...;) )
    Trouwens, mijn temp doet zo raar....heb nog nooit zulke lage temperaturen gehad als deze cyclus....36,3 en 36,2 vandaag...Geen idee hoe dat komt? Eèn van jullie misschien?

10. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Hey Sim,
    Dat heb ik ook hoor. De ene cyclus is mijn basale temp 36.3 en de volgende komt hij nooit onder de 36.5.
    Geen idee hoe dat komt. Ik heb wel gemerkt dat ik in de cyclus die volgt op een cyclus waarin ik vermoed innesteling gehad te hebben, dat de temp daar langer nodig heeft om weer te zakken(misschien progesteron resten?)
    Niets om je zorgen te maken hoor,
    x

11. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Of heb je wel eens hele vroege eisprongen? Want bij mij zakt de temp altijd enorm in als ik een eisprong ga krijgen...

12. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Ik heb wel eens cyclussen gehad van 24 dagen.....dus het zou kunnen....maar meestal 26 tot 28 dagen....en de pest is dat ik nog maar sinds mei mijn temp bij houd, dus ik weet het niet zeker.
    En als mijn temp zo dipt ivm aankomende ei, is dat nieuw voor mij:
    in de 2 andere cyclussen nog niet voor gekomen....pfff...je kunt er ook geen touw aan vast knopen zo.....
    Had gister, begin middag, al wel een heel vaag lijntje op ovu test en gister avond een nog iets duidelijker lijntje, maar nog lang niet donker....
    Bij de vorige cyclussen kreeg ik pas een vaag lijntje op dag 10 of 11....dus het zou kunnen dat ik mijn ei een dag eerder krijg en dat zou beteken morgen dan. Maar ik ga tegen 13.00 uur nog een keer testen, kijken hoe t er voor staat.
    En ik had zon mooi schema gemaakt voor het klussen..... :D hahahaha...er van uitgaande dat mijn ei dag 12 of 13 zou komen...dag 9, dag 11, 12 en voor de zekerheid dag 13....En als we het vandaag weer doen, ben ik bang dat er niet genoeg zaad meer is voor dag 12 en 13...hahahahah, wat een stelling he! Hoe gefixeerd kun je wezen!!?? :$
    Hoe klussen jullie altijd, of mag ik dat niet vragen? Om de dag, of wel elke dag?

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hmm nee ik zou het ook niet weten als je temp lager is.. maar idd niets om je zorgen over te maken hoor! :)

Verder gaat ie hier goed, alleen druk druk met vanalles doen thuis dus vandaar dat ik er iets minder ben :)

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Oh hihi had even de volgende pagina gemist :)
    Maarre; mag je best vragen hoor hihi!
    Deze ronde had ik woensdag mijn eisprong en we hebben maandag en dinsdag geklust.
    Best weinig dus, maar wel genoeg hihi!
    Vorige keer dat het raak was hadden we 3 dagen voor de eisprong en 1 dag na de eisprong.

hihi, dus de keren dat het raak was hebben we niet om de dag geklust..maar juist dagen achter elkaar.
    Geen idee of dat nou juist iets teweeg gebracht heeft, maar goed, het werkt wel ;)

15. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Hi Linda,

Super dat het goed gaat met jou! En t geeft niet hoor, dat je hier wat minder bent...begrijp het wel! Vind het al lief dat je hier blijft "hangen" ;) en ons in de gaten houd!!

Heb net weer ff een ovu test gedaan....en ja hoor, bijna positief, bijna net zo donker als controlelijn. Denk dat ik vanavond een positieve test heb. Normaal heb ik dit op dag 11 of dag 12.....En dan komt mijn ei op dag 12 of dag 13. Het is nu dag 10, dus nu ei op dag 11, morgen dus. Ik denk dat mijn ei morgennacht of dinsdag ochtend gaat springen.....
    Hoop dat ik gelijk heb....

Groetjes!! X

16. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Hey Sim,
    Dus toch een ei onderweg?! Hoop het voor je, lekker snel zeg. Ik moet nog een dag of 12 wachten. Tja, al anderhalf jaar bezig, dan wil je vast geen tips van mij. De gyn zei tegen mij dat, mits het zaad van je partner goed is, het beste is om om de dag te vrijen, vanaf dat je vruchtbaar slijm merkt (of als je dat niet hebt, vanaf een wk voor je gebruikelijke eidag) en zodra je ovutesten positief worden, iedere dag, tót de temp stijgt.
    Liefs

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haha ach der zijn zoveel 'theoriën' voor... laatst las ik een nieuwsbericht op nu.nl over een onderzoek waaruit naar voren kwam dat het het beste was om vanaf een week voor de eisprong tot 1 of 2 dagen na de eisprong íedere dag te klussen!
    Lekker vermoeiend!! hahah. Maar dat is dus weer een hele andere conclusie dan dat je om de dag moet doen zodat het zaad optimaal blijft.
    Daar was juist de uitkomst dat het zaad beter was bij iedere dag klussen.
    Ik weet er niets van wat waar is, weet alleen dat een paar dagen achter elkaar klussen bij ons wel geholpen heeft ;) (maar geef 8 of 9 zoals in dat onderzoek hoor!! ahah)

18. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Goedenmorgen!

Bedankt voor de tips... :D
    Ik gok het er maar op om elke dag te klussen, sowieso tot mijn temp omhoog is gegaan....Mijn gyn zei dat elke dag klussen niets uitmaakt voor de kwaliteit, ( dat het daardoor slechter zou kunnen worden ) maar dat wel het aantal zaadcellen per dag\lozing wat minder worden......Maar je hebt dan wel steeds het verste zaad!
    Ach ja, je bent er maar 1tje nodig hè?!;)
    Had gisteravond een positieve test, dus denk echt dat ei vannacht komt....Morgen maar even temp afwachten.

@baboe: natuurlijk wil ik wel van jou advies ;), ben zelf ook al 14 ronden bezig. Ik denk dat juist degene die langer bezig zijn, het wel weten hoe t "moet".....als ik naar mezelf kijk: ik google me soms suf......waarom het niet lukt, wat kan de reden zijn, wat moet je doen of juist laten enz enz....Dus alle adviezen zijn welkom!!! :D

Ga vandaag heerlijk naar Harderwijk.....bootje gehuurd, lekker dobberen op het water....dus ik denk dat ik jullie morgen pas weer spreek!
    Fijne dag allemaal!!

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Sim: niet teveel rondkijken op internet wat een reden zou kunnen zijn waarom het niet lukt hoor.. zo maak je jezelf gek!
    Dat deed ik tenminste ook wel eens en dan las ik vanalles wat ik helemaal niet wou lezen! :)

Fijne dag vandaag!

20. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    @ Linda; hahaha :D, klopt, ik lees de meeste ergste dingen.....Maar ga er ook niet vanuit dat alles voor mij geldt.....;)
    Trouwens, net nog ff ovu test gedaan, streep nu donkerde als testlijn....gisteravond was die gelijk aan testlijn....Zijn ze beide positief, of toch alleen dan die van vandaag?

Ik ga nu weg, lees vanavond og morgen wel verder!!

Doei!!!

Deel Deze Pagina