Daling temperatuur 5 dagen na ovulatie?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Lotte1981, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Uhhhh als die teststreep vandaag donkerder is als de controlestreep, is ie helemaal goed! En is ie vandaag positief!
    Waarschijnlijk staat ie echt op springen hihi, of heeft ie dat gedaan.
    Flink aan de klus meid!!! :D

2. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    ik had afgelopen maand precies hetzelfde: zaterdag positief, zondag nóg donkerder! Ben er maar vanuit gegaan dat mijn ei maandag kwam, op zijn vroegst. Jongens, mijn staatje vorige maand was zo raar he? Dat FF mij ei steeds ergens anders plaatste? Nu had ik dus zonderdag die superposi test en donderdag pas een tempstijging. Ben bij de gyn geweest en die zegt op basis van de progesterontest dat mijn ei toch echt op maandag is geweest, ook al ging de temp pas donderdag omhoog. Dus de ovutest had het juist en dat klopte ook met de eisprongpijn die ik voelde. Soms doet je temp dus gewoon raar en afwijkend! En wat nog beter is: ik had dus wél een normaal lengte luteale fase. Hij's fijn!
    Zo Sim, lekker uitgedobberd? Heerlijk zo'n waterdagje. Ik ben echt een waterratje, dat word ik nooit beu.
    Liefs

3. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    Heej dames!!

Zo iedereen weer lekker met de ovutesten en tempjes bezig zo te zien!! Fijn hoor!! helaas voor mij geen tempjes meer voorlopig, maar hoef gelukkig niet lang meer aan de pil te zijn.
    Even over de ovutest: die s betrouwbaarder dan je temp!!!

Ik zelf moet over paar weekjes gaan starten met Lucrin om in de overgang te komen (om de endo te verminderen). Dit werkt 3 maanden en als dat goed is gegaan komen we op de wachtlijst voor ivf (nog eens 3 maanden). Moet eerst endo verminderen voor ik aan de ivf mag omdat het anders te heftig gaat worden...
    Weet alleen nog niet of ik met de lucrin voor mn trouwen in september ga starten want ben bang dat als ik er niet goed op reageer ik die dag ziek ben...wghhahaah wisten we alles maar he??

Nou meiden, ik hou dit topic komende weken goed in de gaten om met jullie mee te genieten (al sta ik aan de zijlijn;))

liefs Lotte

4. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    @Baboe; ja, heerlijk gedobberd....alleen eind vd middag fikse bui....en natuurlijk zaten we weer net op het bootje....geen jas, niets bij ons...hahahaha
    Maakte het volgens de gyn nog uit dat de temp stijging pas later kwam? Is dan het ei bv niet goed geweest, of zo iets?

@Lotte; een vriendin van mij heeft ook last van endo.....zij heeft ook die hormonen genomen om in de overgang te komen....en ik wil jou niet beroerd maken,(want iedereen zal het weer anders ervaren)maar zij had er echt heel veel last van, zo erg, dat ze na een paar weken er alweer mee gestopt is....daarna zijn bij haar de eierstokken en baarmoeder "schoon" gemaakt en eigenlijk was ze daarna heel snel zwanger. Na de bevalling heeft ze implanon in haar arm gedaan en dat helpt bij haar redelijk bij de endo.

Vandaag niet echt een hele stijging in temperatuur bij mij....had gister avond lwel een negatieve ovu test, lijn echt weer stuk lichter. Vind het zo grappig om te zien dat in een halve dag tijd de lijn weer zo`n stuk lichter kan worden....

5. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    @sim: een nat pak dus?! Maar goed, wel een lekker dagje gehad! Nee, het maakte niet uit dat de temp pas later steeg, want het progesteronniveau was zo goed, dat dat duidelijk wees op een supergoede eisprong. Zij zei tegen me dat het een menselijk lichaam is en dat er iedere maand wel weer dingen anders zullen zijn. Helemaal niet erg dus, als je tempstijging iets later volgt.
    Liefs,x

6. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Zo, hallo, wat een huge-dip maakte ik vandaag zeg. En ik ben echt nog niet in de buurt van een ei! Raar lijf!

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Flinke dip idd baboe!

@ hier: bah... onzeker onzeker... verlies bruin slijm :(
    Weet dat het nog niets wil zeggen maar ik had dat de vorige keer ook en toen ging het mis.
    komt wel bij de meeste zwangerschappen voor, maar kheb het toch liever niet hoor.. pff..
    Even kijken of het aanhoudt, hopelijk niet....:(

8. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    @baboe...ja dat is een hele flinke dip...misschien toch een teken dat ei onderweg is? Of heb je altijd jouw ei later? Misschien komt ie nu wel wat eerder? Laten we dat hopen!:D

@linda....ik weet precies hoe jij je nu voelt......gadver......die angst....maar zoals je al zegt: het is redelijk normaal en t hoeft echt niets ergs te betekenen!! Zolang je geen helder rood bloed verliest en\of krampen hebt, is er nog niets aan de hand!!!!!! Houd de moed erin!!
    Ik duim voor jou dat t snel weg gaat en dat er niets aan de hand is!!!

9. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    @Linda; ik zou ook totaal gestressed zijn. Er is vast helemaal niets aan de hand, maar ik duim toch voor je. Die kleine van jullie blijft echt wel zitten! Dat moet!
    @Sim: ik heb altijd laten eieren. Nog nooit voor dag 16, dus zal nu ook wel niet. Zou wel een keer leuk zijn, hoef ik niet zo lang te wachten...Morgen vast weer normale tempies!
    xx

10. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hihi, eieren... klinkt zo... groot :p

Bedankt meiden voor jullie berichtjes :)
    Hopelijk blijft het gewoon zoals nu; het is wat minder en wordt ook niet anders van kleur. Als het zo is maak ik me geen zorgen. het moet gewoon geen andere kleur krijgen (roze/rood)
    hahah volgens mij heb ik al minstens 20 keer de wc gezien vandaag :p

11. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    @Linda....t komt wel goed! Gewoon nog oude "troep" :D dat er uit moet komen! En 20x naar de WC.....hahaha.....

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hahaha..ja minstens ;)
    elke keer ff kijken of het nog is, meer is, minder is...
    Vermoeiende bezigheid! hahah maar wel prettig want het lijkt echt minder nu... ofja.. et lijkt bijna weg zelfs.. maar goed. niet te vroeg juichen..

13. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    @Linda...hoe gaat het ermee? Geen bruin slijm meer?
    @Baboe...en jouw temp weer wat gestegen?

Hier heeft de stijging in gezet.....als ik morgen nog een hoge temp heb, geeft FF dag 11 aan als eisprong dag....terwijl vandaag pas de echte duidelijke stijging te zien.....maar op zich kan dat wel, toch?
    De temp stijgt toch pas zo`n 12-24 uur na eisprong?
    Heb gister nl niet meer geklust...hadden allebei geen puf meer...;)
    Ik denk zelf dat ik mijn ei dinsdagnacht heb gehad of gisterochtend vroeg....dan zit ik toch wel goed met dag 11 s`avonds al laatst geklust? ( hahaha, nu baal ik weer enorm dat we gister geen zin hadden :D )

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Zou goed moeten zijn hoor sim! ;)
    Dan mag je weer fijn op het wachtbankje.. bleh!
    Maar wel een mooie stijging op je kaartje!

@ Hier: helaas is het bruin nog niet over, is toch weer wat terug vanmorgen. Niet veel ofzo, maar goed, wel aanwezig.
    Nja... afwachten maar, morgen intake met de vk en dan zal ik het er eens over hebben.

15. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Wel fijn dat je morgen naar de VK kan.....misschien kan zij jou wat meer zekerheid geven.....ik zou echt helemaal in de stress raken....en natuurlijk hoeft het niets te betekenen (en daar gaan we gewoon van uit!!!), maar jij en ik hebben allebei al een MK gehad, dus we weten dat t ook wat anders kan betekenen...maar zolang het niet helder is met krampen, moet t goed gaan!!! Dat kleine hummeltje MOET gewoon lekker blijven zitten!!!

16. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    PS en ja....ik zit nu weer in de wachtfase.....pfff.....maar ben wel weer blij dat ei geweest is......Heb me ook voor genomen dat dit mijn laatste cyclus is die ik nog temp....Merk toch dat ik behoorlijk "opgefokt" raak door het temperaturen....Ga volgende keer gewoon weer verder met alleen ovu testen....

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hmm oke, ik vond het juist fijn om te tempen, bracht me juist rust..maar het was dan ook mn 1e keer deze ronde.
    Denk dat als ik het maanden zou moeten, ik er ook wel genoeg van zou krijgen.

Voor dit bruin slijm ben ik niet bang.. zolang het maar geen bloed wordt.
    Krampen hoeft niet persee bij mij; heb ik bij mijn vorige mk ook geen gehad... alleen bloed.

18. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    Goedemorgen dames!

@linda: wat balen dat je dat slijm nu dan weer hebt... zoals iedereen al zegt komt het vaak zonder betekenis, maar snap goed dat je er toch erg stressie om bent. Wel fijn dat je morgen al naar de VK kan. Veel sterkte in deze spannende weekjes!!! Maar wel positief blijven denken hoor!

@Sim: ik krijg een injectie met lucrin dat werkt 3 maanden, dus ik kan niet tussendoor stoppen... kreeg ze last van dr endo? of erge last van overgangsverschijnselen? ben wel beetje bang, omdat ik dus 1 maand voor mn trouwen wx ga beginnen, en hoop niet dat ik dan ziek ben... anders moet ik alles toh maar 2 maanden uitstellen...
    Je kaartje ziet er spannend uit, en klussen ca 2 dagen voor je ei is toch ook perfect?

@baboe: wat een dip inderdaad! hmmm lichaam kan soms wat raar doen om helemaal niets... enne deze maand wordt het hem hoor!! YOU GO GIRL!!!

19. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    @Lotte, volgens mij kreeg zij tabletten die ze moest nemen om in de overgang te komen.....en zij voelde zich door al die hormonen echt heel slecht....opvliegers, beroerd, humeur veranderingen, toename gewicht, enz enz :$....Maar ik weet niet zeker of het tabletten waren, zij kon er in elk geval mee stoppen. Maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat jij dat ook krijgt.....:D

Ik heb, als mijn ei dag 11 is geweest, wel goed geklust...dag 9, dag 10 en dag 11.....hahahaha, kan dus niet missen!! ( hoop ik ;) )

Fijne avond allemaal.....

20. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    @Sim: nou als je van dat klusschema nog niet zwanger wordt dan weet ik het ook niet meer, haha
    @Linda: heel veel succes morgen bij de VK. Ik hoop dat ze je enorm gerust gaat stellen en dat alles perfect is. Laat je ff weten hoe het was?
    @Lotte: Sjonge, wat een gedoe allemaal, zo vlak voor je bruiloft! Weet je, natuurlijk kun je beroerd worden van die pillen en last krijgen van je hor(ror)monen, maar kijk eens hoe beroerd je al bent als je ze NIET neemt. Je hebt pijn, bent ziek; zou het met dat medicijn erger zijn dan dit? Misschien zijn de klachten die je van dat Lucrin krijgt wel heel relatief vergeleken met wat je nu maandelijks meemaakt! Moeilijk hoor, want je weet gewoon niet hoe het gaat uitpakken he? Wat is je alternatief? 2 maanden aan de pil en dan starten? Of is het die Lucrin of niets?

Ik voel me vandaag niet ok. Ik heb weer van die gloei-aanvallen (handen, voeten) en gewrichtspijn en vaak komt dat toch wel door de hormonen. Ik ben benieuwd naar de temp morgen; strax heb ik wél een ei gehad?! Zou mooi KL#** zijn, want ik heb er totaal geen rekening mee gehouden...
    Allemaal een fijne avond en liefs

Deel Deze Pagina