Wat een mooi verhaal Lente, dat jullie elkaar zo gevonden hebben. Ik kan me voorstellen dat het heel veel scheelt als je hetzelfde meegemaakt hebt. Die kleintjes waren idd niet zo klein, haha, ik hoef die babyolifant echt niet op mijn schoot!
baboe, ik zie je al zitten.... lente, mijn temp is gezakt met 0,1 graad naar 36,9. Waarom nou niet gewoon 37??? weet ook wel dat als het morgen hetzelfde blijft of weer iets om hoog gaat er niks aan de hand is... Ik hoop voor je vriend zijn chef dat ie snel weer aan de beterende hand is, en snel ontslagen wordt uit het ziekenhuis. Dat lijkt me voor je vriend beter omdat hij dan misschien onbewust wat relaxter word wat betreft paniek/ambulance situaties en dat het ook goéd kan aflopen, maar desalniettemin kan ik me voorstellen dat hij een heel zware nacht heeft gehad... Ik en mijn ex hebben een tijd in Griekenland gewoond en gewerkt, en hij heeft zich daar met een scooter in een coma gereden (dronken, 80 km p/u en alleen een hempie en een korte broek en slippers, dus zag er verschrikkelijk uit). Was gelukkig een eenzijdig ongeval, had dus nog veel erger kunnen zijn, maar na 3,5 week werd hij weer wakker. Hij kan alles weer, maar het heeft hem wel zijn relatie met mij gekost uiteindelijk (3,5 jaar later) en mij onze zaak. Ik was zó kwaad op hem dat hij zo onverantwoordelijk kon zijn, maar kon hem daar tegelijkertijd niet mee belasten. Ben er nog steeds boos om hihi. Heb 3,5 jaar na dat ongeluk voor t eerst weer eens aan mezelf gedacht en mezelf op de 1e plaats gezet. En hij was daar zo verbolgen over dat de kloof tussen ons ineens niet meer te overbruggen was... het was erg heftig allemaal, maar ergens vind ik nog steeds dat het zijn eigen schuld is (bacardi en rijden gaat nou eenmaal niet samen) en voel ik behalve boosheid helemaal niks meer. Maar hij bleef maar zoeken naar een andere reden dan drank, gat in de weg, overstekende mensen of dieren waarvoor hij moest uitwijken etc...Hij is gewoon de macht over het stuur verloren en met zijn hoofd (zonder helm) op de stoeprand geknald, en dat op nog geen 50 meter van ons huis... Niemand heeft iets gezien, het was 4 uur snachts ofzo en de enige die wat gehoord had, heeft hem ook van de weg getrokken en de ambulance gebeld. Als die man dat niet had gedaan had ie waarschijnlijk niet meer geleefd nu. Maar goed, gone by, pass by. Hoop dat het goed met hem gaat nu en dat ie er iets van geleerd heeft, maar de 2 keer in de afgelopen 3 jaar dat ik hem tegen het lijf liep was hij dronken. Scheelt dat hij hier in NL geen scooter heeft zal ik maar zeggen.... Wat een verhaal weer... Gelukkig heb ik nu een heel lieve vriend en alhoewel hij ook van een drankje houdt, hij zal nooit drinken als hij nog moet rijden. En kan ie zichzelf redden en hoef ik me wat dat betreft geen zorgen te maken. Bij mijn ex bleef ik nuchter (!) als we uit gingen omdat ik wist dat ik op mezelf moest kunnen vertrouwen als we naar huis gingen, hoe raar is dat?? Life is what happens to you while busy making other plans (John Lennon, als ik me niet vergis) Enniehoe, ik ga ff douchen om m'n ex van me af te spoelen haha. 2983a1 Ovulation Charts Liefs!
is er iemand die mij kan vertellen wat die 4 en die 5 betekenen rechts onderin bij Stats, in mijn chart, bij CD35 en CD 36? Is FF nu aan het aftellen ofzo? Ging net even kijken hoe mijn 'wheel' eruit zag en toen mijn 'calender' en op die laatste had FF voor mij ff geforecast dat ik vandaag mijn periode zou krijgen...waar haalt ie dat vandaan? Nou ja, we zullen zien... douchen... liefs
Hallo allemaal! Wat een verhalen allemaal leuk om ook eens wat anders te lezen dan alleen verhalen over eitjes, temp, en kwaaltjes Loessie en Lente....voor jullie beide spannend nu!!! Laten we maar hopen dat dit forum jullie ook geluk gaat brengen! Doe toch een testje loessie......dan weet je waar je aan toe bent!! En wij willen het ook graag weten! Baboe, en hoe ist bij jou? Nog steeds slaapgebrek? Mijn rugklachten zijn gelukkig over...ben erg blij, was erg pijnlijk. Had op internet ff gezocht voor wat rekoefeningen en het hielp nog echt ook! Lag ik thuis op de grond, beentjes enz in de lucht, adem in adem uit....hahaha. Heb straks verjaardag....maar heb weinig puf...vandaag echt weer zo`n dag van "laat mij maar lekker in bed liggen".....maar verder alles oke hiero! Fijne zondag allemaal!!!
Ja, volgens mij is die aan t aftellen voor jouw testdatum.....( maar weet t niet zeker ) FF geeft een datum waarop jij evt kunt testen, zij houden een datum wat later aan dan jouw NOD
Sim, fijn dat de oefeningen helpen, zal ik onthouden mocht het deze ronde raak zijn. Ook ik wil het liefst de hele dag in bed liggen en kan (lees wil) me nergens toe zetten. Is dan ook mijn laatste vakantie dag Echt een Lazy sunday - the faces He Loesssie, ik hoop dat ie morgen weer hoog is! Bij mij telt ie ook af tot de nod na de eisprong. Nog 5 dagen te gaan. Dit is volgens de statistieken. Kan op 4 september testen volgens ff. Hoop dat ik die datum red en er nog geen bloed is gevloed. O, ik wil zo graag zwanger zijn. Dus zwangere meiden stuur even wat gelukshormoontjes deze kant (en die van Loesssie) op. Wat een verhaal met je ex. en het zwakste is dan nog alles de schuld geven behalve zichzelf. Wees dan een vent en kom voor je fouten uit. En helaas voor hem heeft hij er blijkbaar niets van geleerd en loopt hij nog dronken rond. Mijn vriend houdt ook van een biertje maar zal (niet) meer rijden als ie gedronken heeft. Na het overlijden heeft hij zeg maar alles gedaan wat god verboden heeft en is er gelukkig heelhuids uit gekomen. Heeft hem veel geld gekost maar gelukkig is dit verleden tijd. Life goes on. Is je ex inmiddels door het putje gespoeld wel gaaf trouwens om in Griekenland gewerkt te hebben. Is tot nu toe mijn lievelingsland om op vakantie te gaan. Liefs, Lente
idd... vakantie is leuk in griekenland, als je een eigen zaak hebt zijn ze ineens een stukkie minder aardig... en kost alles 2x zoveel omdat je buitenlander bent...ik hoef niet meer zonodig naar Greece... vind NL ook leuk. Mun ex is ergens in het riool ja hihi. Heb in elk geval 1 goede beslissing genomen door die relatie (bijna 10 jaar) te verbreken...ambivalent is dat: je goed voelen door iets naars te doen. Hoe weet FF nou hoelang mijn cyclus duurt... dat heb ik nooit ergens ingevuld en het is de eerste cyclus die ik hier bij hou... vreemd. Heb op vorige maand na nog nooit een langere cyclus gehad dan 34 dagen, maar goed, deze maand is het weer raak, zit nu op CD 36... Sim: durf ik niet nog. ik kijk ff wat mijn temp morgen doet en of ik morgenochtend ongesteld ben...helemaal nu FF het ineens over verwachte ongesteldheidsdatum heeft... fijn dat die oefeningen geholpen hebben! liefs
Hoi Dames. Ik zat al een tijdje op internet te surfen,en zag deze forum. Ik heb jullie verhalen gelezen,en ik herken zoveel wat jullie schrijven,daarom lijkt mij het leuk om met jullie samen mee temogen praten Ik ben zelf al een tijdje aan het temperaturen,en slik glomid om eisprong tekrijgen(heb pcos). Inmiddels ben ik nu met ronde 3 bezig,en zit nu 9 dagen na eisprong,dus best wel weer spannend. Gister had ik een dipje van 0.2 en vanmorgen weer gestegen met 0.3,kan dit eventueel innesteling zijn!!!
hoi Anky, welkom de laatste week voor je evt NOD is echt de meest irritante week van de hele cyclus... tenminste voor ons, meiden die zwanger willen zijn... ik hoop dat je temp hoog blijft.. wat is normaal je cycluslengte? liefs
Hoi Anky, Welkom hier Het kan goed een innestellingdip zijn want dat kan tot 11 dagen na je eisprong. Zit nu zelf ook op dag 9 en vind het wachten verschrikkelijk deze ronde. De ene ronde heb ik er meer last van dan de andere en deze keer dus meer. We zullen dan beide vrijdag kunnen testen (mocht de ongi weg blijven) Je temp. ziet er goed uit. Hee Loessie wat raar als je het nu pas voor de eerste keer bij houdt. Waarschijnlijk wordt het vergeleken met alle statistieken en na je eisprong tellen ze 14 dagen op. Ik zou idd. nog even wachten met testen. De chef is weer thuis en had een te hoge bloeddruk. Waarschijnlijk als gevolg van 7 weken 4 ploegen lopen ipv de gebruikelijke 5. Gelukkig is dat nu afgelopen. Ik hoop dat ze het volgend jaar zomer anders doen. Liefs, Lente
hee lente, ja ik snap het ook niet... ovu day was CD21, nu al op CD36 dus das 15 dagen, maar heb mijn eisprong gevoeld op CD 18, dus das dan al 18 DPO. misschien dat ze een uiterlijke datum geven dat je óf ongi moet worden óf posi moet testen en anders naar de dokter... zoiets las ik nl op FF Fijn dat de chef weer thuis is, en gelukkig dat het 'alleen maar' een hoge bloeddruk was. En geen hartaanval.Toch? Of heeft ie ook een hartaanval gehad...? Hoge bloeddruk en dan niet goed worden is wel een felle waarschuwing van het lichaam, hij moet wel echt zijn levensstijl drastisch gaan veranderen... meer aan zichzelf denken. en aan zijn ondergeschikten natuurlijk Hoor mij nou... ben nog geen 1/5 dokter, maar goed. Ben officieel fysio, maar daar heb ik al zolang niks meer meegdaan dat mijn kennis als verloren mag worden beschouwd. Is ook een manier om te zeggen dat je duizenden euros hebt erkwanseld tijdens je studietijd hihi. Geniet van je zondagmiddag/avond nog ffies, en laten we hópen dat we morgen allebei weer een hoge temp hebben... Liefs
lente, vond dit op FF: At least 2 cycles are necessary to accurately determine your usual cycle length and luteal phase. Without this information, Fertility Friend is suggesting to wait 18 days after ovulation before testing. nog idd 3 dagen wachten...wat jammer nou dat mijn vorige cyclus 37 dagen duurde, anders had ik nu allang een test gedaan hihi. Op naar woensdag ochtend zónder bloed hihi. liefs
Hoi Loesssie Mijn ciclus is 30/31 dagen. Gebruik nu ook ovulatietesten,en heb nu op ciclusdag 17 een eisprong gehad,dus zou vrijdag mijn menstruatiedag moeten zijn. Ik las ergens dat je op deze forum ook je templijst kunt invoeren.
hoi Lente67 Vind het wachten ook erg vervelend,kan er inderdaad ook de ene keer beter tegen dan de andere keer. je hoopt heel erg dat je menstruatie weg blijfd,en dan komt het toch,en dat is dan toch best wel een terleurstelling op dat moment. Probeer er ook niet al teveel mee bezig tezijn,maar inwendig doe ik dat dan toch Groetjes Anky
hoi anky, als je wil tempen dan is dit een goeie pagina, maar hij is wel in het engels. www.fertilityfriend.com. Als je je aanmeldt/registreert krijg je iedere dag een email om een beetje wijzer te worden in de tempwereld. Ik ben er vorige week mee begonnen, maar had wel al 2 temperatuur cycli in mijn agenda bij gehouden, dus die kon ik gewoon invoeren. De andere dames hier kunnen er misschien meer over vertellen. Die hebben er meer ervaring mee dan ik, maar begin het eindelijk eenn beetje onder de knie te krijgen. Laat je niet overrompelen door allerlei vakjes/cijfertjes/icoontjes, vul gewoon je temp in en d e rest, dan komt het vanzelf wel. Als je vragen hebt kan je ze natuurlijk gewoon stellen! liefs
Zo is t maar net Loesssie! Gewoon temperatuurtjes invullen, als je alleen invult wat je snapt en bekend voor komt dan doet hij het ook al prima hoor. @Anky: welkom, de club wordt steeds groter zo. Strax zijn we het populairste forum op ZP! Je kunt idd je templijst invoeren hier, dan kunnen wij met je meegenieten en dat vinden we allemaal erg leuk. Je gaat op FF naar "Sharing" (links in beeld, in de paarse blokken) en dan klik je op "homepage setup" dan zie je een scherm waar bovenin staat: "Your Charting Home Page Web Address:" het adres in die balk moet je knippen en plakken. Je kunt hem eenmalig plakken bij een berichtje of je kunt hem in je handtekening opnemen. Als je dit laatste doet dan staat hij er bij ieder berichtje bij en dat is wel errrug handig. Het linkje dat je plakt moet er ongeveer zo uit zien: 281726 Ovulation Charts Groetjes!
baboe! slimmerd! dat ik daar zelf niet opgekomen ben... loop telkens een reactie te typen, wil ik mn chart invoegen denk ik wat was t ook al weer.. dat hoeft nu niet meer... Slim slim slim. Jij krijgt van mij de zwangerschapsprijs van de week toedels! liefs
Bedankt voor de tip Baboe, deed ook steeds een copy maken en plakken, hoeft nu niet meer. Loesssie ik bewonder je geduld omdat je al ver boven je nod bent en ook ruim 14 dagen na je nod. Maar vind het ook verstandig. Ik probeer ook verstandig te zijn en niet voor vrijdag te testen. Ook al is mijn gemiddelde 25 dagen en dat zou morgen zijn Anky, leuk dat je erbij bent en wie weet vrijdag samen een positieve test in handen. Laten we hopen dat we eind deze week er 3 zwangere bij hebben. Mijn temp. is weer lekker hoog, maar ja, donderdag zal het moeten blijken. Meiden, ondanks dat een van mijn 6 katten op schoot ligt te kroelen moet ik nu toch echt stoppen en zo naar mijn werk Fijne dag, Lente
Jippie! Ik krijg de zwangerschapsprijs van de week! Ik ben zo benieuwd voor jullie meiden! Pff, zelf al weer 5wk+4 en nog een weekje tot de 1e echo. Ik vind het iedere dag weer super spannend en ben 's ochtends erg opgelucht als ik nergens bloed aantref. Ik heb behoorlijk veel krampen in mijn baarmoeder (kan het groeien zijn, dat hoop ik dan maar) en dat maakt me af en toe toch wel zenuwachtig hoor. Kramp in dat gebied doet je toch errrug denken aan menstruatie. Maar goed: weer een dagje verder! Vandaag dienst, pff, moet ik weer allerlei smoezen verzinnen waarom ik niet bij de röntgen kan staan en steeds weghollen als ze patiënten gaan uitleiden....Nu komt het aan op toneelspelen...!
Hoi lieve dames! Zo ik moest ff bijlezen van het weekend, maar wat veel!! Ik heb zelf weer eens een k#t weekend achter de rug...(blijkt mn vriend ineens allergisch voor katten: doktersadvies = katten weg... ik kan dat echt niet aan katten zijn mn leven) ik heb daarom besloten even niet meer op dit topic te komen want de problemen in mn hoofd worden alleen maar meer en ik merk dat ik niet goed meer mee kan komen met alle gespreken. Sorry!! Ik wens alle zwangere dames hier heeeel veel plezier! Baboe en Sim ik hou jullie in de gaten, en hopelijk kunnen we nog wel een keertje PB-en! Alle dames die nog niet zwanger zijn: heeeel veel succes deze ronde! Ik blijf uiteraard nog wel voor iedereen duimen! Ik hoop snel alles weer op orde te hebben in mijn hoofd en dan kom ik weer terug Liefs Lotte