Daling temperatuur 5 dagen na ovulatie?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Lotte1981, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lente67

lente67 Niet meer actief

Hahahaha Loesssie, we gaan samen jumpen met onze touwtjes in want ben echt niet zwanger maar helaas ongesteld:$
    Ik denk dat die mevr. me de teleurstelling van een neg, test wou besparen. Ze was heel kundig en erg aardig. Wie weet zag ze in de toekomst een roze baby in het verschiet.

Zit nu aan mijn tweede guinness en dadelijk aan de biefstuk. Nu mag het weer:D Ik maak er maar een feestje van.

Anky mijn duimen draaien voor jou en ook voor je moeder! Weet helaas hoe het is om je dierbare aan kanker te verliezen. Mijn man is er helaas eraan overleden. Maar verdriet en geluk kunnen soms heel dicht bij elkaar liggen dus hoop dat je je moeder in de tijd die haar hopelijk nog gegeven wordt het geluk mag brengen van een kleinkind.

Meisje nog steeds spannend, maar helaas bleek mijn bruinverlies een bode op..... maar wie weet bij jou niet. Je weet maar nooit.
    Linda ik kan me voorstellen dat je je niet meer thuis voelt op dit topic. Veel geluk verder.

Zo nu mijn biertje verder opdrinken.

Tot morgen,
    Liefs,
    Lente

Liefs,
    Lente

2. Anky

Anky Actief lid

29 aug 2009
    360
    0
    0
    Gelderland
    Hoi lente

Vind het echt super rot dat je menstruatie toch is gekomen.
    Ik schrik ook wel even dat je man aan kanker is overleden,het is een vreselijke ziekte echt,je ziet gewoon dat mijn moeder van binnen opgevreten word zeg maar.
    Ben tot nu toe nog niet ongesteld,mijn eisprong was op cd 17 banner geeft dag 18.
    Denk af en toe wel nu komt het,maar zakt weer weg.
    Ik krijg nu wel heel erg de neiging om te gaan testen maar ik wacht tot zondag denk ik,als ik het dan nog niet ben.

Groetjes Anky:)

3. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik lees hier al een tijdje mee. Ik temp deze maand voor het eerst en hoop ook mijn eerste kaartje af te leveren.

Ik denk 'ik meld me even', voel me anders zo'n gluurdert... ;)

My Ovulation Chart

Mijn kaartje ziet er wat raar uit, omdat ik erachter kwam dat ik in de eerste helft van mijn cyclus een onbetrouwbare oorthermometer gebruikt heb...

4. Anky

Anky Actief lid

29 aug 2009
    360
    0
    0
    Gelderland
    Hoi katalaya:)

Welkom bij de club.
    Mag ik je een kleine tip geven.
    Ik gebruikte eerst ook een oortemp,maar op aan raden van mijn gynaecoloog was het beter om een gewone digitaletemp te gebruiken,en de temp rektaal te gebruiken.
    Ik wou het eerst ook niet helemaal geloven,omdat ze in ziekenhuizen ook meestal in oor doen,maar toch zat er verschil in,tenminste bij mij dan.
    Is maar gewoon een kleine tip hoor.

5. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Toen ik er achter kwam dat dat oor-onding telkens 0,2 tot 0,4 hoger aangaf dan rectaal, heb ik dat ding het raam uit geflikkerd! Ik kwam erachter toen ik zeker wilde zijn rond mijn ei, en dubbel temperatuurde.

Gelukkig had ik de laatste dagen van mijn vorige cyclus ook in het bipsje getempt, dus een beetje vergelijkingsmateriaal heb ik gelukkig wel.

6. Anky

Anky Actief lid

29 aug 2009
    360
    0
    0
    Gelderland
    Hoi katalaya:)

hahaha goed zo dat je dat ding uit raam hebt gedonderd hahaha.
    Nee gek he,bij mij zat er ook 0,3 verschil in en dat is best veel vind ik.
    Dat elke morgen tempen is inmiddels een hobby van me geworden,maar geeft een goed overzicht in je ciclus en dat moeten wij nou net hebben toch:D

7. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Inderdaad.

Ik was toevallig bij de Blokker waar ik dat ding gekocht heb, en zag dat ze ook nog eens in de aanbieding waren. Het was rustig in de winkel, en ik heb even met het meisje van de klantenservice gebabbeld over wat voor een pokkeding het is.
    Ze vertelde dat het 'normaal' is dat het pleurisding een 'paar graden' afwijkt.

...

Een paar graden???!!!

Ik vind er nog al een verschil tussen zitten, of het gaat om 37 of 39 graden. Da's bij mij zo ongeveer het verschil tussen 'normaal' en op sterven na dood! (& bijkomend zielig, uiteraard!)

Ze zal vast een paar tienden van een graad bedoeld hebben, 't mutske...

Maar even iets anders... Ik heb uiteraard een studie van FF gemaakt, en het valt mij op dat er heel veel mensen positief testen al op dag 8 dpo, en soms nog eerder.

Opmerkelijk...

8. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Hey meiden ben nu voor de tweede maand aan het temperaturen, en nu is mijn temperatuur al 2 dagen lager dan eerst (na mijn ei) het is begonnen op dag 6 dus nu dag 6 en 7? Hoelang mag of kan zo'n dip duren. Nu al ongi worden lijkt mij nogal vroeg.....

Hoe zetten jullie je link van FF hier op?

9. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hoi Marjand,

Klik aan de rechterkant 'sharing', en kies dan voor 'home page setup'.

Kies dan 'get sharing code', kopiëer de bbCode in je bericht of handtekening.

(Tenminste, zo doe ik het.)

Ik zit hier met een dilemma:

Om 5.30 was ik al wakker, en tempte ik 37,0
    Ik heb liggen nadommelen zonder verdere activiteit, en tempte om 6.00 (normale tijd) 37,1.

Wat voer ik nu in, oftewel: wat gaat voor: vers ontwaken of tijdstip?

(Ik heb de neiging om 37,1 in te voeren natuurlijk, maar dat geeft groter risico dat het morgen lager zou zijn. Eigenlijk is deze gedachtengang natuurlijk bullshit, want het is raak of niet raak...)

Wat zouden jullie doen?

My Ovulation Chart

10. lente67

lente67 Niet meer actief

Welkom Katalaya en Marjand,

Leuk dat jullie ook mee komen kletsen.
    Ik zou gewoon zoveel mogelijk dezelfde tijd aanhouden dus waarschijnlijk die van 6 uur. Ik heb gemerkt dat bij mij de tijdstippen nauwelijks invloed hebben gehad want in aug. zeer onregelmatig getemd en geslapen en het klopte precies tot die :x daling toe. Helaas:(
    Veel geluk meiden en Anky ik hoop snel een positieve test. En sorry dat ik je heb laten schrikken. Mijn man heeft nooit uitzicht op genezing gehad en bij je moeder ligt dit gelukkig anders.
    Ik kijk voorlopig alleen 's ochtends even want heb het even gigantisch druk.
    Saai he Loesssie zo'n begin van de cyclus, dalen stijgen en maar wachten ........

Groetjes,
    Lente

11. Anky

Anky Actief lid

29 aug 2009
    360
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Lente

Mijn moeder heeft ook helaas geen kans op beterschap,wel chemo gehad om terug te dringen,daarna twee maand rust gehad en de kanker was nog harder terug gekomen.
    Nu had zij nog 1 kans met een chemo,maar die had maar 8 tot 10% kans dat het zou aanslaan.
    Ze heeft alleen chemo gehad om de dood zeg maar langer uit testellen,slaat deze niet aan met terug dringen van de kanker dan is het afgelopen met behandelen jammer genoeg.

Dames ik heb gister op de kop gestaan van pijn,en vanmorgen had ik een doorzichtige stolsel en die kwam eruit,en zo 10 minnuten later heeel veel bloed,alleen gekke is dat temp hoog blijfd,dus ik ga weer opnieuw beginnen met tempen(nieuwe ronde):x.

12. Anky

Anky Actief lid

29 aug 2009
    360
    0
    0
    Gelderland
    Hoi dames

Hoe gaat het verder met jullie!
    Ik moet vandaag hele dag naar mijn ouders helpen in de huishouding,maar sta krom van de kramp,dus dat word een minder leuk daggie denk ik.

Groetjes Anky

13. loesssie

loesssie Bekend lid

4 feb 2009
    652
    0
    0
    katalaya en marjand: welkom hier... gefeliciteerd dat jullie nu ook in het walhalla der tempjes aangekomen zijn :)
    linda: ik snap het ik snap het... laat je wel af en toe weten hoe t met je gaat?
    lente: wat ontzettend k*t dat je ongesteldheid is gekomen... kan je wel touwtje springen met dubbel touw? :p De laatste keer dat ik dat heb gedaan was nl op de basisschool hahaha.
    Tempjes bijhouden in het eerste gedeelte van je cyclus is zoooooo saai... zeker als het nog wachhten is op cd21 en je eindelijk ovuleert... damn. Aan de ene kant hoop ik dat ik deze maand weer een wat kortere cyclus heb, maar dan betekent dat dat ik wx weer misklus. aan de andere kant, misschien klus ik dan nu eindelijk wel raak. Waarom bestaat de pil eigenlijk ??? Zoveel vrouwen die niet zwanger raken... pff.
    Dilemma.
    Zodadelijk laatste dagje werken en dan weer weekend...:p

liefs

14. loesssie

loesssie Bekend lid

4 feb 2009
    652
    0
    0
    anky: dat doorzichtige stolsel is waarschijnlijk gewoon de slijmprop die alles ín je baarmoeder houdt totdatje a)ongesteld wordt of b) je bevalling gaat beginnen (vliezen breken zeg maar)

Het zorgt ervoor dat er geen nare mexicaanse griepjes en ander leuks in je baarmoeder kan.
    Maar jammer dat je ongi bent geworden meid...blijkt dus dat dit forum deze maand nog niet zo vruchtbaar was als we wellicht dachten... Volgende maand allemaal zwanger, oké?

liefs

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ik kijk hier tussendoor nog wel eens ff mee..
    Mis alleen een beetje ons oude 'temp'-groepje...
    Vooral allemaal nieuwelingen die hier in eens heeel veel kletsen (is ook gezellig voor jullie hoor :) )
    Mgoed; succes allemaal!

16. loesssie

loesssie Bekend lid

4 feb 2009
    652
    0
    0
    i know... i'm guilty as charged... produceer soms lappen tekst haha.
    nog een paar daagjes en dan heb je weer een echo he? hoop dat alles goed is en dat ze intussen wél zo'n tussenwandje kunnen zien. Duim voor je! Geniet ervan!
    liefs

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Thnx, hoop 't ook! :)
    Laat jullie wel iets horen, na donderdag!

18. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Welkom Marjand en Katalaya!

Hier, na gister ook vandaag weer: mn temp gezakt met 0,1... Wijst op niet veel goeds! En heb best veel bruinverlies :s Op 1 nacht tijd heel mn inlegkruisje vol...

En op 4u tijd bijna een hele tampon! :$ (ofja, toch half) Vind dat echt veel!!
    En vanmorgen meteen na mn ontbijt een stukje misselijk geweest zeg ik je, jeetje, dacht dat ik niet kon gaan werken! Voelde me zooo belabberd! En voor ik at en toen ik uit bed kwam voelde ik me super! En nu ook :D Gek lijf ook, ben het kotsbeu eigenlijk (bijna letterlijk zelfs :p)
    Anky jammer van je ongi meid!

19. loesssie

loesssie Bekend lid

4 feb 2009
    652
    0
    0
    hee meisje,

ondanks je aanhoudende bruinverlies ziet je temp er mooi uit!
    heb je vaker spotting voor je ongi of juist nooit?
    De kans lijkt me redelijk groot dat je morgen weer iets omhoog gaat, of gelijk blijft. De folliculaire fase-tempjes zijn zó laag...
    hoe lang duurt je cyclus normaal?

liefs

20. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Vind mn temp toch niet zo mooi hoor, is toch niet normaal dat ie zakt? Moet stijgen die handel :D Of op zn minst gelijk blijven :)

Heb altijd bruinverlies voor ongi. Beginnende een 5tal dagen voor NOD (zoals nu ook het geval is) En ik zie net op mn vorige cyclus kaartje, 4 dagen voor OD 36,9 en dan 2 dagen dat ie zakt, en dan 1 omhoog, en dan ongi! Dus lijkt wel sterk op nu, als ie morgen omhoog gaat, en maandag zakt, heb ik weer cyclus van 35 (zoals 1e 3 cycli)

Wat zijn "folliculaire fase-tempjes " ?

Deel Deze Pagina