Hahaha, wat heb ik gewonnen met het correct raden van je temperatuur van vandaag?? Ik gok morgen 36,7 en overmorgen 36,9. Donderdag 37,0. En dat blijft-ie dan een maandje of 8... Over de 'theorie' m.b.t. eierstokken en dergelijke... Het schijnt te zijn als volgt: De eileiders zitten niet vast aan de eierstokken, maar zijn vang-armen die een beetje vrolijk door je buik wuiven. Als er een ei gesprongen is, vangt zo'n grijpert het eitje op. Ook zitten beide eileiders niet écht helemaal links en rechts, zoals getekend in het biologieboek. Nee, ze zitten meer naast elkaar, áchter de baarmoeder. Maar dat tekent zo lastig in een schema. Dus theoretisch is het mogelijk dat mijn krakkemikkige, half opgelapte eileider met door de gyn gefabriekte vang-vingers zich een weg door mijn onderbuik graait, om het ei te vangen... Ik moet 't nog zien... Maar ik zou graag hét bewijs willen zijn dat het kan!
hee dames hoop dat het allemaal een beetje gaat... mijn lange afwezigheid was te wijten aan nieuwe cookie-instellingen op mijn laptop (waardoor ik niet meer op de hoogte werd gehouden via e-mail) en het vergeten van mijn inloggebeuren, want die stond voor de cookiecrisis ingesteld op onthouden. maar ondertussen ben ik er weer! moet ff de tijd nemen om alles weer bij te lezen. hier gaat alles goed al molt sverre nu bijna mijn internetkabel... overmorgen alweer 16 weken zwanger! liefs!
Ja Katje dat had je gewonnen wat hadden we er ook al weer op gezet... Maar graag die temperaturen. Spannend bij jou dus...en goh heb ik toch weer wat geleerd...Hopelijk zijn die wuivers in jou buik een beetje handig en vangen ze meteen dat mooie ei! Ben heel benieuwd! @Loes: Welcome back! En sowhee nu alweer 16 weken wat gaat dat hard!
Dat ik waggel tijdens het lopen is dus niet mijn overontwikkelde bips; ik dein op het statige wuiven van mijn eileidert mee! Misschien moest ik een schepnetje inbrengen...?
Eh ja dat zou ik doen...en dat waggelen komt bij mij dus ook niet door al het vet....fijn zeg wuivende grijpertjes in je buik
En nu...de zaadjes gelanceerd! Mijn temp stijgt nog niet echt maar ik heb vandaag wel een kruis gekregen van ff...das al wat! Nu hopen dat ik hem zo kan houden...DUIM,DUIM,DUIM!
hallo lieverds, katje, super R.E.S.P.E.C.T. voor jou! hier vanmorgen naar de vk geweest, hartje voor t eerst horen kloppen. Wat fantastisch! En de kleine was het niet eens met het zoeken met de dopler, want we hoorden allemaal knallen in mijn buik: karate-trappen van de kleine! het bewoog dus vrolijk en vrij, maar ik kreeg op mijn flikker voor het niet-meenemen van mijn echo's, het niet-bloedprikken in het zkh en het niet-regelen van mijn kraamzorg en het niet-melden van mijn zwangerschap aan de verzekeringsmaatschappij. Krijg de klere, dcht ik. Hoe oneerlijk het ook zal klinken tegenover jullie dappere strijdsters, deze zwangerschap lijkt mij totaal te ontgaan... Ik zou niets liever willen dan er de hele dag mee bezig zijn maar heb zoveel andere dingen aan mijn hoofd... Mijn werk is alles behalve mijn droombaan, maarja, tis werk. Maar ik ga elke dag met zware stinktegenzin naar mijn werk en tel de minuten. Het past ook niet bij mij. Daarnaast gaat het hier thuis niet zo geweldig, beetje spanningen omdat ik wél een baan heb maar er helemaal niet blij mee ben, en mijn vent geen baan kan vinden en daar weer niet blij mee is. En daarnaast zijn zwangere vrouw die elke dag bijna huilend van huis weg rijdt. Ik weet het, beetje emo-verhaal... maar wat wil je met die hormonen. Ik hoop dat het allemaal goedkomt. En dan heb k het nog niet gehad over mijn stiefzoontje die ineens een etiketje met ADHD heeft en daar medicijnen voor krijgt, maar owee als die dingen zijn uitgewerkt. Af en toe is het een Draak. Dus ja jippieajee, ik wou dat ik me alleen maar met zwanger zijn bezig hoefde te houden en lekker voor Sverre zorgen. Want dat is gelukkig een engeltje. spreek jullie laters, sorry voor mijn zeikbericht.... liefs
Aggos, Loessiepoessie.... hoewel jij 'lekker' zwanger, zou ik niet met je situatie willen ruilen, dus hoef je je al helemaal niet te verantwoorden voor je 'zeikbericht'. Ik hoop dat met het voorjaar ook het zonnetje bij jou binnenshuis weer begint te schijnen.
Owja, ik heb vandaag de kinders opgehaald. Vijf miljoen koters maar liefst. Maar toch ga ik me alvast voorbereiden op IUI-3, want deze keer is dus echt voor spek en bonen. (Zelfs de verpleegster hield wijselijk haar mond, toen ik vertelde waarom het dit keer een mission impossible was.) En toch... raar maar waar... tijdens het hele zwanger worden-proces ben ik er nog nooit zo rielekst onder geweest als nu. Er gebeurt eindelijk weer wat, en elke maand, elke (mislukte) ronde is weer een stap dichterbij het eindresultaat. Met of zonder beeb, ik wil mijn leven niet langer 'on hold' zetten.
@Loessie: Meissie toch..."klaag" maar raak...Ik ruil liever niet met jou...Mijn (onze, want Katje komt ook hopelijk) zwangerschap komt nog wel... En dank je dat als je een minuutje hebt je gaat draaien voor mij! Je bent een schat! @Katje: Mens ik zit hier met de tranen in mn ogen, wat ben je toch een fantastisch wijf! Hoop zo dat het ook voor jullie eens raak mag zijn...Sterk mens ben je! Je mag trots zijn op jezelf
Whahaha muts! Hee heb ff jou ervaring nodig... Ik temperatuur altijd om half 8, vanmorgen om net voor 6 ging Koen zitten janken, dus ik dacht temp ik eerst even. Toen was hij 36,7....Ben heel de tijd op bed gebleven maar heb niet echt meer geslapen...en vanmorgen om half 8 was mijn temp 36,9. Wat moet ik nu invullen...36,7?
Ja, ik zou 36,7 invullen, en dan ook de tijd erbij. FF maakt er dan een open rondje van; een teken dat de temperatuur misschien niet helemaal betrouwbaar is. Ik herken dat dilemma, hoor. Ik tempte altijd om 6 uur 's ochtends (wekker KatMan), maar als ik dan al om vijf uur klaarwakker naar het plafond lag te staren... Tja. En dat gebeurt natuurlijk juist op die dagen dat nauwkeurig tempen belangrijk is.. zo op het einde van de cylcus... Maar ik zou dus 36,7 doen, plus je tijd even ingeven.
Dank je wel...groot wijs opperhoofd.... Ga het meteen doen...zo lastig met een kind in huis dat nauwkeurig temperaturen...Was vorige week vrijdag natuurlijk ook al