Dat kan ook nog???? Heel eerlijk temp ik maar heb er de ballen verstand van...ik dacht altijd dat je ei springt en dan je temp toren hoog moet zijn....
Je temp moet dan ongeveer drie tiende graad hoger zijn, en een beetje rond dat niveau blijven hangen. Tussen dag 5 en 10 mag er een flinke dip zijn van één of twee dagen, maar daarna moet-ie minstens op het niveau van voor die dip komen. Een extra stijging van nog eens tweetiende graad zou dan helemaal mooi zijn, dat noemen ze een tri-phasic pattern. Innesteldipjes, tri-phasic patterns en dat soort dingen zouden (achteraf) een zwangerschapsteken kunnen zijn. Maar net als met innestelbloedinkjes; het is pas achteraf te zeggen of dat met je zwangerschap te maken had, het komt ook voor bij niet-zwangeren. Ook zie je vaak dat de temperatuur schommelt op het einde van de cyclus. Dat hoeft niet persé te betekenen dat het niet gelukt is. Maar de globale trend moet wel boven je temperatuur van voor je ei zijn. Mijn temperatuur begint meestal vanaf 8 dpo langzaam te dalen. De progesteron zorgt ervoor dat je temperatuur na de eisprong stijgt. Als het eitje bevrucht is, en innestelt, neemt het follikel waarin het eitje zat, de progesteronproductie over. (Dat oude follikel-omhulsel heet dan het 'gele lichaam'. ) Dat verklaart het innnesteldipje in de temperatuur. Het is het verschuiven van de progesteronproductie van eierstok naar gele lichaam. Omdat het bij mij nooit tot een innestelling is gekomen, neemt bij mij de temperatuur weer af vanaf 8dpo, omdat alles weer oplost, en geen progesteron produceert. Door dalende progesteron-productie krijgt de bm het seintje dat ze het slijmvlies (de 'potgrond' voor het 'wortelschieten') mag afstoten, en komt de menstruatie op gang. Ik geloof dat het zo ongeveer zat...
Wow das duidelijk.... Er mag dus bij mij een dip komen over een dag of 2....Heb bij de zwangerschap van Koen ook een innesteldip van 2 dagen gehad...Zal eens kijken op hoeveel PDO dat was...
Heey lieve meiden, Ik dacht drop hier nog even een vraag neer als dat mag Ik ben nu voor de 1e maand aan het tempen en wij zijn niet actief bezig om zwanger te worden maar wel bewust gestopt met anticonceptie. Nu heb ik volgens FF mijn ei op de 21ste dag gehad... Afgelopen donderdag en vrijdag heb ik onwijze ongi krampen gehad. Die van donderdag deden wel echt zeer! Maar gister en vandaag niet echt last meer van gehad. Dus ik d8 misschien is dat wel mijn innesteling...Maar nou is mijn temp vanmorgen erg gezakt (vrij en zat heb ik uitgeslapen en dus wat later getempt) Dus nu snap ik er niet meer zo veel van... Zijn er mensen die hier een verklaring voor hebben? Die dip zou dat mijn innesteling kunnen zijn? Of is het gewoon omdat ik die 2 dagen later getempt had? (heb na dat mijn wekker ging getempt 36.9 toen nog even geslapen en toen ik wakker werd was die wel 37.2. Ik snap er niks meer van!! help
Tnxs voor je reactie...Ja dat hoop ik wel... maar ja blijf het raar vinden dat je zulke buikkrampen hebt.. en daarna pas je dip...
He wat zit jij nou om 3 uur in de nacht te zp-en...Hoe gaat het bij jou. Is je ei gevangen door de golven denk je??? Hoop het maarrrrr de week duurt nog lang he....Heb bedacht dat ik ongeveer tot zondag moet wachten omdat ik nu niet weet wanneer ik overtijd zou lopen...
Ik zie je kaartje net... ik begin vast met smeren. Na de innestelling ga je HCG aanmaken, en schiet de temperatuur vaak wat verder omhoog. Dat schieten doet-ie bij jou... dusss... je zou misschien al heel voorzichtig aan testen kunnen denken! Enneh... heb je toevallig nog ovutestjes liggen? Dat zijn geen zwangerschapstesten, maar reageren vaak wel op HCG. En anders reken je gewoon twee weken vanaf je eisprong. Dan ben je zeker overtijd. Maar ik zeg 'testuh!'
Ehhh dan wacht ik gewoon tot het weekend...dan zou mijn ei 14 dagen daarvoor geweest zijn...ik bedoel het kan over 2 dagen zo instorten...mn ovutestjes zijn op geloof ik...Zal straks even kijken...
@Katje: Ik zei heel stoer ik wacht tot het weekend....Nou das niet gelukt....Grrrr Maar ik heb een ovu en een zwangerschapstest gedaan...op de ovu was licht een 2de streepje te zien, zwangerschapstest was omo wit....Jammerrrrr maar helaas...Dan zal mn temp wel een deze dagen gaan zakken...