@Kat ja zou te grappig zijn he.... Maar ehhh even over jou hoe gaat het daar binnen? Gaan de ehh creo's? uit de vriezer zondag? @Pina: Dank je wel hoor, hoe gaat het bij jou?
Zo als beloofd de test! Onderste is de eerste test en dan de middelste en gisteren de bovenste...hihihi hoe bedoel je twijfelen of dat het echt zo is.
Sodeju! Wat een schitterende knaltesten! Die wil ik ook over een week of twee. Want inderdaad; zondag gaan ze proberen of de cryo's het ontdooien overleven. Ik wou dat ik de wekker meteen op maandag zou kunnen zetten, want dan heb ik de terugplaatsing. Ik zit dan meteen op 5dpo, dus het symptomenzoeken kan meteen van start. :S
Oh kat ik hoop het zo voor je.... Ik bedoel het MOET gewoon goed gaan met ontdooien en de terug plaatsing al helemaal. Wat ideaal dat jij meteen op 5 dpo begint. Lekker dat zijn weer minder dagen wachten.... Hoeveel creyo's heb je nu nog in de vriezer?
Twee. Eéntje 8-cellig en eentje in zogenaamde compactie-stadium. Dat wil eigenlijk zeggen dat op de dag van het invriezen er ééntje iets verder gedeeld was dan de ander. Bij het compactiestatium zijn de cellen al niet meer te tellen. De kans dat een cryo na het ontdooien weer verder gaat met delen is 50%. Het kan zijn dat er een paar celletjes verloren zijn gegaan met het invriezen, maar dat maakt niet uit. Alle cellen hebben in dit stadium nog dezelfde functie, dus er worden door nieuwe deling gewoon weer nieuwe cellen aangemaakt. Pas later krijgen de cellen hun functie, en worden dus orgaan, huid, placenta, etc. Dus door het invriezen is er wel kans dat de celdeling stopt, maar als deze weer doorgaat, is het niet zo dat de algehele kwaliteit van het embryo minder zou zijn. We hebben dus twee cryo's, hopelijk dat de eerste die ze gaan ontdooien het meteen al goed doet. Dan plaatsen ze die terug. Doet die het niet, dan gaan ze de tweede ontdooien. Als die ook niet gaat verderdelen, houdt het helemaal op, en gaan we onderop de wachtlijst voor de tweede complete IVF-behandeling.
Ohh wat spannend Kat, ik hoop zo dat het bij de eerste al goed gaat. En als ik het goed begrijp is die 8 cellige de beste of zeg ik nu iets heel erg belachelijks.... Ik ga er gewoon vanuit dat jij deze ronde zwanger wordt niks niet weer op een wachtlijst...rot op. Gewoon zwanger worden!
Ja, want we zouden samen babysokjes gaan shoppen, toch? Dus deze maand MOET het lukken, zo! De compactie is beter dan de 8-cellige, want daarbij zijn de cellen al niet meer te tellen. Door het invriezen en ontdooien kunnen ze een fase teruggezet worden in hun ontwikkeling, maar als het gewoon weer begint met delen, is dat geen probleem.
Oh ok dan gaan we voor die gene met het moeilijk woord! En jaaaaa samen baby shoppen goed idee!!!! Heb er nu al zin in....Volgens mij wordt het dan ook nog een mei baby of net niet?
Heb het even uitgerekend, en ik kom inderdaad op 31 mei uit! Dan gaan we volgende maand extra wollige sokjes en een warm mutsje kopen voor het kleine eskimo'tje!
Het ziekenhuis heeft zojuist gebeld: Ze hebben eerst het 8-cellige embryo ontdooid, die zag er niet zo florissant uit. Toen hebben ze het compactie-embryo ontdooid, en die ziet er gelukkig uitstekend uit. Tenzij ik morgen voor 9.00 gebeld word met slecht nieuws, gaat de terugplaatsing morgenmiddag gewoon door! Opgelucht!
Jeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door,het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door,het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door,het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door, het gaat door!!!!!!!!!!!! Wat spannend, jammer dat die 8 cellige niet zo fraai meer was. Maar ach dan maken we gewoon een mooi kindje van de andere!!! Nou ik ben benieuwd meid! Hopelijk is dit een plakkertje en graaf hij/zij zich lekker diep in in je BM!
Achteraf ben ik wel blij dat het slagen/mislukken van de ontdooiing in deze volgorde heeft plaatsgevonden. Als ze vandaag de compactie-eskimo hadden gedaan, had ik de 8-cellige overgehad voor volgende keer. En die was dan mislukt, dan had ik die maand mooi met lege handen gestaan. En voordat ik dan weer aan de beurt zou zijn voor de tweede IVF, dan zouden we alweer maanden verder zijn.
Ik ben net terug van de terugplaatsing, en ik moet zeggen dat ik er nu wel weer een goed gevoel bij heb. Het embryo was ingevroren in het compactie-stadium (d.w.z.: zoveel cellen dat ze al niet te tellen zijn), en na het ontdooien gisteren issie weer verder gaan ontwikkelen, zelfst tot het blastocyst-stadium (d.w.z.: de fase nét voor de innestelling). Beter kan het niet. Men verwacht dat de innesteling de komende paar dagen zou kunnen plaatsvinden. Ik heb nog even nagevraagd hoe het zit met de slagingskans, en ze vertelden me dat deze cryo dezelfde slagingskansen heeft als een vers embryo. De berichten die je her en der leest over dat een cryo maar 10% slagingskans heeft, is afhankelijk van wanneer je het nulpunt zet. Is dat vanaf de punctie, inderdaad; aangezien de helft het ontdooien niet overleeft, is het slagingspercentage daardoor kleiner. Maar eenmaal goed uit het ontdooiproces gekomen, dan is het zoals een vers embryo. En in mijn geval heeft het embryo het al geschopt tot een blastocyst. De eerste hindernissen zijn dus al overwonnen. (Als je bijvoorbeeld een tweecellig cryo terugplaatst, heb je er geen zicht op wat er binnenin gebeurt. Of het embryo het überhaupt al tot blastocyst ontwikkelt of niet.) Dat is dus de reden dat ze zo streng zijn met cryo's invriezen. Zodat de sterksten de eerste stappen al overleefd hebben, waardoor de uiteindelijke kans na een tp toeneemt. Leuk: na de tp duwde de gyn mij een printje van eenn echo in mijn handen: een miniscuul wit stipje - het luchtbelletje waarin het embryo zit. Ik krijg neiging om 't nu al een naam te geven, haha... En nu afwachten. Na volgend weekend wordt het spannend, want dan zou ik volgens mijn eigen cyclus ongesteld moeten worden.
Wat een mooie eskimo! Wow en wat een goed nieuws allemaal over jou uk...nou nu even 2 weken op zn kop blijven staan en dan 9 maanden broeden!
Ja, naar omstandigheden goed, denk ik... Ben snibferkouwe, dus tempen heeft weinig zin, denk ik. Maar uiteraard is het symptomezoeken begonnen, hoewel ik eerst een logischere verklaring zoek. Het zeurende gevoel in buik en rug kan ook door mijn griep komen, net zoals die enorm kort maar krachtige misselijke vlaag van vanmorgen. Jeukende tieten heb ik wel eens vaker gehad, en de vermoeidheid zal wel met mijn verkoudheid samenhangen... Kortom... geen idee. En met jou? Wanneer mag je voor een echo?
Oh kat wat spannend allemaal! Wanneer zou jij kunnen testen? Hier zo onzeker, had het bij koen niet zo erg als nu. Voel me niet mega zwanger of zo. Dus denk steeds dat het mis is... Ik mag over 2 werken voor een echo, dan zal ik zo'n dikke 7 weken zijn. Heb ook sterk de neiging om steeds te gaan testen. Maar weet ook wel dat dat geen zin heeft omdat als het mis zou zijn ik nog steeds hcg in mn lijf heb. Dus onzekere muts wacht maar af....