Ja dat heb ik aangegeven bij de fertiliteitsarts. Aan de ene kant zou het idd kunnen helpen, maar aan de andere kant hebben ze ook zoiets van waarom extra progesteron geven als je het eigenlijk niet nodig hebt, omdat je waardes goed zijn... Maar ik vind het ook niet fijn om de halve cyclus met maandverband rond te moeten lopen. Plus de rust die het me zou geven als ik geen bruinverlies zou hebben....
+1 Ik heb ook op eigen initiatief gebruikt, omdat ik onderzoeken had gelezen dat clomid niet ten goede komt aan baarmoederslijmvlies. Vonden ze in mijn academisch ziekenhuis onzin, was wel mooi blijvend zwanger die ronde ipv een biochemische zwangerschap. In het buitenland gebruiken ze het al veel meer dan hier in Nederland.
Goh, lijkt me niet veilig om zomaar te gebruiken zonder voorschriften over dosering ed. Zou toch per vrouw verschillend zijn dunkt me
Utro is veilig te gebruiken hoor ook op eigen houtje. Zo ben ik ook zwanger geraakt vorig jaar Je begint dan met 2x per dag 2 bolletjes van 100 mg in te brengen. Op 15 dpo ga je testen. Is deze negatief dan stop je met utro en wordt je een paar dagen later ongi. Test je positief dan ga je de 2 weken daarna afbouwen zodat je net 6 wkn utro vrij bent
Bovenstaande dosering is standaard als je geen punctie hebt ondergaan. Na een (ivf/icsi) punctie gebruik je 3x 200 mg per dag
O dat zijn geen capsules die je inslikt? Super bedankt voor de uitleg trouwens! Vanmiddag krijg ik de uitslag van het 2e bloedonderzoek en inwendige echo om te kijken of ze de bloeding kunnen traceren.
Utrogestan gaat niks voor me doen. Maar ik weet wel waar dat bloedverlies oud/vers vandaan komt. Eindelijk. Door de hormonen is m'n baarmoedermond utra gevoelig en bloed snel. Vaak te weinig om gelijk afgevoerd te worden en daarom is het bruin. Als er met persen roodverlies optreed dan is er een groter vaatje gescheurd en heb ik ook af en toe helderrood bloedverlies. Het enige wat eraan gedaan kan worden is de vaatjes rond om de baarmoedermond branden. Maar dit is een pijnlijke ingreep en je moet er goed over nadenken of je dit wel wil, want je gaat prutsen aan iets wat super belangrijk is. Slijmaanmaak zodat het zaad makkelijk geleid kan worden..... Iig ben ik blij dat nu eindelijk duidelijk is waar elke maand m'n bruinvelies voorafgaande aan de menstruatie vandaan komt.
Fijn dat je duidelijkheid hebt. Ik ga er vanuit dat het over utro gevraagd hebt aan de gyn. Die zal altijd zeggen dat het geen zin heeft als je progesreron waarde hoog genoeg is. Echter is mijn progesteron ook altijd heel goed en toch ben ik zwanger geraakt door zelf gebruik van utro Toeval zou kunnen, maar Mamalap had exact hetzelfde een maand later ook een keertje utro gebruikt en boem zwanger!
Ook hier goede ervaring met utrogestan. 1e ronde dat ik het gebruikt heb zwanger. Is wel een miskraam geworden maar was dus wel zwanger.
Namen jullie het ook om het bloedverlies voor de menstruatie te stoppen? En wisten jullie de oorzaak? De fertiliteitsarts zei dat mijn hoge progesteron waarde het nu ook niet kon stoppen en dat nog meer progesteron dit ook niet zal kunnen doen... Heb nu een dubbel gevoel
Ja ik wel. Had altijd vanaf 6 of 7 dpo al bruin en roodverlies en de ronde met utrogestan niets geen last van gehad.
Krijg een golf van kritiek over me heen op het zwanger worden gedeelte. Over waarom zou je op eigen houtje eraan beginnen etc....
Heb wel weer veel bruinvelies vandaag, donker sljm lijkt het wel. Vanmorgen met de 1e plas ook even behoorlijk wat rood, maar das alweer over in her bruin gegaan
Ik zou daar zeker niks van aantrekken hoor!!! Zij weten niet waar ze het over hebben. Het is een lichaams eigen hormoon. Kwaad kan het totaal niet. Waarom zou je een lichaams eigen hormoon niet mogen aanvullen?? Dan zouden zij ook geen vitaminpillen moeten slikken. Of tarwekiemolie etc. Lekker gewoon doen hoor en je niks aantrekken van wat andere zeggen!