Dalmatier gevonden

Discussion in 'De lounge' started by Momfulness, Nov 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fenyalara

fenyalara Actief lid

Jul 28, 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    respect voor jouw.. echt goed dat je dat gedaan hebt, wij hebben zelf 2 labradors en zouden ook blij zijn als ze opgevangen worden als we zijn onverhoopt kwijt raken.. zelf hebben we ook al regelmatig honden meegenomen etc en dan weer bij eigenaar terug kunnen brengen of dieren ambulance gebeld..

kuzz

2. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Tja ik zie dat als iets wat je gewoon doet als je zo'n beestje verdwaald ziet rond lopen... En ben ook blij met mensen zoals jij die dat WEL doen!
    Want ook mijn grote boef is een keer een blokje om gegaan zonder ons Voor ze gesteriliseerd was was er soms geen houden aan als je de deur open deed en de deur was toen uit zichzelf open gegaan toen we er pas woonden. Mensen wisten gelukkig waar onze muts thuis hoorde en hebben haar weer binnen gemikt en de deur goed dicht getrokken.
    Maar je zal maar thuis komen en het verhaal van de buren moeten horen hoe jou hond dood gereden is OMDAT ZIJ NIET EVEN HIELPEN!!
    Heb ook al eens een tijd gestaan met verdwaalde honden die naar mij en mijn honden kwamen.

Maar goed ik zie het zelfs ooit bij kinderen die huilend rond kijken waar mama ineens is....laten sommigen ook gewoon staan!
    Ik duik daar altijd meteen op af want vind dat altijd zo zielig.
    Hoe vaak ik niet met verdwaalde kindjes rond heb gehobbeld waar niemand naar om keek en ik naar toe ben gegaan terwijl ik weet ik hoe veel verder weg sta.....

3. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Nou moet ik wel zeggen dat een hond van een gezin hier in de buurt, heel vaak wegloopt. Maar dat is puur onoplettendheid van hen, en na 3 keer terugbrengen ben ik daar ook mee gestopt.
    Want die hond is namelijk een beetje vals, want als ik langsloop met onze hond, vliegt ie altijd meteen op die van ons af.
    En niet om te spelen zullen we maar zeggen. :x

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    TOP van je! Hondje en baas zullen je heel dankbaar zijn. Ik had het ook niet kunnen aanzien hoor. Die trouwe hondenogen op zoek naar z'n baasje, hoe gevoeloos ben je dan als je je daar niks van aantrekt....

5. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

bedankt! Het is in mijn ogen inderdaad niets meer dan normaal, maar dat niemand dan bereid is om even mee te denken. Zelfs mensen die niet open doen. Ik had ook het plaatselijke 'hondenhotel' gebeld om te vragen of hij daar weg gelopen was. Nou echt, zo ontzettend nors hoe er geareageerd werd. Ik vroeg of hij tijdelijk daar opgevangen kon worden als ik de baas 's avonds niet meer zou vinden maar nee hoor, geen hulp en er werd gewoon opgehangen. Ik kan me dan boos maken om de mentaliteit van mensen, zo ongeinteresseerd en niet behulpzaam.

Ook een stel oudere mensen die meer geinteresseerd waren in wie ik eigenlijk was (dorp), dus ik vroeg maar of ze wisten van wie de hond was en als ze me niet konden helpen in doorzocht.

Ik vond het wel fijn dat hij zijn baas weer gevonden had ja. Maar hij was ook wel heel lief dus vond het wel jammer om hem weer af te geven eigenlijk.

Ik begrijp overigens dat er mensen zijn die zo'n groot beest niet aanhalen voor hun eigen veiligheid, of omdat ze kinderen of een hond hebben. De politie is heel behulpzaam en ze maken meteen melding. Als je hem niet op kunt vangen komen ze met de dierenambulance om hem op te halen. Altijd veiliger dan ze zo langs de weg te laten dwalen.

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik vind het ook niet meer dan normaal, maar blijkbaar is dat niet zo :( Hier loopt ook regelmatig een hond van de buren weg, ook een dalmatiƫr trouwens, en als ik 'm zie breng ik 'm ook altijd thuis. Onze hond loopt gelukkig niet weg (te oud, te langzaam :)), maar mocht het gebeuren, dan hoop ik dat iemand zo goed is hem thuis te brengen.

7. Esmeralda1984

Esmeralda1984 Niet meer actief

Helemaal top van je dat je dat gedaan heb.

Ik weet nog zelf 15 jaar geleden. Hartje winter, berg sneeuw en 2 verdwaalde honden. 1 konden we pakken maar de andere rende weg en konden we niet te pakken krijgen. Die ene mee naar huis genomen. Overal A4tjes opgehangen met hond gevonden. Na 2 dagen belde de eigenaar eindelijk.. ze was enorm blij dat haar hond terecht was. Als dank kregen wij een pup van haar want haar vrouwtjes hond was zwanger (wij hadden het mannetje gevonden).

Share This Page