hoi allemaal, 5 weken geleden heeft onze oudste haar beentje gebroken (net onder de knie). Ze heeft in totaal 4 weken in spalk/gips gezeten. Vanaf halverwege haar bovenbeen, tot en met haar voetje. Sinds vorige week donderdagmiddag is het gips eraf. Fysio was in eerste instantie niet nodig, omdat ze nog zo klein is, zou het zichzelf waarschijnlijk herstellen. Over 3 weken moesten we op controle terug komen. Maar nu loopt ze dus bijna een week zonder gips en kan ze nog steeds haar enkeltje niet buigen en dus haar voetje niet afrollen met lopen. Ze zet haar voetje ook nog steeds dwars neer. Haar knietje is wel soepel genoeg, ze gaat rustig zitten met haar voetje onder haar billen gevouwen als het ware... Maar ze blijft af en toe pijn aangeven als haar voetje te ver buigt als het ware. Nu twijfel ik wat wijsheid is, hoort het erbij? En moet het allemaal vanzelf nog soepeler worden? Of zou er toch iets niet goed zijn? Of is het wel goed, maar krijgt ze het zelf niet soepel als het ware? En dus, wat te doen: Fysio zelf bellen? Afspraak vervroegen bij de chirurg? Of toch nog even afwachten? Volgende week zijn we een midweekje weg.. dus dan kan er niets. Behalve dat we dan veel kunnen oefenen in het zwembad. Iemand ervaring met een kindje wat in het gips gezeten heeft op jonge leeftijd?
ik heb de kinderfysio inmiddels gebeld en vrijdag een afspraak.. jammer genoeg kan ik vandaag er niet naar toe, anders had ik vandaag al gekunt. Maar oke. Ondanks dat ben ik toch wel benieuwd nog naar het herstel bij andere kindjes (al hoop ik natuurlijk dat er niet te veel 'lotgenootjes' van onze dochter zijn )
Wat sneu voor je meisje. Mijn zoon is net terug uit het ziekenhuis. Hij heeft bijna 4 weken in tractie gehangen met een bovenbeen breuk. Hij hing zeg maar met zijn billen en benen in de lucht en zijn rug op het bed. Ons is verteld dat als je kindje bijv 4 weken zo hangt of 4 weken in het gips zit dat je ook wel zo'n 4 weken moet rekenen dat ze weer normaal lopen. Hij is nu 2 weken thuis en loopt nu net weer. Hij loopt ook heel raar. Wij hebben wel fysio en moeten nu over 3weken terug komen, ze zei dat we die tijd van 3 weken wel rekenen moeten voordat hij weer een beetje normaal loopt. Alle spieren zijn natuurlijk hun kracht kwijt. Daarbij zit er ook een stukje angst bij je kleintje, althans wij merken dat heel erg bij ons zoontje. wel goed dat je de fysio hebt gebeld, het is fijn dat er even iemand mee kijkt die er verstand van heeft. Sterkte voor je dochter
Jelle heeft vorig jaar anderhalve week in het gips gezeten omdat hij een schilfertje van zijn scheenbeen had. In eerste instantie zeiden ze in het ziekenhuis dat het gebroken was, achteraf viel dat gelukkig mee. (er was een ander kindje op zijn been terecht gekomen op de trampoline, voortaan schoenen uit dus!) Maar goed, hij heeft echt wel een week of 4 nodig gehad voordat hij weer normaal liep. Ik heb na een week of 3 ook de fysio gebeld, omdat ik vond dat het wel erg lang duurde. Meestal word idd gezegd dat ze de tijd die ze in het gips zitten, ook nodig hebben om weer normaal te gaan lopen. De fysio heeft een paar tips gegeven, gewoon kleine oefeningen om zijn been weer soepel te krijgen en om hem weer vertrouwen te geven.
oh ok, dat valt dan inderdaad nog érg mee allemaal. Stelt wel even gerust allemaal. Dan hebben we nog even. Ik ben wel benieuwd wat voor oefenen of adviezen ofzo de fysio heeft vrijdag. Ze klonk in elk geval heel aardig ik ben benieuwd of onze dochter dat ook vindt