Ik ben even benieuwd naar jullie mening. Ik ben zelf heel terughoudend met zoetigheid, snacks en andere ongezonde dingen. Liever een lekker mandarijntje dan een bakje chips, op die manier. De reden hiervoor is voor mij: Tandjes, gezondheid, gewicht, maar ook gewenning. Wat het kindje nog niet kent, daar kan het ook niet om zeuren. En ik weet dat ze ergens anders toch wel wat ongezonde dingen krijgen (of opa die ze wat toestopt), maar liever niet en thuis doe ik daar niet aan mee... Prima als andere ouders hun kinderen wel snoepgoed en chips geven, maar ik vermijd dat dus. Nu mijn issue: Ik ben op zoek naar een PSZ voor mijn zoontje. Eén van de kandidaten heeft op de website staan, dat ze het graag hebben dat alle kindjes op Nibbits of andere chips trakteren. Ik kan wel wat redenen bedenken, bijvoorbeeld: - Geen wedijver over welk kindje met de mooiste of lekkerste traktatie komt? - Ook kindjes met fruit-, gluten-, of koemelkallergie mogen chips? - Dat er geen kindjes zijn die de traktatie niet lusten? Maar dan nog... ik vind het een beetje vreemd dat zij zelf de ouders stimuleren om een ongezonde traktatie te doen... Daar gaat mijn idee om een gezonde peperkoek-kaas-komkommer trein of een groente-snack-egel te maken Wat denken jullie?
bij ons op de psz trakteren ze op een soepstengel en mag de jarige iedereen een sticker geven. voor de kindjes met een allergie hebben ze een trommeltje staan met wat hun mogen hier zorgt de psz allemaal voor
Ik vind het zelf heeeeel raar! Ik vind dat je best mag 'sturen' in wat men trakteert, maar dan liever wel iets gezonds. Zeg dan dat je wilt dat er alleen fruit wordt getrakteerd ofzo. Dat mogen de meeste kindjes immers wel...?
Hier heb je niets te kiezen qua peuterspeelzalen en beleid, want ze vallen allemaal onder dezelfde organisatie. En ook hier was het chips, taart, cake en weet ik wat. En dan krijgen ze vaak nog een zakje (nou ja, zakje, sommigen geven weet ik hoeveel snoep) met wat lekkers mee voor naar huis daar bovenop. Vond dit echt teveel van het goede hoor, maar verder lig ik niet wakker van een snoepje, koekje of een chipje, maar gewoon met mate.
Voor een peuterspeelzaal vind ik dit idd wel vreemd ja. Dat ze graag hebben dat iedereen op chips trakteerd Ik zou dan trakteren op iets van rozijntjes ofzo, of van die uitdeelboekjes. Van de week was er bij mijn dochter een kindje die op spekkies trakteerde, dat vind ik ook nog wel kunnen. Maar chips, nee. Met haar verjaardag heeft ze wel een bakje Nibbits gehad. Maar verder krijgt ze geen chips.
Hier krijgen ze soms hele snoepzakken! Ik vind het maar niks. Het is verder een hele leuke psz alleen dat staat me tegen.
Vreemd verhaal idd vanuit een psz! Verder maak ik me niet heel erg druk om traktaties.. Juist omdat ze niet veel en vaak krijgen is het des te leuker als ze wat lekkers krijgen!
Af en toe chips zou ik niet erg vinden, maar laats was er op het kdv iedere dag wel een kindje jarig en onze meid ging toen nog 4 dagen in de week. Als ze dan al die dagen chips krijgt en dat een maand lang dan ben ik wel minder blij. Gelukkig eet onze meid niet graag chips.
Ik vind het een aparte zin op een site van een peuterspeelzaal Al eet mijn zoon regelmatig wat chippies! Hij is echt een mannetje van hartige dingen.. Zoet eet hij eigenlijk nauwelijks!
Ik ben niet tegen een bakje/zakje chips af en toe. Moet ook zeggen dat dat het enige is wat onze dochter lust, wb snoep/snacks. Maar dat een psz vraagt aan ouders om alleen nibbits chips te trakteren, vind ik toch wel een beetje vreemd.. Ik zou ze even opbellen, wat de gedachte hierachter is. Gewoon uit nieuwsgierigheid.. Edit; stond er niet 'alles behalve (nibbit) chips'..
ik zou ook wel willen weten wat de gedachte erachter is. Buiten dat heb ik niet zoveel moeite met af en toe chips, liever dan al die zoetigheid.
Net even gegoogled en vond dit, van een basisschool. En een andere basisschool ook: Maar dan hier weer een PSZ: En het voedingsbeleid van een andere kinderopvang:
Klopt, maar dan nóg liever een verantwoorde suggestie voor traktaties. Het is dat het morgen zaterdag is, anders zou ik morgen bellen Van de week zijn ze vast dicht vanwege carnaval
vind het belachelijk dat chips boven kaas een worst wordt gezet? of ben ik nu zo achterlijk? net zoals dat fruithagel beter moet zijn dan chocoladehagel? fruithagel bevat idd minder vet maar meer callorien dmv suikers. tja tis maar wat je belangrijk vind niet dan?!
Ik denk dat als ze echt een verantwoorde suggestie doen voor een traktatie, dat dan de helft van de ouders over ze heen valt.... Een uitdeelzak chips is namelijk zo gehaald en het moet allemaal vooral niet te veel tijd kosten. Een netje mandarijnen is ook wel zo gehaald, maar ik kan me voorstellen dat de leidsters met zo'n traktatie wat minder blij zijn. Ik denk dus dat de keuze voor Nibits o.i.d. voortkomt uit het feit dat iets minder ongezond is dan een zakje snoep, maar wel net zo makkelijk voor de ouders en de leidsters.