Stoite kleuter..wat moet ik hiermee..

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door doenm, 12 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. doenm

doenm Lid

8 nov 2009
    58
    0
    0
    Even advies gevraagt..onze zoon van 4 zou morgen met papa mee gaan vissen..nou was hij vanavond zo stout dat ik had gezegt als je nu niet ophoudt mag je morgen niet mee!! Ik was met de tuin bezig en inde tussen tijd plaste hij in zijn broek...was ik net weer beneden maakte hij zijn broertje wakker..was ik net weer beneden poepte hij in zijn broek!! En ik had al een paar x gezegt als je nu niet ophoudt mag je niet mee....hij probeert altijd al veel negatieve aandacht te vragen en dit kon ik natuurlijk weer niet negeren...nu vind ik het zo sneu dat hij morgen niet mee mag en zot toch te denken om hem te laten gaan,maar wa moet ik hiermee ppfff...we proberen ook altijd zijn positieve gedrag te belonen maar soms lijkt het allemaal niet te werken!! Wat zouden jullie doen graag advies! Hij was zo verdrietig en ik heb gezegt dat i, het og zou overleggen met papa maar dat hij van mij niet mee mag?!

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Het enige wat je nu nog kunt doen is consequent zijn en niet toe geven. Je hebt hem straf gegeven en morgen mag hij niet mee. Als je hem nu toch mee laat gaan dan verlies je je geloofwaardigheid, dat zou ik nooit doen. En de volgende keer alleen dreigen met iets dat je echt wilt uitvoeren ;)

Hij is wel flink negatieve aandacht aan het vragen! Ik zou hem gewoon negeren op zo`n moment en het hem zelf laten uit zoeken met een plas of poepbroek. En als hij zijn broertje expres wakker maakt zijn broertje gaan troosten en hem compleet negeren. Want onthoud negatieve aandacht is ook aandacht.

3. doenm

doenm Lid

8 nov 2009
    58
    0
    0
    Ja hij plast vaker express in zijn broek..als hij op school straf krijgt doet hij het ook...het is zo lastig want ik probeer ook zo het positieve te belonen door te zeggen je was echt lief vandaag..wat doe je dat goed een aai over zijn bol! Vandaag had hij zijn bord leeg en mocht hij een ijsje na het eten...maar het lijkt soms wel niet binnen te komen...en hij wordt altijd zenuwachtig van spannende dingen dus denk nu van ja misschien is daarom en hij heeft een koemelk allergie...dus dan denk je van miss heeft hij iets verkeerds op en poepte hij daarom in zijn broek zo lasitg....

4. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0

Dan is het denk ik handig om dit soort dingen niet meer van te voren te vertellen. Wij vertellen soms ook pas in de ochtend dat er een vriendin komt omdat ze anders alle dagen al denkt dat ze komt...

En verder moet je niet straffen met dingen die je niet denkt waar te kunnen maken. NU vind je het vervelend dat hij morgen niet mee mag omdat je dat nu eenmaal gezegd hebt. Laat je hem toch gaan, heeft hij door dat hij een loopje met je kan nemen!
    Straf hem op een andere manier: geen boekje lezen voor het slapen (of maar een heeeeeel klein verhaaltje), vroeger naar bed etc.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

nu zal je consequent moeten zijn. papa kan wel wat anders met hem doen he! hij mocht niet mee te vissen! maar een boodschap halen wel.

Als hij dingen spannend vind inderdaad niet meer van te voren vertellen .

je geeft aan je had al een paar x gezegd als je nu niet luisterd mag je niet mee. Die zin zou ik voortaan maar 1 X gebruiken, dat is de alllllerlaatste waarschuwing. en wat je zegt ook doorzetten . ALTIJD.

denk goed na dus over wat je zegt. als ik het zo snel even niet weet zeg ik gaan we niets leuks meer doen zo. luistert hij dan wel is een rondje fietsen of bakkie doen bij oma (zelfde straat) genoeg leuks om dat wel te kunnen ondervangen zeg maar.
    meestal is hij dan wel zo afgeleid dat het negatieve weg is want dan is het wat gaan we doen dan??

6. knap

knap Niet meer actief

Waarom zo streng? Nee hoor dit uit je had je beloofd. Je kunt altijd terug komen op een straf. Maar wel uit leggen waarom. ;)

Ben er niet zo van kinderen te straffen met wel of niet ergens naar toe gaan. En denken een loopje met je te nemen. Hij is nog pas vier. Natuurlijk zullen ze je ook op deze leeftijd uit testen maar of ze echt oorzaak en gevolg helemaal begrijpen denk het niet.

Nu een zoon van bijna 12 ja die maakt er soms een potje van en ja die snapt donders goed oorzaak en gevolg. Pas nu begin ik wat extra op me strepen te gaan staan. Daar voor bleef en blijf ik redelijk flexibel. Misschien niet de juiste instelling maar, zie me redenen hier boven.

Laat hem lekker mee gaan.;)

7. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Wat is de reden dat hij zoveel negatieve aandacht vraagt?

8. doenm

doenm Lid

8 nov 2009
    58
    0
    0
    Bedankt voor de reacties...de reden van de negatieve aandacht weten we ook niet..en op school ook niet..hij heeft dit al wel vanaf een jaar of 2..wij zien bij zijn broetje een heel verschil! Al gaat die ook wel dingen na doen...maat onze oudste maakte alles al kapot op die leeftijd en was erg onrustig!! Verder kan hij heel lief zijn maar het kan ineens omslaan...wat de reden hier van is geen idee..miss even iets minder aandacht maarja de huishoudelijke taken moeten ook gebeuren...het gaat wel steeds iets beter maar het vraagt veel energie,! We hebben nu toch besloten dat hij niet mee mag vandaag..het heeft veel indruk gemaakt hij was al vroeg wakker vanmorgen...en hebben gezegt als hij een andere keer wel mee mag gaan vissen! Maar dat dit echt niet leuk was en hij van zijn fouten moet leren!! Hoe zielig we het ook vinden maar willen toch et toe gaan geven...Hij is namelijk erg wijs voor zijn leeftijd zeggen ze op school ook!

9. doenm

doenm Lid

8 nov 2009
    58
    0
    0
    P.s. Hij gaat vandaag wel de hele dag naar opa en oma..dus hij zal t ook snel vergeten zijn het vissen was vanavond!! Dis toch nog een gezellig dagje voor hem....ppfff eat is opoeden soms moeilijk!!

10. Inge1973

Inge1973 Lid

22 jan 2009
    27
    0
    0
    Ik denk dat "uitgestelde straf" niet werkt bij kleine kinderen. Dat kunnen ze nog niet overzien. Dus als jou zoontje stout is zou ik een directe straf kiezen (op de gang of in de hoek etc). Een straf die hij pas een dag later krijgt duurt veel te lang. Dat overzien ze niet op 4 jarige leeftijd. Dus ik zou hem mee laten gaan en voortaan een straf die direct uitvoerbaar is kiezen.

11. doenm

doenm Lid

8 nov 2009
    58
    0
    0
    Ja dat is misschien ook wel zo...maar ach het regent nu dat t giet...en hij zit bij opa en oma in bad!! Dus wij toch bij ons standpunt gebleven..en hij is het alweer half vergeten...gelukkig hihi

Deel Deze Pagina