Mja ik had het idee dat dat bij de school naar onze keuze eigenlijk wel goed gaat... buurmeisje zit in groep 3 dus die krijgt er wat meer van mee dan onze kleuter op zich. verder ehbben ze smartgames en ander uitdagend spul in de kleuterklas en ook nog een plusklas. dat miste ik ook nogal bij de adnere scholen waar we zijn geweest.
Wij werden rondgeleid door kinderen uit groep 6 en zijn ook even in hun klas geweest (en ook in andere klassen) en hebben daar met wat leerlingen gesproken. Hier hebben de reguliere school en de Jenaplanschool een plusklas en de reguliere school ook nog twee Leonardoklassen.
mja ook de schoolsoorten valt en staat toch per vestiging blijkt elke keer weer. net nog even zitten kijken naar cosmicus onderwijs trouwens maar dat zit op maar 3 plaatsen in NL (den haag/rotterdam/arnhem) klinkt toch wel aanlokkelijk
Mijn advies is kijk vooral naar je kind. Is het een zelfstandig typje of is het een kind dat echt structuur nodig heeft. Mijn zoon heeft op een montessori gezeten en dat had ik achter af nooit moeten doen. Dat onderwijs is en was totaal niet geschikt voor hem. Die zelfstandigheid heeft meer ellende veroorzaakt dan je zult denken. Dus mijn advies is kijk eerst naar je kind en dan pas naar je zelf en naar een eventuele school type. Klinkt allemaal zo mooi dat nieuwe eigen tijds onderwijs maar dat is het niet altijd.