Peutergym

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Marni, Mar 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marni

Marni Bekend lid

Apr 26, 2007
    770
    17
    18
    Wie heeft z'n peuter op peutergym, zit er over te denken om dat te gaan doen met hem maar weet niet zo goed wat er allemaal gedaan wordt, kan op internet niet veel info vinden. Iemand ervaring?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Ja ik wil Isabella op peutergym doen.

Rond 2,5 a 3 jaar. Hebben wij ook altijd gedaan. Mijn moeder was vroeger zelf gym en turn lerares, dus we zijn praktisch opgegroeid in de gymzaal.

Kinderen van die leeftijd krijgen meer spelletjes, zingen en kleine oefeningen dan het echte gym. Maar het is echt heel goed voor de ontwikkeling.

Wij vonden het in elk geval erg leuk vroeger.

:p

3. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Heb je al op de site van de gymnastiekvereniging uit de buurt gekeken?

Hier geven ze ook ouder en kind gym. Lijkt me erg leuk, alleen jammer dat het op een werkdag van mij wordt gegeven.

4. mamavanro

mamavanro Bekend lid

Apr 6, 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Mijn zoontje is bij bijna 3 op peutergym gegaan en zit er nog steeds op inmiddels kleutergroep...maar vind het nog steeds geweldig en het is heel goed voor zijn motoriek...Bij ons hing er toen een flyer van gym op de peuterspeelzaal...mischien kun je het daar eens vragen..en anders eens in de gemeentegids kijken waar er gym wordt gegeven en meestal zijn er kijklessen, zodat je kunt kijken of je het wat vind en je zoontje ook!
    Succes...

5. Marni

Marni Bekend lid

Apr 26, 2007
    770
    17
    18
    Bedankt voor de info, ik zal nog es rondkijken hier in de buurt!

6. stamboom

stamboom Bekend lid

Nov 17, 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Lotte zit sinds kort ook op de peutergym. Eerst kunnen ze even vrij spelen met ballen enzo. Daarna worden er liedejs geaongen waarbij ze "mee moeten doen". Vervolgens worden de toestellen opgezet en kunnen ze klimmen, klauteren, schommelen enz. De les wordt afgesloten met nog wat liedjes, bij elkaar een uurtje. Pas geleden was er een demonstratieles van de peuters, ze kreeg ook een soort van diploma. Erg leuk!

7. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    ik ga met mijn zoontje sinds een half jaar ook naar peutergym.
    hij was toen 3 jaar, wist niet eerder dat het hier was
    anders was ik vast eerder gegaan.

hij vind het echt helemaal super!
    eerst in een kring liedjes zingen, daarna rennen, klimmen, balanceren, hangen, vanalles!
    dan opruimen, dan nog 1 laatste liedje en dan is het afgelopen.

8. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    voor diegenen die ook naar peutergym gaan,
    wat betalen jullie voor jullie lessen?

wij betalen 50 euro voor 10 lessen.

9. mamavanro

mamavanro Bekend lid

Apr 6, 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Wij betalen 7,50 per maand en een jaarlijkse contributie van 13,-...

10. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Hugo gaat ook naar ouder en kind gym. Alleen dan met zijn oma haha. Hij vindt het helemaal geweldig! Het is in een turnzaal, dus er zijn overal matten en toestellen waar ze op kunnen klimmen. Verder doen ze spelletjes en kleine opdrachtjes. Op het eind altijd hetzelfde liedje. Heel erg leuk. Het kost geloof ik €10,- in de maand.

11. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik hielp vroeger wel eens mee bij peutergym, dat vond ik altijd erg luek.
    mijn buuf zei van de week toevallig dat eigenlijk ieder kind eerst een jaar op gym zou moeten voor ze een andere sport gaan doen, omdat ze op gym leren vallen. ik denk dat ze daar wel gelijk in heeft. volgens mij is het hier vanaf 3 jaar

12. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    hebben jullie nog jongere kinderen?
    ik wil mijn oudste ook graag op peutergym doen, maar je moet dan als ouder bij iedere 'oefening' zelf je kind helpen.
    geen probleem op zich, alleen heb ik nog een kleintje die ik op die dag nergens kwijt kan :( vind het erg jammer, ze bieden het ook maar op 1 tijdstip aan iedere week

13. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    geen jonger kind, maar wel een grotere zus.
    wij gymmen op vrijdag en zij is soms op vrijdag vrij.
    dan mag ze gewoon mee en ook meedoen!
    dus misschien mag dat bij jullie ook wel?

14. tientje

tientje Actief lid

Jun 28, 2006
    375
    0
    0
    Wij hebben alleen ouder en kind gym en daarna kleutergym dit is bij mijn vereniging vanaf 3,5 jaar eigenlijk is de belangrijkste regel dat ze zindelijk zijn.

Gym is inderdaad een hele goede basis voor alle sporten. ze leren de basisvormen van bewegen, lopen, rennen, springen, vangen, gooien, klimmen, rollen, evenwicht ect, etc

mijn dochter gaat nu al mee naar de turnles ;) ik geef zelf turntraining en soms gaat ze mee, ze vind het geweldig, dus over 2 jaar zit zij op de kleuterles

15. Setteke

Setteke Niet meer actief

Bosi, jij komt ook uit Friesland. Weet jij waar hier in de provincie peutergym gegeven wordt?

Share This Page