Ontwerp maken tattoo

Discussion in 'De lounge' started by liefkleintje, Sep 22, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

Jun 16, 2011
    5,783
    1,133
    113
    Female
    Hallo,

Wie kan mij helpen? Wie vindt dit leuk en kan dit goed?

Ik overweeg een tattoo te laten zetten maar twijfel tussen of alleen de naam van onze dochter of haar naam, hartslag en een hartje (volgorde weet ik nog niet)

Ben al bij de tattooshop geweest. Zij ontwerpen wel, maar daar betaal je dus best wat voor. Alleen niet als je al een afspraak hebt voor het zetten. Maar ik twijfel nog teveel. Wil eerst zien hoe het eruit zou zien.

Ik heb haar naam digitaal in het lettertype dat ik mooi vindt. (1 letter zou ik ietsje aangepast willen). Ik heb haar hartslag ook digitaal. Alleen het hartje niet. Wel voorbeelden die ik mooi vindt!

Iemand die het leuk vindt eens een voorbeeldje te maken?

2. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

Wil wel kijken voor je, ben wel geen tatoo artist of wat dan ook maar wil best een voorbeeldje voor je maken zodat je een idee heb hoe het eruit komt te zien

liefkleintje likes this.
  3. MrsDiablo

MrsDiablo Fanatiek lid

Nov 16, 2015
    1,024
    438
    83
    Het is vrij logisch om je artist te betalen om een ontwerp voor je te tekenen. (Vaak zodat Jetje niet met de tekening naar Truus gaat terwijl Bep hem heeft gemaakt en er dan niets van terug ziet)
    Hier zit vaak wat tijd in, en normaal betaal je dat ook wanneer je een tattoo laat zetten alleen zit het dan bij de totaalprijs inbegrepen ;)

Heb je al eens op Pinterest gekeken voor voorbeelden zodat je ongeveer weet hoe het er uit komt te zien?

jolien 1986 and DastyQueen like this.
  4. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Niet om flauw te zijn maar lijkt me niet dat het van het ontwerp afhangt óf je een tattoo wilt. Je wilt er een of je wilt het niet en daarna komt het proces van hoe hij eruit komt te zien in mijn ogen. Lijkt mij dus heel logisch om een afspraak te maken voor het zetten en daarna met de artist te bekijken wat het precies gaat worden. Ik zou een ontwerp ook echt wel door een artist laten maken die weet hoe de huid beweegt en welke plekken geschikt of ongeschikt zijn voor een bepaald ontwerp etc. Een willekeurig iemand kijkt daar toch heel anders naar.

Maar goed ieder zijn proces natuurlijk. Hopelijk eindig je met een tattoo waar je helemaal blij mee bent :).

DastyQueen likes this.
  5. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

Jun 16, 2011
    5,783
    1,133
    113
    Female
    Ik ben er inmiddels zelf mee aan de slag gegaan vandaag om nou eens te kijken wat ik mooi vindt :)

Ik vind het ontzettend moeilijk!

En nee, ik ben nog niet 100% van overtuigd dat ik hem ook daadwerkelijk ga zetten.....

@Lotte thx voor je aanbod! Ben er inmiddels zelf mee aan de slag gegaan!

6. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

Jun 16, 2011
    5,783
    1,133
    113
    Female
    Pinterest kan ik inmiddels bijna dromen ;)

Op zich logisch dat zij je helpen, maar ben er van de week al even geweest en heel veel wordt terug gelegd bij mij.
    Ik moet er mee lopen, is de reactie.

Hij doet zijn werk al 21 jaar goed, en geen idee hoe het allemaal hoort te gaan. Maar had gehoopt op meer tips/advies denk ik.

7. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

Oct 15, 2017
    4,151
    4,681
    113
    Female
    Er zijn meer tatoeëerders he? Dan ga je een plaatsje verder even kijken.
    Ik rijd 40 minuten voor degene die mijn tattoo’s heeft gezet.

Flamingooo likes this.
  8. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ja denk niet dat kunstenaar gratis compleet advies geeft. Daar zit nou net zijn bron van inkomsten in. Als je heel graag wil zou overleggen om gewoon nette prijs voor ontwerp te betalen. Doe je er nix mee heb je leuke print om op te hangen. ;)

9. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

Jun 16, 2011
    5,783
    1,133
    113
    Female
    Natuurlijk weet ik dat er meerdere zijn ;)
    Ben hier gisteren pas net geweest.... zit nog helemaal in het begin stadium, haha!

En natuurlijk wil ik er voor betalen. Heb ik aan hen ook aangegeven hoor!
    (Alhoewel hij die ochtend nog zei... al kom je 10x terug.... en niks gezegd over extra kosten)
    Snap ook dat zij hun brood ermee moeten verdienen. Maar was gewoon benieuwd naar een voorbeeldje.

Inmiddels heb ik dit dus zelf gedaan en best wat opties op papier gezet. Daar moet ik nu héél goed over gaan verzinnen. (Alleen haar naam, naam met hartje, of toch met haar hartslag erbij. Welk lettertype.... )

Share This Page