ervaringen kinderdagverblijf

Discussion in 'Baby en dreumes' started by pampers, Oct 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pampers

pampers Niet meer actief

hoi allemaal

in januari ga ik drie dagen terug werken. Mijn moeder kan 1 dag oppassen, de andere twee dagen zal ik andere opvang moeten regelen. Graag zou ik wat verschillende ervaringen van jullie horen, gewoon om te weten hoe het is, wat doen ze zo een hele dag met je kindje enzo? ben wel al eens langs geweest bij een kdv bij ons in de buurt, maar was toen nog niet open, dus kon ik niet goed zien hoe ze met de kinderen omgingen. Heb wel de ruimte gezien, maar was niet bijzonder. van de week ga ik een afspraak maken om eens te mogen komen kijken, maar ben zomaar eens benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn.

groetjes Pampers

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn ervaring is goed. Mijn zoontje vermaakt zich daar uitstekend, juist omdat er andere kinderen zijn. Hij slaapt daar ook later dan thuis (thuis is ie het sneller zat).

De dagen worden vaak onderbroken voor eten, drinken, tussendoortjes en slapen. Ik zie ze ook regelmatig een verhaaltje voorlezen, ze zingen liedjes met de kinderen, ze knutselen regelmatig met de oudere kindjes, de kinderen spelen met goed weer veel buiten, etc. Mijn indruk is dat ze zich prima vermaken :)

Ik vind het van grote toegevoegde waarde. Ik heb niet zoveel contact met andere mensen met kleine kinderen en mijn zoontje vindt het echt leuk om in de buurt van andere kinderen te zijn. Hij heeft ook echt geen aandacht voor mij zodra ik hem achterlaat op het KDV ;)

3. meertje

meertje Bekend lid

Sep 12, 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Ook wij hebben super ervaringen met het kdv bij ons in de buurt.
    Onze kleine gaat er 2 maal per week heen en de rest van de dagen worden opgevangen door ouders.
    Ik moet zeggen hadden onze ouders dat niet gedaan had ik er totaal geen moeite mee gehad al had hij dan 4 dagen er heen gemoeten.

Ze houden dagelijks een boekje bij die ik mee naar huis krijg waarin staat wat hij gedaan heeft die dag.
    Hoeveel en hoe laat heeft hij gegeten wanneer en hoe lang heeft hij geslapen enz.
    Ik schrijf daar ook in hoe zijn nacht is geweest daar kunnen hun dan weer rekening meehouden.

Er wordt gewoon goed naar onze wensen geluisterd en rekening mee gehouden.
    Ook houden ze de kleine goed in de gaten(hij had een keer uitslag dat werd gelijk aan ons gemeld)
    En ook al bel ik 5 keer per dag ze staan mij altijd vriendelijk te wordt en niks is te gek.
    Aangezien Dean geen broertjes en zusjes heeft vindt ik dat het goed is dat hij sociale contacten opbouwd met andere kindjes hoe jong hij nu ook nog is.

Mijn ervaring is dus super!

4. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Mijn ervaringen zijn echt heel erg goed! :) Mijn zoontje gaat 1 dag in de week naar het KDV. En vermaakt zich er echt prima. Ik was er eerst sceptisch over (toen ik nog zwanger was) maar nu zeg ik er geen verkeerd woord meer over. Mijn zoontje is erg veranderd sinds hij naar het KDV gaat. Kan nu goed samenspelen, is veel opener ipv beetje verlegen en leert elke vrijdag nieuwe dingen. Ik vind het mooi om te zien dat hij nu al echt vriendjes heeft daar, en dat kinderen van 3 jaar gewoon met hem spelen. Sinds vorige week is er een baby op de groep en sindsdien gaat mijn zoontje hier thuis op de bank zitten zijn knuffels de fles te geven en daarna lekker onderstopt onder een dekentje, dus ze worden er ook nog sociaal van haha.:D Maar echt mijn ervaringen zijn prima! Ik vind het ook belangerijk omdat mijn zoontje ook alleen is hij contacten opbouwt met andere kinderen daarom gaat hij 1 dag naar het KDV voor de rest past mijn moeder op.

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ook mijn ervaring is heel goed, Sterre gaat er 2 dagen heen en vindt het fantastisch :)

Share This Page