indische rijsttafel?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tulp21, 1 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Zaterdag komen vrienden eten en toen kwam mijn vriend op het idee om een indische rijsttafel te doen.
    Ben al eens aan kijken hoe of wat. Heeft iemand van jullie dit al eens gehad/gedaan en wat vonden jullie ervan en/of hebben jullie geweldige recepten hiervoor??

Alvast bedankt :)

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

3. mamav4

mamav4 Niet meer actief

4. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    je kan prima een rijsttafel koken op 1 dag..
    wat ik je wel zou adviseren is het een dag van te voren te koken.. want ik heb na het maken van een rijsttafel geen trek meer... de dag erna wel weer.

weet niet hoe uitgebreid je de tafel wilt maken?

5. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Je moet sowieso een dag van te voren koken anders trekt de smaak er niet in! Ben zelf Indo en heb alles van mijn vader en oma geleerd. Zou t voor de 1e x niet te moeilijk maken voor jezelf.

6. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    suc6
    k weet nog dat mijn oma dan 2 dagen van te voren al begon met koken

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ligt er aan wat je maakt en hoe je het maakt ;)

Ik ben een indo maak alles vers en red het echt niet hoor in 1 dag.
    Vaak moeten de kruiden lang intrekken voor de smaak en sommige dingen moeten lang koken of sudderen.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ben zelf ook indisch en zou niet ff 2 dagen voor een etentje bedenken een rijsstafel klaar te maken als leek. Tenzij je het voornamelijk uit pakjes wil doen. Ik zou dan liever bestellen bij een toko bijv.

9. mom23

mom23 Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.389
    0
    0
    Ik zou het voor de eerste keer ook niet al te moeilijk maken hoor en gewoon smorgens beginnen. Mijn moeder maakt vaak een rijsttafel en ja die begint normaal gesproken ook een dag van tevoren, maar als het plotseling bij der opkomt begint ze gewoon smorgen... en ook dan smaakt het heeeeeerlijk

10. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Hier ook indische achtergrond :D gado gado is heel simpel en kun je smorgens maken wij deden dat zo:

Aardappels koken en als ze klaar zijn koud laten worden.
    grote schaal,sukken sla onderop,stukken koude aardappel erover,koude spercieboontjes (uit blik)erover,stukken koude gekookte ei,en taugé.

Dat over wat witte rijst op je bord en de gado gado daarover..daarover doe je dan satésaus,kroepoek erbij of stukjes komkommer,lekker.

Deel Deze Pagina