een tijdje terug had ik al een topic geopend over mijn Zusje die door werkweigering ontslagen zou worden. Nou zijn alle 2 mijn Zusjes ontslagen bij een restaurant. Ze zijn alle 2 ontslagen omdat de nieuwe kok niet met die wijven wou werken & mn Zusjes geen vakkennis hebben. (ze hebben alle 2 bhv, hun papieren & sociale hygiëne) mijn jongste Zusje k. Heeft een jaar contract, die loopt tot dec. Ze is nu dus ontslagen. Kan ze hier nog wat mee? Mijn andere Zus m. Haar contract Liep tot 30 april. Ze heeft per die datum ontslag gehad en wou nu al haar vrije dagen opnemen. Vanaf vorig jaar aug. Heeft ze geen dagen opgenomen, Nou zijn hun Nogal aan 't treiteren (dat restaurant) met div. Dingen. Ook dat ze geen dagen meer zou hebben. Maar Hoe tellen ze dit? Is dit overal verschillend? Liefs x
Lekkere eigenaar dan dattie 2 werkneemsters ontslaat omdat de nieuwe kok niet met DIE WIJVEN, kan werken. Ik had als baas mn nieuwste werknemer eens even flink op zn plek gezet. Is toch geen professionele instelling zeg...jeetje en verder...idd naar het juridisch loket.
Van jou ene zus komt hij niet zo makelijk af hoor die heeft een contact dus daar heeft hij een probleem maar ja dan gaan ze treiteren en of je daar vrolijk van word
daar zijn ze al tijden mee bezig. Maar ze hoeft niet meer terug te komen.. Is dat dan contract breuk van zijn kant?
Een tijdelijk contract kan niet zomaar tussentijds opgezegd worden. Zelfs als er een tussentijdse opzegbepaling in het contract staan vermeld, moet de werkgever wel voldoen aan alle formele eisen. Ik zou je zusjes aanraden morgen direct naar het juridisch loket te bellen en het verhaal uit te leggen. Het juridisch loket kan ze dan verder helpen. Hier geldt weer: ga alsjeblieft niet zelf allerlei dingen doen wat je van mensen hebt gehoord die er wel wat van weten, maar laat het bekijken en eventueel regelen door iemand die er echt verstand van heeft!
Als het werken niet meer gaat en ze er overspannen van raken kan je natuurlijk jezelf ook ziekmelden. Maar wat zo79 zei, zal wel eerst overleggen met juridisch loket.
Mijn man is vorig jaar ontslagen des ondanks een jaar contract die pas enkele maanden erna afliep! Ergste was nog omdat hij ziek was. Er is zelfs een rechtzaak aan te pas gekomen maar helaas de werkgever bleek in zijn recht te staan en kon dit dus gewoon doen! Ik zou even contact nemen met het juridisch loket. Enneh pesten heeft geen enkele waarde,mijn man hebben ze ook flink gedwarsboomt. Die mocht van de arbo maar halve dgn werken terwijl de werkgever het daar niet mee eens was! Ik zeg heel eerlijk pas op want werkgevers mogen tegenwoordig een hoop!
Nu is mijn vraag wil ze daar nog wel werken als ze er toch mag blijven tot dec? Ik zou zoiets hebben zoek het maar uit met je zooitje. Zou me echt niet prettig voelen.
Contract even meenemen naar het juridisch loket en daar laten nakijken. Zomaar ontslaan kan niet tussentijds, maar dat is geloof ik afhankelijk van de reden van ontslag.
zorg dat je alles op papier hebt staan. daar kunnen ze het meeste mee. alles moet je hard kunnen maken. heel veel succes voor je zusjes. hopelijk vinden ze snel weer werk. En wat betreft de vakantiedagen/uren...dat staat toch altijd op je loonstrook verwerkt??