Hi Dames, Ik heb vanochtend mijn 20 weken echo gehad en alles was gelukkig prima!! Echter bleek het zo dat de achterhoorn in de hersenen een grootte hebben van 8.5mm. Verder liep het hoofdje 6 dagen voor - de grootte was dus van een baby van 20 wk en 6 dagen ipv 20 weken (de rest liep ook wel 3/2 dagen voor, maar dit is wel een groter verschil). De dokter zei dat het binnen proportie was (als het 10mm of meer is, word je uitgenodigd voor nader onderzoek - gevonden op internet ), maar ik zag toch dat hij het twee a drie keer had gemeten .. Gewoon voor de zekerheid denk ik. Ik hoefde me nergens druk om te maken omdat alles goed was en het gewoon om een gezond kindje gaat Nou ga ik toch soort van doemscenario's ontwikkelen in m'n hoofd en ben ik even benieuwd naar jullie resultaten... Had iemand dit ook? Ik vind een verschil van 1.5 mm wel erg weinig maar misschien is het ook wel prima allemaal Dit is ons eerste kindje, dus ik heb ook weinig vergelijkingsmateriaal... Dank jullie dames!
Geen ervaring mee maar snap dat je bezorgd bent. Ik zou voorlopig vertrouwen hebben in wat de arts zei; dat alles binnen de proporties is. De lichaamsdelen van een foetus groeien niet (altijd) evenredig. Dan groeien de beentjes een stuk, dan het buikje, dan het hoofdje etc. Daarnaast kan het ook gewoon zo zijn dat je kindje een groot hoofdje heeft, niet alle baby's/mensen zijn gelijk. Als er echt een probleem was had de dokter dit wel aangegeven en doorgestuurd voor uitgebreid onderzoek. Succes!
Ja dat denk ik dan zelf ook weer... Ik zal het ook even overleggen met de VK. Heb over twee weken weer een afspraak. Kijken wat zij zegt
Nee, als de arts zegt dat alles goed is, dan is het ook goed. Sommige kinderen hebben nu eenmaal een iets groter hoofd, of iets langere benen en even later is dat weer bijgesteld of is er weer iets anders net wat kleiner of groter. Een paar dagen is echt niet erg, zelfs een paar weken niet. Mijn jongste liep steeds 3 weken voor op groei en al was hij best flink bij de geboorte, nu is hij een klein mupke <3 Dus weg met die doemscenario's en genieten van je goede uitslag!