Dames die in het ziekehuis onder controle zijn

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door annick1984, 9 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    wij krijgen elke controle bij de gyn een echo vanaf volgende week wekelijks.
    bij ons willen ze in de gaten houden wegens eerdere keizersnee of het kindje niet te groot word.

2. Noah04

Noah04 Actief lid

9 mei 2014
    354
    0
    0
    Ik ben met 12 weken van verloskundige naar ziekenhuis gestuurd. Ik ben nu bijna 23 weken zwanger en heb bijna elke week controle gehad + bijna elke keer een (korte) echo.

3. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben na de 20 weken echo doorgestuurd voor een guo, daarna nog een guo.
    dit was ivm een te klein hoofd.
    Het hele kindje is op de ondergrens maar het hoofd onder de ondergrens, dus ik blijf onder controle voor groei echos, toevallig vanmiddag weer een guo.

4. Kajsa

Kajsa Actief lid

15 apr 2014
    119
    0
    0
    1e echo: 7 wkn + 6 dgn
    2e echo: 11 wkn + 3 dgn (combinatie test)
    3e echo: 13 wkn + 6 dgn (NIPT test)

5. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Ik begon bij de vk
    Met 6w3d de eerste echo en gelijk verwijzing naar zhuis vanwege hoge bloeddruk.
    Daar met 9 wk ongeveer intake+echo
    12 weken termijnecho

En daarna elke controle een echo om d groei te monitoren :)

6. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik begon in het zh vanwege eerdere bevalling, sinds 13 weken bij VK, en straks met 32 of 36 weken weer terug naar het zh.

7+5 echo (omdat ik niet wist of ik 4 of 5 weken zwanger was toen ik belde, ik dacht zelf 4, maar bleek 5 te zijn...)
    9+6 de termijnecho
    11+6 nekplooi
    13+5 cadeautje van mijn kindje denk ik, omdat ie zo laag lag dat de VK het hartje niet kon vinden.
    19+6 20 weken echo
    28 groei
    32 groei, ligging
    36 groei, ligging en checken navelstreng 'flow' omdat dit misschien de oorzaak is geweest dat het vorige keer niet goed ging.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel veel vindt, maar ik hoop gewoon dat ze er dan wel op tijd bij zijn als het weer dreigt mis te gaan in mijn buik. Het is toch weer dezelfde baarmoeder...

7. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Bij UMCG krijg je bij je eerste afspraak een echo. Dit kan ook met 8/9 weken zijn. Had daar de eerste afspraak met 6 weken en gelijk een echo. Afspraak kan soms op korte termijn, maar wel als je daar zelf achteraan zit. Als je op hun gaat wachten......
    Zelf overgestapt naar t Martini. Veeeeeel fijner. Moet jij sowieso bij een gyn onder controle blijven? Anders wordt je na de eerste afspraak naar een verloskundige gestuurd.
    Overigens kreeg ik bij elke controle een echo...... :)

8. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    1e echo met 7 weken
    2e echo morgen :)
    3e echo met 13 weken (soort 20 weken echo)
    Daarna 20 weken echo

Maar ik zit in het POP programma dus ik mag altijd tussendoor komen voor een echo. Morgen gaan we het "plan" bespreken voor deze zwangerschap. Voor mijn eerste echo heb ik zelf rechtstreeks gebeld met het ziekenhuis. Moest bellen als ik zwanger bleek.

Deel Deze Pagina