Wupje ik respecteer je beslissing, houdt er alleen wel rekening mee dat je door curretage ook littekenweefsel kan krijgen waardoor je moeilijker zwanger kan raken. Dit was voor mij een grotereden om toch af te wachten. Hoe moeilijk het soms ook was.
P26 ok daar had ik nog niet gelijk aan gedacht. Ik zal woensdag eerst even goed met de gyn overleggen. Bedankt meid!
He wupje, Ik kon er ook niet tegen en bij zou mijn lichaam het niet vanzelf afstoten. Ik heb dus tabletten vaginaal moeten inbrengen. Ik wilde ook eerst wachten, maar ik ging me met de dag steeds meer zwanger voelen. De reden waarom ik de tabletten heb genomen is omdat ik al 3 operaties achter de rug heb door mijn BBZ. Ik wens je zoveel sterkte nu toe. OOK EEN DIKKE DIGI KNUFFEL. Saskia, hoe gaat het met jou? Ik las net dat je in Aug weer naar het zkh moet. Spannend allemaal ook voor jou een DIGI KNUFFEL Timon, Je hebt ook helemaal gelijk, maar ik wil niet zeuren tegen mijn vriendin. Soms weet ik eingelijk ook niet hoe ik moet reageren op iedereen die zwanger is. Dit komt omdat mijn man ineens heel veel moeite ermee heeft. Die kan onze vriendinnen echt niet onder ogen komen. Wij moeten nog even een maand wachten voordat we misschien verder kunnen
Angelica, Met mij gaat het op en af. De ene dag vind ik het wel even lekker om geen mmm-stress te hebben maar de andere dag wil ik door. Vannacht gedroomd dat ik swang was van een tweeling. Maar niets is minder waar Dromen zijn bedrog Hoe is het met jou verder? In je huisje, klaar met klussen?
idd dromen zijn bedrog. Het is zo een moeilijke traject waar we met zn allen in zitten. Emotioneel is het zo zwaar. Ik heb altijd het gevoel dat nu ineens wij in die MMM zitten iedereen zo zwanger wordt. Ik hoop dat je snel met IVF of ICS verder mag
Klopt Angelica, de zwangeren blijven maar komen en wij staan nog steeds met lege handen toe te kijken
Het lijkt niet alleen alsof iedereen om je heen zwanger raakt, het is ook zo. Maar bekijk het eens goed, vrienden zijn vaak van dezelfde leeftijd. Op de een of andere manier begin je er toch rond dezelfde periode aan.
Lieve meisjes kom jullie weer even een knuffel geven. Want volgens mij kunnen jullie die wel gebruiken en ik blijf heel hard voor jullie hopen dat er snel een blijvende en goede zwangerschap mag komen. Het doet me zoveel pijn om te lezen dat het steeds maar niet wil lukken ik gun het jullie zo ontzettend!
Het is ook heel moeilijk een goede keuze te maken. Op internet lees ik weer dat na curretage je cyclus redelijk snel hersteld terwijl als je wacht op de natuurlijke miskraam het ook wel weken kan duren voordat de miskraam uberhaupt op gang komt en daarna nog maanden voor je weer een goede cyclus hebt. Pff ik geloof dat het nog wel een tijdje duurt voordat ik weer een nieuwe positieve test in handen heb Hier heb ik het geluk dat de meeste vrienden iets eerder dan wij begonnen met kinderen dus de meeste zijn nu uitgezwangerd met 2 kids. Wel komen er bij ons steeds de vragen nog geen nummer 2?? Maar goed daar is weinig aan te doen. Ik weet alleen dat ik zoiets nooit meer vraag aan mensen. Weet nu hoe pijnlijk het is. Saskia kan me heel goed voorstellen dat je toch graag door wil. De kinderwens wordt alleen maar groter. Dikke knuff lieverd!!! Heeft een van jullie wel eens overwogen om er helemaal mee te stoppen? Soms komt bij mij wel eens de gedachte op om gewoon tevreden te zijn met 1 kindje en niet persé ook nog een tweede te willen. Maar meestal is die gedachte ook weer zo weg. Het gevoel is gewoon te sterk. Charmed Knorrie bedankt!!!
He wupja, ja mijn man en ik hebben besloten dat als het nog een keer fout gaat we ermee gaan stoppen. Maar dat zeggen we nu, misschien straks iets anders. Mijn man wil graag anders adopteren, maar ik wil dat liever niet. Waarom bel je niet voor tabletten (misoprosto) dat wekt een mk op
Angelica adoptie lijkt me ook een heel moeilijk en lang traject. Ik zou er ook niet gelijk voor kiezen. Maar kan me voorstellen dat sommige mensen dat wel een goede keuze vinden. Mij lijkt het vooral moeilijk omdat je het echte karakter van het kindje nooit zal herkennen. Ik bedoel op latere leeftijd kun je karaktertrekken tegenkomen waar je zelf heel moeilijk mee om kunt gaan omdat ze niet van jezelf zijn. Je kunt een kind opvoeden maar een karakter dat is er gewoon. Ik weet niet of ik het duidelijk omschrijf maar dat is mijn gevoel erbij. Over de pillen; de gyn kan me die woensdag voorschrijven. Hij zei vorige week al dat we de volgende afspraak bespreken welke optie de beste zal zijn.
wupje, ik snap heel goed wat jij bedoeld. Heel veel kinderen krijgen later psychische problemen. Ik heb sterk het gevoel dat het zo had moeten zijn dan. Ik wil zelf de schopjes voelen etc
Wij staan wel open voor adoptie. Maar ik snap dat het niet voor iedereen zo voelt. Ik vind het overigens geen vervanging van een eigen kindje, want dat kan gewoon niet. Ieder kindje heeft een eigen verhaal. Ik vind adoptie een prachtig iets. Het is helaas niet alleen rozengeur en manenschijn, maar ik denk dat je met een eigen kindje ook ontzettend veel hobbels moet nemen. Dus niet alles is af te schuiven op de adoptie. Ik ben beslist geen makkelijke tiener geweest en had ook wel een aantal psychische probleempjes. Bij een adoptiekindje zal dit waarschijnlijk een stuk heftiger zijn. Maar ik ben er van overtuigd dat als je samen openstaat voor de eigenschappen van je kind en de roots van je kind, dat je daar uit komt.
saskia, wat jij zegt klopt als een bus. Ik sta niet zo sterk in mijn schoenen. Misschien heel zwart wit van mij hoor!. Ik zie het nu van dan is het niet voor mij weggelegd, maar misschien als ik te horen krijg dat we geen kinderen kunnen krijgen dan gaan we misschien er anders over denken. Ik vind het wel knap van je, dat er zo naar kijkt. Je staat wel sterk in je schoenen
Ik snap dat helemaal Angelica! Het lijkt me ook heel moeilijk hoor. Maar een kinderloos bestaan lijkt me nog veel moeilijker. Pleegzorg is ook nog steeds een optie voor ons. Ooit hoop ik een eigen wondertje te mogen begroeten
saskia, ik heb een vriendin en tegen haar is verteld dat ze nooit kinderen zou kunnen krijgen, omdat haar man geen levend zaad had en zij had de nodige buikoperaties gehad, waardoor haar eileiders niet meer functioneerde. Na 1x icsi heeft ze een gezonde dochter van 8 nu. Ik geloof ook echt in alle meiden hier, alleen die rot achtbaan en die emotionele rotzooi die er bij komt is gewoon zo zwar
Ja dat klopt Angelcia, het is ontzettend zwaar af en toe! Ik geloof er ook in, zo slecht is het bij ons tot nu toe eigenlijk nog niet. Het zaad lijkt het enige echte probleem maar met ICSI zou dat moeten lukken. Alleen die onzekerheid en de emoties...