Timon heb je de echo al gehad? Nou ik ben thuis, Het valt mij tegen hoeveel follikels ik heb. rechts 2 van 15mm en 3 van 12mm. Nog een paar kleintjes links en rechts. Vanavond olgalurtran spuiten, morgenavond ook. Daarnaast nog 100 eh puregon. Donderdag weer een echo.
P26 oef dat is wel veel geld . Hopelijk hoef je snel geen rekeningen voor ziekenhuis te betalen. Dan liever geld uitgeven aan kamertje, kinderwagen etc! Succes met spuiten vanavond! Timon jee wat een op en neer gereis zo hè steeds naar het ziekenhuis. Krijg je goede medewerking vanuit je werk? Hoe groot moet je ei zijn voordat jullie gaan starten? Hier vloei ik wel nog maar echt een stuk minder als gisteren. Wel nog steeds helder rood. Ik ben ook weer aan het werk. Gaat redelijk alleen erg duizelig. Vanavond maar even rustig aan doen.
@p26 hoe groot moeten ze zijn voor ze geoogst wordenn (sorry, kon er even geen andere term voor verzinnen. @wupje Vavavond lekker op de bank met voetjes omhoog!
wupje neem wel je rust, ik weet wel dat je toch doet waar je zelf zin in hebt (dat doe ik wel altijd) maar ik heb het beste met je voor. Vriesje ik heb geen idee. Normaal is het minimaal 18mm voor een andere behandeling. In een natuurlijke cyclus worden ze vaak ~23mm. Het belangrijkste is nu dat ik zoveel mogelijk follikels heb. Ik spuit dus vanavond een ovulatieremmer en morgen ochtend weer een follikel stimulerend hormoon. Morgenavond weer een remmer en donderdag controle.
P26 je bent lief ! En ik pas ook wel een beetje op mezelf hoor, nu komt hubbie me lekker ophalen ipv met de fiets naar huis en straks gewoon lekker makkelijk 1-pansgerecht en dan heerlijk bankhangen! Komt goed
@ Timon, dat is balen meid!!! @ Wupje, ik hoop dat het vloeien en de andere ongemakken snel stoppen zodat je het een plaatsje kunt geven. Goed dat je naar de gyn gegaan bent hoor! Dikke knuffel! @ P26, dat valt inderdaad wel tegen met de follikels. Misschien doe je wel een Maartje, die begon met maar 2 en had uiteindelijk 8 eitjes! Ik hoop dat de kleintje nog flink gaan groeien! Jouw verzekering vergoedt inderdaad heel weinig zeg! Ik heb net een e-mail gekregen van CZ en zij vergoeden ruim 1400 bij IVF en ruim 1500 bij ICSI. Ik heb eens zitten rekenen, maar dan moet er nog steeds heel veel bijgelegd worden. Nu begin ik dus weer te twijfelen Misschien toch maar in NL blijven Maar dat willen we qua gevoel eigenlijk weer niet... Lastig hoor!!! Menzis schijnt een verzekering te hebben die 2x het Nederlandse tarief vergoed maar ik krijg daar van Menzis geen duidelijk antwoord op. Lastige maatschappij is dat zeg! Geen idee of ik daar wel heen wil... ze zijn totaal niet begripvol en draaien overal omheen.
Ik zou hiervoor ook wel naar een andere zorgverzekeraar willen, maar wanneer je overschakelt, zou je nog ruim een half jaar moeten wachten voordat je het vergoed krijgt. Ik moet wel zeggen dat ik het echt belachelijk vindt dat NL niet met hetzelfde tarief vergoed voor het buitenland.
Dat vind ik ook echt belachelijk! Ze hanteren het Nederlandse tarief, maar voor dat tarief heb je nergens in Nederland een IVF-behandeling voor! :x Sasman en ik gaan maar eens goed overleggen wat we nu gaan doen. Of zelf bijleggen en naar DD gaan of 1x in NL om te kijken hoe dat bevalt en dan alsnog overstappen naar DD in het nieuwe jaar.
De reden waarom wij kiezen voor DD is de volgende. In nederland vriezen ze pas in vanaf volgens mij 8 cellen (verschilt per zh) en het moet ook nog aan een bepaalde fragmentatie voldoen. In Duitsland vriezen ze alle embryo's in die maar celdeling hebben. + in Duitsland kunnen ze meer, zijn ze naar mijn mening beter ontwikkeld op dit gebied.
Dat is inderdaad ook onze reden. Maar we zitten er nu aan te denken om 1x hier in NL te doen en kijken of we misschien geluk hebben en als het niet raak is, over te stappen naar DD. Dan kunnen we ook nog even doorsparen want we zullen het nodig hebben! Stomme verzekering :x
moet je nagaan. Ze zeggen dat een kind hebben duur is, nou het is voor ons al duur voordat we eraan beginnen. Weg spaarcentjes.
Ja, een kind kost je geld en je krijgt er kopzorgen van. Moet je nagaan, daar hebben wij al last van en ons kind is er nog niet eens
dat is 2300 voor de ICSI + 250 voor de narcose. We krijgen ongeveer 600 terug. Dus wij betalen zelf bijna 2000 euro.