dames die langer bezig zijn dan 1 jaar (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Timon, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. P26

P26 Niet meer actief

de echo's en medicijnen krijg ik gewoon in NL. De punctie + terug plaatsingen krijg ik in DD. Wat ik in Nederland krijg, krijg ik vergoed. Tot zover betaal ik alleen mijn eigen bijdrage van de verzekering en eigen bijdrage van de urtrogestan. Dit is maar een paar euro per keer.

2. P26

P26 Niet meer actief

maar goed ook dat we zoveel vergoed krijgen. Ik hoorde vandaag dat 4 injecties van olgalutran (eisprongremmer) al 170 euro kost.

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    PFFFFF, wat oneerlijk toch :(
    Daar was onze spaarrekening niet voor bedoeld... die was bedoeld om beebje een goed leven te geven. Straks is het al op voordat beebje er is :(
    Nu hoef je je niet alleen zorgen te maken over de mmm, maar ook over het geld. Bah!

4. P26

P26 Niet meer actief

Dat is ook een van de redenen waarom wij niet op vakantie gaan dit jaar.

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ja precies!
    Wij gaan volgend jaar ook niet op vakantie. Even de spaarrekening aanvullen!

6. P26

P26 Niet meer actief

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Jullie hebben lekker gekletst. Ik ben er even niet voor in de stemming.

Vanmorgen de 4e echo gehad. De bms was van 6 naar 7 mm gegroeid en mijn follikel van 13 mm naar 15 mm gegaan. Al met al een goed vooruitzicht. De fa had de verwachting dat ik morgen nogmaals langs kon komen en waarschijnlijk 's avonds de pregnyl spuiten. Maar eerst weer eens bloed prikken ivm de LH waarde.
    's Middags kreeg mijn man telefoon: De LH waarde blijft te laag, bms te dun en het follikel groeit te langzaam. Na FA-overleg is besloten dat deze poging ook wordt afgebroken. We mogen een afspraak maken om voorgelicht te worden over een cryo tp in een gestimuleerde cyclus. Die afspraak staat al... op 10 september!:$ Hoelang hierna zijn wij dan eens aan de beurt????:(
    Vast voor te stellen dat we teleurgesteld zijn. Zeker na wat vanmorgen was gezegd. Ik ga toch proberen een fa telefonisch te spreken om mij deze uitslag eens uit te leggen. Ik ben even de kluts kwijt. *snif*

8. P26

P26 Niet meer actief

Timon dat is toch echt een flinke tegenvaller zeg. Ik snap dat je enorm de balen in hebt.

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Shit Timon, das echt ontzettend k*t :( :(

10. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Tranen vloeien in mij, een leeg gevoel van ongeloof.

Voordat ze met het stimuleren willen starten moet die afspraak plaats vinden en dat kan niet voor 10 september. Pfffff....:( Ik wil dus een fa aan de telefoon krijgen die mij deze situatie gaat uitleggen, want hun besluit klopt niet met hetgeen mij vanmorgen is gezegd en ik zit pas op cd13. En ik zal elke week blijven bellen of er iemand is uitgevallen. Heeft me de vorige keer ook wat opgeleverd.

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Op CD13 pas? Zo gek is het dan toch allemaal niet dat je follikel nog niet op springen staat en je bms nog niet dik genoeg is?

Ik had de vorige keer op maandag een foll van 13,5 mm en mijn bms was 6. Donderdag had ik een positieve ovulatietest. Het kan snel gaan hoor...

Ik vind het maar een raar besluit!

12. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    @p26 Ik hoop voor je dat ze nog een groeispurtje gaan maken dan!

@lief van hubbie!

@kosten en dd
    Meiden wat een geld zeg! Dat jullie zoveel bij moeten betalen. Moet eerlijk zeggen dat ik bij DD ook wel een goed gevoel krijg als ik de verhalen zo op deze site lees.
    NIet dat ik op de zaken vooruit wil lopen hoor, ivf is voorlopig nog niet in the picture. Maar je weet het maar nooit.
    Maar je moet dus een half jaar wachten met behandeling nadat je overgestapt bent. Misschien toch handig dan om vast over te stapppen. Ga toch maar een een rekensommetje maken.
    Nu eerst maar eens verder met iui. Hoop ik toch wel op een 2e poging volgende week.

@Timon
    Hé wat k nieuws zeg! snap het ook niet. NIet dat ik er verstand van heb maar ik heb op dag 13 ook wel eens een ei follikel van 12 gehad en 2 dagen erna van 16, dag daarna kon ik pregnyl gebruiken.
    Ik hoop dat het stalken iets opeleverd.

groetjes,

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Vriesje, als je overstapt van verzekering moet je dat in januari doen. Daarna toestemming aanvragen bij de verzekering. Dus vanaf nu ben je snel een half jaar verder.
    We moeten nog even knopen door gaan hakken, maar we neigen nu echt naar de eerste poging in Eindhoven en dan eens kijken hoe we ons daar bij voelen. Misschien dan pas overstappen naar DD.
    Ik heb net van een aantal DD-meiden ook gehoord dat het wel fijn is om te weten hoe het in NL gaat voordat je naar DD gaat. Zij raden me ook aan om eerst een poging in NL te doen. Ik denk dat dat het gaat worden.
    Ik vind het ook te veel geld en gedoe nu. Dat kan altijd nog.

14. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Stalken... ja, dat is het woord!:D

15. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    oja is waar ook, dus dan gaat het half jaar pas in januari in. grrrrrrrr
    Snap dat je dan eerst in eindhoven gaat proberen. KLinkt idd ook wel goed om eerst te kijken hoe dat hier gaat. Hoop natuurlijk dat jouw eerste poging raak is! maar dat spreekt vanzelf natuurlijk. Maar mocht het niet zo zijn dan heb je in iedergeval nog 2 pogingen in dd.
    Denk trouwens dat ik zelf eerst de 6 iui vol moet maken. Ze tellen namelijk die 2 afgebroken pogingen niet als pogingen. Zij de assistent zo even tussen neus en lippen door. Tenzij het zaad ineens heel slecht is net als bij sas man( hoop ik natuurlijk niet hé) duurt het nog wel tot eind van volgende jaar voor we aan iets anders beginnen. En dan nog een half jaar op de wachtlijst. Dus dat maak ik dan ook wel weer vol.
    Zucht, moet eerlijk zeggen dat ik er even niet echt veel vertouwen meer in heb. Slaat misschien nergens op en zijn natuurlijk heel veel meiden die veel ergen meemaken.
    Sorry hoor voor dit ego bericht, maar heb even een dipje.

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Hebben ze hier ook een dipbank met lekkers? Dan meld ik me nu aan!

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dipjes horen er bij helaas :(
    Komt goed meiden, het duurt alleen zo verrekte lang en we moeten er zo ontzettend veel voor over hebben, bah bah!

Gelukkig hebben ze in Eindhoven geen wachtlijst en kunnen we volgens mij vrij snel gaan starten.

Eerst maar eens de uitslag volgende week afwachten.
    Wie weet heeft Sasman nu ineens 6 miljoen zaadjes... YEAH RIGHT...

Daar geloof ik niet meer in.

18. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hey lieve meiden!

Ik kom meezitten en klagen op het dipbankje hoor!

Allereerst Timon een dikke knuffel, wat een kl*te situatie zeg :x :(
    Heb je de fa nog kunnen bereiken? Ik hoop dat er toch nog een mogelijkheid voor jullie is deze maand. Bah al dat wachten is echt niet leuk!!

P26 ook voor jou hoop ik dat de eitjes goed groeien!

Saskia ik duim dat sasman heel veel goede zwemmertjes heeft deze keer!!!

Hier ook een minder prettige dag vandaag. Het loopt gewoon even niet lekker op mijn werk. Heb moeite met concentreren en veel mensen vragen naar mijn afwezigheid. Het is hier een groot bedrijf dus mensen wisten wel dat ik ziek was maar niet waarom. Heb ook geen zin om elke keer tekst en uitleg te geven maar het is wel confronterend :(

19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Knuffel Wupje. Dat zijn vervelende dingen zo op je werk :(

20. P26

P26 Niet meer actief

timon in mijn natuurlijke cyclus ben ik ook laat met de ovulatie. Soms zelfs pas op dag 18 of 20. Mijn follikels worden vaak ook boven de 20 mm. Dan duurt het ook wel even voordat ze zo groot zijn.

Wupje dat heb ik ook gehad met mijn collega's. Sommige wisten niet waarom ik ziek was, ik gaf maar aan dat ik het heel erg in de rug had. Een aantal anderen heb ik het wel eerlijk aan verteld. Ik werk in de zorg en vindt het niet nodig dat iedereen het weet, voordat je het weet, weten de bewoners het ook. En dit gaat hun echt allemaal niets aan.

Deel Deze Pagina