dames die langer bezig zijn dan 1 jaar (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Timon, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ego-alert!!!

Net de intake gehad. Een gesprekje met verschillende vragen en uitleg. Het was een fijn gesprek, er werd echt de tijd genomen!
    Net meteen bloed laten prikken op virussen en Sasman ook meteen het chromosomenonderzoek.
    8 september hebben we de voorlichtingsavond, of ja Sasman... ik kan echt niet en de keer daarop kan ik ook al niet en anders wordt het pas november :( Ik heb echt afspraken staan die ik onmogelijk af kan zeggen. Beetje lullig, maar aan de andere kant... ik denk dat ik niet heel veel nieuws zal horen. En Sasman kan me even bijpraten daarna.
    26 oktober krijg ik een echo om te kijken of het er allemaal mooi en rustig uitziet (omdat ik hier nog niet bekend ben) en daarna de uitslag van het chromosomenonderzoek. Spannend weer!
    We hebben trouwens dinsdag in ons dorpsziekenhuis een verkeerde uitslag doorgekregen :( Ontzettend slecht!!!!
    We kregen door dat er na bewerking 100.000 zaadcellen overbleven die 100% beweeglijk waren. Fout! Het waren er maar 10.000 :(
    Voor bewerking 1,6 miljoen met een beweeglijkheid van 60%, daarna 10.000 met een beweeglijkheid van 100%. Niet echt super dus, of ja zeg maar gewoon dramatisch slecht :(
    Verder zat er in Eindhoven een doos achter de balie!!! Ik belde net terug om de datum van de voorlichtingsavond door te geven en vroeg of onze afspraak dan een dagje eerder kon. Die stond eigenlijk op 6 oktober en op 5 oktober ben ik vrij. Dus de mevrouw die ik aan de telefoon had ging voor me kijken en zei: u heeft op 14 oktober de afspraak staan. Nee hoor, staat op het form echt 6 oktober...
    Had die doos aan de balie verkeerd in de computer gezet. En toen zei de mevrouw die ik aan de telefoon had: het heeft niet eens nut om op 6 of 14 oktober te komen want de uitslag van het chromosomenonderzoek is pas rond 20-10 binnen. Zucht... er stond duidelijk op het formulier dat ze daar rekening mee moest houden met het inplannen van de afspraak.
    Maar goed dat ik belde dus!!!

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hahaha opwindend hoor :p

3. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland

Spannend allemaal, maar hoe ga je het nu aanpakken?
    Ik krijg volgende week uitslag van mijn chromosonen het duurt wel lang he.

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Afwachten tot 26-10 en dan daarna weer verder. We kunnen pas na de uitslag met ICSI starten, dus voor november gebeurt er sowieso niks.
    We hebben nu besloten om flink van onze vakantie te genieten over 4 weekjes. Ik ben er ontzettend aan toe!

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Het duurt inderdaad lang Angelica. Hier duurt het 6 tot 8 weken, maar er zijn ziekenhuizen waar het 3 maanden duurt. Gelukkig niet zeg! Pffff, wachten wachten wachten.
    26-10 zijn we 2 jaar bezig. Vorig jaar op 26-10 kregen we de zaaduitslag te horen en dit jaar op 26-10 de uitslag van de chromosomen. Mag er eindelijk eens iets goed gaan?

6. P26

P26 Niet meer actief

Angelica heel charmant.....hihi

Saskia groot gelijk dat jullie lekker van de vakantie gaan genieten, dan kan je er ook weer met frisse moed tegenaan.

7. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    ja, wij hebben in dec bloed laten prikken en in maart kregen we de uitslag.

Wij allemaal verdienen nu wel oa iets goeds. we hebben allemaal heel veel pech gehad.

Ik hoor volgende week over mijn stolling en 2 wk krijg ik info van het Radboud.

Ik moet ook wel zeggen dat een beetje rust ook wel lekker is. Nu vrijen we omdat we het zelf willen en niet omdat we 5 dagen later IUI hebben.

8. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

@ saskia, 10.000 is idd niet veel. Ook mijn duimen draaien voor een goede uitslag in oktober. Geniet maar lekker van jullie welverdiende vakantie

@ angelica, volgens mij ziet dat er erg charmant uit idd hihi. Hopelijk kan je man erdoorheen kijken haha

@ suske en wiske, zijn hartstikke leuke namen. En ze zijn pittig dus dat komt vast goed

@ hier. Het gaat erg goed eigenlijk, de tijd gaat erg snel op t moment. Morgen nog werken en dan nog 2 weken en dan ga ik met verlof. Strakjes weer naar de vk en dan eens kijken wat voor nieuws ik ga horen.

Een dikke knuffel vanaf hier voor iedereen.

Liefs

9. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Angelica ha ha idd een lachwekkende situatie :D

Vriesje ziet er goed uit dus!!!

Saskia oei wat slecht die verkeerde uitslag!
    En wat een gedoe met de afspraken.
    Knuff voor jou meid, soms loopt het toch allemaal niet lekker
    26-10 moet dit jaar gewoon een goede datum worden!

10. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Pff ik moet echt even stoom afblazen.....wat zijn het toch een stelletje horken in het ziekenhuis in Venlo :x :x
    Vanmiddag dus nacontrole bij de gyn. Eerst 3 kwartier moeten wachten, helaas ook niet mijn eigen gyn, toen gesprek. Ze vroeg hoe het ging en toen kwamen de waterlanders al. Gek de hele tijd ging het best goed maar nu weer terug in het ziekenhuis kwam weer alles boven. Nog heel even gepraat maar einde van het liedje was dat ik met niks weer buiten stond ;) Geen vervolgonderzoeken / acties meer want ik had tot 2x toe bewezen dat ik wel duidelijk spontaan zwanger kon worden, verder waren alle uitslagen van de onderzoeken goed dus ze zou niet weten wat ze verder nog voor actie moest ondernemen. Ik gaf aan dat ik altijd zo'n korte lf had. Ze vroeg of ik dit wist omdat ik tempte, ja dus. Daar kon ik ook maar beter mee stoppen want uit onderzoek was bewezen dat vrouwen die hun cyclus bijhielden minder gauw zwanger raakten als vrouwen die gewoon spontaan vreeën :$! Echt heb ik nu altijd dit soort types, ligt het gewoon aan mij???? Ik word er echt gestoord van. Ik gaf nog aan dat ik in het begin helemaal niet tempte of ovutesten gebruikte en ik toen ook niet zwanger raakte. Ze gaf aan dat we het in elk geval weer een half jaar zelf moesten proberen en zo niet dan konden we altijd nog bellen voor een afspraak. Verder ook nog gesproken over evt. achterblijfselen in de bm. Ook hier moest ik me maar geen zorgen over maken. Alles werd gewoon afgedaan.
    Nou dus we staan weer aan het begin en zien wel waar het schip strand. Ik voel me echt even doodongelukkig :( Ik weet ook niet wat ik dan wel verwacht had maar in elk geval wat meer begrip en gevoel. Ik ben geen nummertje! Het is voor mij ook niet de bedoeling om morgen weer in het ziekenhuis te staan voor een nieuw onderzoek of activiteit maar iets meer inlevingsvermogen en toch een mogelijkheid open houden zou wel fijn zijn geweest.
    Bah stomme medische molen :x

11. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    @angelica
    hahaha lekker romantisch. En heb je het gered zonder bij puffen ;)

@Sas
    wat een verhaal zeg van die verkeerde uitslagen. Wat een dozen. Nu dus nog even in de wachtstand. ah ja wat else is new. 6-8 weken is idd lang. Maar zoals je als zegt er zijn er ook met 3 mnd wachtlijst of 6 zelfs. maar ja daar heb je op dit moment natuurlijk geen boodschap aan. Maar november dus echt starten? Het mag nu idd wel een een beetje mee gaan zitten.

@wupje
    Je zou toch verwachten dat ze wat meer tact hadden in zo'n ziekenhuis. Alsof je dit allemaal voor je lol doet zeg. Ze zouden in iedergeval uit zich zelf kunnen aanbieden om over een paar weken eenste kijken of de boel er een beetje rustig bij ligt.
    Heel raar dat ze dat zei over temperatuur bijhouden. Veel ziekenhuizen raden dit juist aan.
    Snap dat je er even helemaal van baalt.
    Ik zit nog te denken, als ik geen ovustesten gebruikte of templijsten dat zou ik wel zo'n regelmatig sexleven moeten hebben wil je ik mijn ei niet missen. mijn cyclussen wisselen van 26 - 36.
    Straks gaan ze ook nog zeggen, mevrouw probeert u er eens niet aan te denken ga lekker op vakantie.....

Sorry hoor, ben hier even plaatsvervangend boos!

12. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    check net even hyves op werk. krijg ik meteen in my face een foto van een echo. heel erg , maar kon het even niet opbrengen leuk te reageren.

13. P26

P26 Niet meer actief

wupje jeetje zeg, ik snap je gevoel. Je bent gewoon aan de kant geschoven. Ik snap artsen en zh echt niet altijd. Het is terecht dat je boos bent.

Vriesje dat ik idd heel confronterend. Gaat het een beetje?

14. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Alles goed gegaan bij de tandarts. Tanden hebben weer een goede schuurbeurt gehad.;)

Wat is een voorapparaat?

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Jeetje Saskia, wat een muts heeft jullie aan de balie geholpen. Het leek me al erg snel om de uitslag van het chromosomenonderzoek te krijgen. Trouwens, nog snel. Wij hebben er 3 maanden op mogen wachten. En erna mochten we door naar een geneticus. Had ik enorm snel geregeld; week later!;)
    Enorm slecht van het dorpszh. Alsof jullie al niet genoeg info te verstouwen krijgen. Dan wel graag de juiste! Maar goed, jullie gaan sowieso voor ICSI en er zijn nog steeds genoeg zwemmers waaruit ze in het lab kunnen kiezen om een verplichting met jouw ei aan te laten gaan.;)
    Groot gelijk om straks enorm van jullie vakantie te gaan genieten. Lekker plezier maken en voordat je het weet is het zover.

Angelica, wat fijn he, om gewoon te kunnen stoeien? Die verplichtingen maken het er ook niet makkelijk op.
    Laatst wilde manlief heeeel graag, maar de volgende dag had ik een echo. Dus hem afgehouden, want hoe raar zal het zijn als de gyn ineens zwemmers tegenkomt.;)

Skatjuh, wat gaat de tijd toch snel!:$

Wupje, had je geen buks in de auto liggen?:x Wat een idiote antwoorden! Sinds wanneer heeft tempen invloed op wel/niet zwanger?
    Kun je niet gaan informeren bij een ander zh?

Vriesje, even niet kunnen reageren is helemaal niet erg. Komt later wel.

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Timon, die zwemmers kan hij op de echo niet zien, dus laat je de volgende keer maar lekker gaan hoor meid ;)

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Jezus Wupje :$ Wat belachelijk en ongevoelig zeg!!! Daar heb je dus totaal niets aan gehad. Bah bah!!!
    Laat je niet afschepen hoor, desnoods naar een ander ziekenhuis. Je lf is gewoon te kort en ze kunnen het op zn minst goed onderzoeken!
    Grrrr, kan hier enorm boos van worden :x

18. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Zo fijn dat we hier toch steeds ons ei (erg grappig in dit topic :D) kwijt kunnen.
    Ik heb er even goed met hubbie over gesproken en hij vindt wel dat we nu wel even een periode wat rustiger aan moeten doen. Daarmee bedoelt hij even geen ziekenhuisgedoe en gewoon weer wat rust in ons leven. Wel gewoon door blijven klussen en tempen. Zelf vind ik dat ook fijn maar idd met de stok achter de hand om als mijn lf zo kort blijft, ik weer aan de bel trek bij mijn eigen gyn en verzoek om toch iets te ondernemen.
    Het is idd het gevoel hoe ze reageren, zonder gevoel, dat stoort me het meest.

Timon of je hubbie had voor het zingen de kerk uit moeten gaan :D ;) Maar ik geloof ook niet dat je de zwemmertjes op een echo ziet, wel onder de microscoop.

Vriesje nou dat waren dus ook haar woorden; dat door tempen etc de druk vaak erg hoog wordt en daardoor de sex juist minder goed wordt waardoor kans op zwangerschap afneemt :( We moesten maar minder letten op vruchtbare dagen en gewoon als we zin hadden vrijen.
    Zij zal wel gelukkig getrouwd zijn met 4 kids of zo, of misschien wel lesbisch .....

19. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    @p26
    Ja wel hoor, je vergeet het ook weer snel. Zie wel vaker dat soort dingen, weet ook niet waarom het nu even zo hard aan kwam.

@timon
    Dat wis ik niet vn de zwemmers! Dan hoop ik dat ze heel hard weg zwemmen :-0

@sas
    Oh fijn ze kunnen ze niet zien. Wil je me niet zo laten schrikken Timon!~

@wupje
    Als het niet zo stom was zou je der om moeten lachen.
    Misschien haat ze kinderen of vrouwen of mannen of allebei, of heeft ze een heel slecht sexleven...........

Klinkt wel verstandig even rustig aan (met ziekenhuizen dan hé ;) niet in bed). Niet dat je dan sneller zwanger wordt maar gewoon voor zelf.

lekker kort dagje vandaag half5 echo dus half 4 al weg!

20. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Hi Hi,

Ik heb een aantal van jullie verhalen gelezen. Ik schrik er toch wel van. Hopelijk is er gauw wat geluk aan jullie zijde:D

Ik weet hoe jullie je voelen. Inmiddels ga ik het jaar ook voorbij na deze ronde en maak me ernstige zorgen over mijn gestel of dat van mijn partner. We hebben het nooit echt gepusht en extreem gericht geklust. Ik werk onregelmatig, waardoor het ook soms lastig is. Ik had niet verwacht dat ik een jaar verder nog niet bol zou zijn.

Ik heb wel al een verwijzingsbrief, omdat ik twee mega lange cyclusrondes had, maar ik wil nog wachten tot ik zeker het jaar voorbij ben.
    Er zijn maanden dat ik vreselijk verdrietig ben, maar ook maanden dat ik het los kan laten. Maar nu het jaar voorbij is, hoop ik toch echt meer duidelijkheid te krijgen of gauw zwanger te raken. net zoals velen van jullie hier.

Veel succes allemaal en ik zal vanaf nu toch met jullie mee gaan kijken.

Deel Deze Pagina