dames die langer bezig zijn dan 1 jaar (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Timon, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Oeps, ik heb jullie ook wat verwaarloosd.

Angelica, hopelijk slaan de medicijnen aan.

Skatjuh, spannend die echo. Hoe je ons wel een beetje op de hoogte van je zwangerschap? Niet dat je ons ineens links laat liggen, hoor!

Rozalie, al naar het zh geweest? Hoe is het afgelopen?

Verder alles goed met iedereen? Hier nog de zakdoeken vol aan het snuiten. Gisteren was de grootste dip, maar denk morgen wel te kunnen werken.

2. P26

P26 Niet meer actief

oh wat vervelend dat je zo verkouden bent.

3. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Och, gaat wel weer over. Nu gewoon zakdoek bij de hand houden en even thuis mijn ding doen ipv mensen aansteken op het werk.;)

Vanmorgen gebeld over de status wachtlijst. Helaas kon de dame niets vertellen, omdat haar collega ziek is. Blijkbaar kon niemand het overnemen, want de oproepen versturen ligt ook stil vertelde ze.:$

4. rozalie

rozalie Niet meer actief

hoi meiden,

Dankje voor jullie reacties op mijn vraag.
    Ben vandaag naar de gyno geweest en zoals ik al gedacht had waren alle onderzoeken goed.de gyn vermoed dat mijn baarmoedermond te gevoelig is en daar door gaat bloeden.moet ook zeggen dat het uitstrijkje maken niet leuk was!een week lang gevloeid.
    Ik krijg nu een operatie.Ze gaan de baarmoedermond afschafen of met stikstof dicht branden. Dit moet onder geheele narcose omdat het verdofen van de baarmoedermond niet te doen is i.v.m de gevoeligheid.en als ik dan toch al onderziel ben gelijk een kijk opperatie als het kan,maar dat hoor ik nog.
    pff kijk er wel tegen op maar ga het wel door zetten nu.

En inderdaad wat het zwanger worden met hulp betreft, is het nu afwachten of het nodig is.Als het zo ver is neem ik het aanbod aan dat ik jullie mag vragen.Thanks!

5. P26

P26 Niet meer actief

Zo dat lijkt me niet niks. Klinkt wel pijnlijk. Ik hoop dat het helpt. Laat je het weten wanneer het zover is?

6. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

@ timon. Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte. Jullie hebben me vaak genoeg gesteund toen k t weer ff moeilijk had en wil jullie ook mee laten delen in de leuke dingen.

Liefs

7. P26

P26 Niet meer actief

Dat vind ik leuk om te horen.

@hier: Gisterenavond zat ik er even doorheen. Verdrietig. Mijn zus kan ieder moment bevallen, ik kijk hier best wel tegenop. Ik heb gisteren met mijn man over gehad, dat ik de vrienden ga zeggen dat ik het er niet steeds meer over wil hebben. Als er wat is, dan komen we zelf wel. Ik begin het emotioneel steeds zwaarder te vinden. Mijn zus die dus nu 1 krijgt, mijn schoonzusje zwanger, 2 vriendinnen zwanger en deze 3 zijn ook bijna tegelijk uitgerekend. En ik weet dat nog 1 vriendin ook binnenkort zou kunnen komen dat de 2e op komst is.
    Dit vind ik soms best pittig in mijn hoofd.

8. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Meisje, wat een vreselijke omgeving heb jij op het moment. Ik duim voor je dat je zelf snel zwanger bent zodat je er geen last meer van heb.

Skatjuh, fijn dat je dat wil doen.

Rozalie, wat klinkt dit eng. Wanneer willen ze dit gaan doen en hoe lang ben je uit de mmm ivm herstel?

9. P26

P26 Niet meer actief

Timon bedankt dat je voor me duimt, dit geld andersom natuurlijk ook.
    Ik hoop dat jullie ook snel verder kunnen met de behandelingen.

Ik denk dat ik ook wel meer reageer op de hormonen, qua emotie bedoel ik dan. Ik zit zomaar te huilen. Dit gaat ook vast wel weer een keer voorbij.

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Rozalie, pfoeh, dat klinkt behoorlijk heftig. Lijkt me geen fijne ingreep. Veel succes!

P26, is moeilijk als je zoveel zwangeren in je omgeving hebt. Ik heb op dit moment een zwangere vriendin die haar vriend 4 maanden kent en per ongeluk zwanger is geraakt. Ze vertelde het ook nog eens op mijn eigen verjaardagsfeest. Was echt een topperrrrrr! Ben er weken door van slag geweest en heb haar ook nog helemaal niet gebeld daarna. Is inmiddels ruim een maand geleden. Dat zijn echt de dingen die het extra zwaar maken. Mijn zus is vorige week peettante geworden van een kindje van goede vrienden van hun. Bij haar in de omgeving zijn nu heel veel zwangeren en ik vind het soms moeilijk om die verhalen te horen en om die zwangeren op verjaardagen gezellig bij elkaar te zien zitten. En jij hebt dat dan ook nog eens in je naaste omgeving. Dat is helemaal zwaar, want je kunt je er niet voor afsluiten want dan stoot je de dierbaren van je af. Wat zul jij je vaak rot voelen daardoor meid! Dat is gewoon heel zwaar. En de hormonen werken dan ook niet mee.
    Dikke knuffel! En ik hoop heel erg hard dat het voor jullie binnenkort dan ook eindelijk eens raak mag zijn.

11. P26

P26 Niet meer actief

Hoi Saskia,

ik vind het idd wel zwaar. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat het voor jou ook zo is. Misschien is het wel verstandig om wel contact op te nemen met je vriendin en een open gesprek aangaat.

Ik heb een boek geleend van vrienden van mijn broer, die hebben hier ook mee te kampen gehad. Dit boek heet Open Zenuw. Hierin staan ervaringen beschreven van mensen die de molen ingaan, maar ook van hun naasten hoe zij ermee omgaan. Ik heb hier wel wat handvatten uit kunnen halen.

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hee, dat boek heb ik ook :) Heel handig en fijn om te lezen!
    Je hebt ook gelijk, een open gesprek is het beste. Alleen is het zo moeilijk omdat het contact voor haar zwangerschap al bijna niets meer was. Ze was eerst een hele goede vriendin, maar toen ze vrijgezel werd, ging ze 4x per week op stap, werkte zo ook heel veel, dronk veel, en gebruikte drugs. Dat is niet zoveel veranderd toen ze haar vriend leerde kennen want die hield er ook wel van. Ik persoonlijk hou daar niet van en dan is de klik snel weg. We hebben nu totaal andere levens. En nu met de zwangerschap erbij, vind ik het alleen maar lastiger om het weer op te bouwen.
    Misschien toch een keertje bellen en langsgaan en kijken hoe het loopt.

13. P26

P26 Niet meer actief

jee zeg, zelf hou ik daar ook niet van. Heeft ze dan zoveel meegemaakt dat ze drinkt en aan de drugs zit. Al ben ik zelf van mening dat je hiervoor nooit een excuus kan hebben. Hopen dat ze er vanaf blijft nu ze zwanger is....

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ze heeft inderdaad wel het nodige meegemaakt met haar ex. En ik heb altijd de hoop gehad dat het wel goed zou komen. Dan hoop ik maar dat een baby in haar buik dé reden is om een normaal leven op te gaan bouwen.

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Waar hebben jullie het boek 'Open zenuw' gekocht? Klinkt namelijk erg interessant.

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Van de week een mailtje gekregen van een vriendinnetje die heel blij vertelde 14 weken zwanger te zijn. Oeps... Heb haar geschreven dat wij wachten op ICSI en dat haar buikje mogelijk lastig is. Dat snel afspreken meer een zelfbescherming is dan dat ik het haar niet gun.

17. rozalie

rozalie Niet meer actief

Goede avond.

De vraag is inderdaad waneer ze het gaan doen.
    Omdat er geen peil op te trekken is waneer ik ongi ben.
    Volgens de gyn heb ik deze dagen mijn ei sprong,ik moet vogende week di 16 feb. gaan bloed prikken om te kijken of ik daad werkelijk mijn ei had.En na de hand van de uitslag wil ze gaan plannen.Het zou een dag opname zijn.en normaal heb je na de ingreep geen last.tja mijn lichaam kenende lig ik een week uit de running ben ik bang.Na deze ingreep gaan we verder kijken.

P26.Ik heb dit soms ook. iedereen om je heen zwanger.De een vergeet de pil,de ander gelijk raak.en dan nog de stome t.v waar er van die series op zijn waar iedereen zwanger is.Op mijn werk zeggen ze dat ik maar zwanger moet raken "dan ben je ook van je ongi af".EN BEDANKT!!Ik kan ze het ook niet kwalijk nemen want ze weten niet van onze plannen.Ik geef je heele dikke knuffel en onze tijd komt nog!!

18. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    P26, Helaas weet ik ook precies hoe jullie je voelen. Mijn zus is zwanger, mijn vriendin en 2 nichten. Sommige zijn zelfs van hun 2de zwanger.
    In het begin zette ik mijn gevoelens opzij om er voor de ander te zijn. Dat is echt niet de juiste oplossing, nu loop ik bij een mw, omdat ik te lang met andere rekening hebt gehouden. Afgelopen zaterdag belde mijn zus of ik mee de stad in ging. Ze ging samen met mijn vriendin. Ik heb gezegd," het is goed, maar ik wil geen babyzaak zien"! Gelukkig heb ik die ook niet gezien. Nu begon mijn vriendin weer over het feit, dat ze helemaal had ingesteld op een jongen. Ze vond het jammer, dat ze geen tuinbroeken en timberlands kon kopen. Toen kwam mijn sneer weer: ALS HET MAAR GEZOND IS!!!!!!!!!!!!!!

Helaas is het bloeden nog niet gestopt, ik ga over een kwartier mck weer bellen. Ben best wel onzeker hierover.

Rozalie, wat spannend zeg, weet je al wanneer je een operatie krijgt?

Timon, voel je je al wat beter?

Saskia, ik hoop ook, dat ze er van af blijft. Mijn zwager heeft een nichtje en die kwam ik tegen in het zkh. Die is ook verslaafd. Ik snap dat echt niet....

Liefs

19. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

hey dames, ik zou jullie nog even op de hoogte houden. Mijn ouders reageren egt super. Ik heb me gewoon te nerveus gemaakt voor niks ( word hun eerste kleinkind ) Maar ze zijn superblij voor ons en vinden het wel leuk om opa en oma te worden.

Liefs

20. P26

P26 Niet meer actief

Ik ben blij dat wanneer ik vertel wat me dwars zit, ik ook begrepen wordt. Dit geeft een kalmerend gevoel.

Rozalie. Ik ben ook heel erg onregelmatig geweest. In het zh hebben ze toen ook bloedgeprikt bij me om te kijken of ik wel een eisprong had. Gelukkig wel. Ik hoop voor je dat dit goed zit.

Angelica: Vervelend als mensen toch dat soort opmerkingen maken. Maar het is ook moeilijk om over ieder zinnetje na te denken, of je er niet iemand mee raakt.
    Heb je het MCK al gebeld? Wat zeggen ze?

@hier Ik heb gehoord dat mijn zus vanochtend naar het ZH is gegaan voor de bevalling van hun 2e kindje. Misschien klinkt het stom, maar ik zie hier wel tegenop. Gelukkig wonen ze niet dichtbij en kan het even zakken voordat we op bezoek gaan.
    Maar mss gaan we morgen ook al door na ons eigen bezoek aan de kliniek. We zien het wel.

Deel Deze Pagina