hallo, ik dacht kom weer is even kijken, heb het super druk met school en werken. we hebbe woensdag gesprek gehad voor ivf in april mogen we er voor gaan bellen, ben benieuwd hoe snel we dan aan de beurt zijn. en moest gister naar t zh voor me laatste iui was t zaad niet goed, egt enorm balen, maar mag nu gelukkig de 6de iui overslaan, we gaan vol voor de ivf. en heb nog leuk nieuws ik en me vriend gaan in 2012 trouwen Hoe ist met jullie allemaal? groetjes Ella
He wat geweldig gefeliciteerd. Wij hebben ook al over IVF gesproken. Ik heb nu na mijn laaste mk 3 xiui gehad en ze wil tot 6x doorgaan en dan IVF. Ik heb vanmorgen bloed laten prikken voor mijn hcg waarde. Maar mijn urine test was wit dus ik geloof er niet in
Gefeliciteerd Ella. Bij ons was het zaad bij iui 6 ook erg slecht. Maar de iui is toch doorgegaan, gezien alles dan al voor de iui klaar is. Kans is dan klein maar niet uitgesloten. Helaas was is het bij ons niks geworden. Balen voor je angelica dat je een witte test had.
dank jullie wel ik hoop gewoon zo, als we 2012 gaan trouwen dat we al een kindje hebbe, dat is egt mijn wens maja niet voor t zegge. ja baalde gister behoorlijk, ik denk nu op t moment die iui lukt niet waarom zou ik dan die ene nog doen, dus hopelijk gaat ivf lukken. de eerst 2x wordt er 1 geplaatst omdat ik nog zo jong ben en de 3de keer wel 2 ben benieuwd. Bale dat de test wit gaf. ik moest woensdag ook bloedprikken voor ivf wat een ramp zeg, viel bijna van me stokkie kan egt niet tegen al die naalden blehh, ben blij als ik er allemaal vanaf ben. groetjes Ella
Ella, van harte met jullie voorgenomen huwelijk in 2012. Al een datum in gedachten? Het zou super zijn als je dan al mama bent. Soms kan de laatste IUI toch raak zijn. Als je in april voor IVF mag bellen, wanneer kan je dan starten? In het UMCU heb ik 6 maanden gewacht. Angelica, wat ships om weer een witte test te hebben. Knuffel!! Wanneer krijg je de uitslag? Hier een goed dagje gehad. Op het werk heb ik best veel gedaan en was met 3 uur best op. Omdat ik naar huis ben gegaan ben ik goed te pas. Dit is waar ik naar op zoek was! De deca zit al in. Manlief heeft mogen darten en het ging goed!
Fijn dat het spuiten weer goed gegaan is. En gelukkkig dat het weer een beetje goed op je werk gaat. Maar nog wel goed op jezelf letten hoor. Hier merk is dat ik de laatste tijd veel voor mijn werk bezig ben geweest en veel terug moet komen voor kortere dagen. Begin een beetje op te raken, maar nog 3 weekjes en dan heb ik vakantie
Zonnetje, al zijn het 3 weken... zoek je tandvlees niet op, he! Gaan jullie ergens heen met jullie vakantie? Ik ben er ook erg blij om. Voor mijn 'normale' doen heb ik niet veel gedaan, maar mijn tempo is anders en mijn lijf zegt wanneer het genoeg is... dus had ik veel gedaan. Het was zo goed gegaan dat ik wat moe thuis kwam, maar dit vrij snel achter me heb kunnen laten en een goede avond heb gehad. Zie het als geen beperkingen. Heerlijk!!!
Ik probeer ook een stapje terug te doen op mijn werk hoor. Maar de discussie blijft bij ons over uren invullen. Als er geen werk is moeten we dus naar huis toe en dat op en andere dag inhalen. Ga er al tegenin dat ik dat niet wil. En bv ook niet teveel extra weekenden. (werk er 1 in de 4weken). Maar deze discussie over uren invullen komt elke 3 maanden terug. We zitten dus niet op 1 lijn met alle collega's. En heb dan altijd een beetje het gevoel dat ik een zeur ben, maar aan de andere kant als ik ingepland sta en een weekend niet kan werken ivm ziekenhuisbezoek schieten ze in de stess omdat ik niet kan werken (vorig jaar gehad). Dus is toch nooit goed. En heb een weekend geruild, dus deze maand 2 weekenden gewerkt. En regelmatig terug moeten komen voor overleg. Is eigenlijk min of meer verplicht. Maar heb de handrem aan getrokken voor mezelf. Ook prive namelijk druk gehad. Dus neem af en toe tijd voor mezelf en heb dus lekker vakantie gepland. En hopelijk even met alle andere dingen ook wat rust. En nee, we gaan niet weg. Gezien man geen vrij heeft. Ik veel meer vakantie dan hij heeft. Maar is rond die tijd ook een tp hoop ik. Dus daarom vrij genomen. Maar we gaan regelmatig een weekendje kamperen hoor, dus komt wel goed. Mocht het echt te gek worden dan ga ik naar onze coach toe om te bespreken hoe dit op te lossen. Vorige week was ze er wel een keer en liet wel doorschemeren dat sommige zich te druk maken om productiecijfers. Dit weekend gelukkig niet zo heel veel staan, dus even rustig aan doen. Vanmiddag nog wel even een verjaardag en morgen lekker vrij.
Nee, dat heb ik gisteren al gedaan. Vandaag een andere verjaardag. Is dus alleen braaf op visite zitten. En taart eten. Dus ik ben al lekker verwend gisteren. Kast vol cadeautjes. Gisteren dus al ijverig aan het taartbakken geweest.
@ timon, t lab in t eramus mc is paar maanden dicht geweest ze hopen dat de wacht lijst maar 2 maanden zou zijn. hopelijk kunnen we in julli of juni gaan starten. aan 1 kant heb ik er wel zin in en andere kant totaal niet komt zoveel prikken enzo bij blehh. maja we doen t voor een mooi kindje te kunnen gaan krijgen. en ze doen er maar 1 te gelijk terug en de 3de keer 2 ben benieuwd. wanneer mag jij ivf gaan doen? groetjes Ella
Ella, ik had begrepen dat het lab best lang dicht ging. Dat zijn echt verloren maanden, omdat jullie niet elders terecht konden. Als je al bezig bent zijn die 2 maanden erg lang. Of valt het je nog mee? Hoever zit jij nu in het traject? Ik ben gisteren met de deca begonnen. ICSI 2 is officieel gestart. Straks mag manlief weer darten. UMCU doet ook de 1e 2 keer 1 per tp en bij de laatste keer mogelijk 2. Alleen bij Babii maken ze een uitzondering ivm speciaal geval. (Babii, niet verkeerd bedoeld!)
@ella: er komt inderdaad veel prikken bij kijken. Maar is voor een goed doel denk ik dan maar. En door de sluiting is de wachtlijst niet echt gekrompen lijkt mij. Eerder groter geworden. Maar hopelijk kan je in de zomer beginnen. Wij zouden 2 maanden na de intake kunnen beginnen, mits de feestdagen er niet tussen waren gekomen. @timon: ik vind bakken op zich wel leuk als ik de tijd ervoor heb. Maar niet meer dan 2taarten per verjaardag hoor. Deze keer kwam er niet zoveel visite en had ik er aan 2 genoeg. Evt de 3e zou ik dan kopen. Heb ook nog hapjes gemaakt, maar hapjes maken en taart bakken was toch wel erg veel in de keuken staan. Maar ik bak liever dan ik kook, daar ben ik niet zo ster in helaas. Maar ik gebruik er ook wel een pak bij hoor
ja idd, maja moeten t er maar voor over hebben. ik heb donderdag alle prik spullen en noem maar op bestelt kan t dinsdag al ophalen. en dan vanf april mogen we gaan bellen als t lab open is. maar op dit moment wil ik het liever niet want me oma is ongeneeslijk ziek en ze zegt dat ze dur verjaardag in april niet gaat halen allemaal erg heftig. we hebbe nu 5x iui gehad en de 6de hoeven we niet te doen Ja die prikken vind ik egt vreselijk, maja heb gelukkig hulp me vriend prikt en als t over dag moet mag ik naar de huisarts daar ben ik wel blij om, zelf prikken durf ik egt niet, t klaar maken gaat nog net maar in me vel steken egt niet haha. Groetjes Ella
Wat is het hier stil!!!! Gisteren waren we bij mijn ouders en hadden de deca in een icepack gedaan. Nou, ik haalde 'm eruit en... de deca was bevroren! Gelukkig met warme handen snel ontdooit en na een half uurtje kunnen darten en spuiten. Doordat we het gister bij mijn ouders deden zijn zij de enigen die op de hoogte zijn. Ze hebben er helemaal niets over gezegd en merken vanzelf wat we erover te zeggen hebben. Schatjes zijn ze toch.
Timon, hoeveel pregnyl spuit jij? Ik moet nu 10.000 spuiten doe jij dat in 2x of gelijk in 1 spuit? Haal jij het ook een kwartier van de voren uit de vriezer?
@ella: zie nu je berichtje van je oma. Dat is nooit leuk. Hoe is het met haar. @timon; fijn dat je ouders er verder weinig over zeiden. Maar volgens mij kan de deca best een paar uur uit de koelkast hoor. Als ik moet werken, neem ik hem gewoon in mijn tas mee namelijk. Maar is meer voor het bewaren dat hij in de koelkast moet. Fijn dat hij snel ontdooit was. @angelica; hoop niet dat je de pregnyl in de vriezer bewaard. Maar in de koelkast. Ik haal hem een half uur van tevoren uit de koelkast. En als ik 10000eh spuit mag ik 1 ampul water gebruiken voor 2ampullen poeder. Zuig water op, meng ampul 1, zuig alles weer op en meng ampul 2. Dat is me bij zowel de iui als de icsi verteld.
Ja ik bedoel koelkast OH, ik heb 2water en 2 poeder. Ik moet vrijdag toch voor fm dan vraag ik het gelijk
Ik had ook altijd 2 water en 2 poeder. Is standaard inhoud namelijk. Maar ik mocht altijd 1 water gebruiken. Heb je nog nooit eerder de pregnyl gebruikt dan? De hoeveelheid water maakt niet zoveel uit schijnt, gaat om de hoeveelheid poeder. Succes vrijdag dan.