ja ik gebruikte altijd 5000 In het zkh waar ik nu loop krijg ik 10.000 en ik deed dat ook tijdens mijn eerste IUI en toen mislukte het. Ik ben bang dat mij ei eerder springt door die 10.000 ik weet het het is stom dat ik zo denk. Als ik een fm moet ik ook gelijk bloedprikken om te kijken of er een eisprong aan zit te komen, maar mijn waardes zijn altijd laag rond de 7 Hoe gaat het met jou?
Misschien moet je het dan even overleggen in het ziekenhuis of je misschien wat later mag spuiten of minder? En als je altijd lage waardes hebt is het lastig te bepalen inderdaad. Hier gaat het zijn gangetje. Deze ronde een tp in eigen cyclus. Dus eind van de week beginnen met ovu-testen op dag 10. En aangezien ik pas een ei heb rond dag 18 ben ik wel even zoet. Daarnaast maken ze ook echo's om te kijken of ei al groot genoeg is. ovu-testen zijn meer om te voorkomen dat je eisprong al eerder is en je hem dus mist. Dan pregnyl spuiten en een paar dagen later de tp van een eskimo die ik over heb van poging 1. Dus weer afwachten en hopelijk blijft deze plakken. Maar is afwachten. Zijn wel allemaal eskimo's van goede kwaliteit.
oh spannend zeg. Bij mij werken ovu testen niet. Ik heb echt nog nooit een smiley gehad. Vrijdag belt de verpleegkundige en dan vraag ik het gelijk
Ik heb voordat ik de mmm in ging al een paar maanden ovu-testen gebruikt. In de hoop dat we op die manier dus zwanger zouden worden. Pas in de mmm zijn we erachter gekomen dat manlief anti-stoffen tegen zijn zaad aanmaakt en de kans op een spontane zwangerschap nihil is. Zaad plakt aan elkaar en kan dus alleen op hun plek bewegen. Ik heb testen met strepen en ik had altijd 1 dag een mooie streep, maar ik verwacht eigenlijk dat ik eerder hoor dat er een mooi eitje zit en ik pregnyl kan spuiten. Is meer een extra optie om je ei niet te missen. Maar is wel spannend, hoewel ik de punctie toen spannender vond. Nu niet zo heel veel hormonen gelukkig en minimaal naar het ziekenhuis toe. Scheelt wel weer. En hoe gaat het bij jouw? Je zit nu toch in Gent?
Ik zit in gent en in het lumc. Ik heb hetzelfde als jouw man. Mijn lichaam maakt ook anti spermalichamen aan. daarom krijg ik een bloedtransfusie vrijdag en zodra ik zwanger ben krijg ik elke 3 wk 1 tot en met 21 wk. Ik gebruik ook prednison om mijn afweer naar beneden te halen. 80% van de vrouwen met een immuumafwijking zijn zwanger geraakt met de bloedtransfusie en ook gebleven trouwens Dit wordt onze maand ook van de rest natuurlijk
Dat is mooi als het zo zou lukken. Hier hebben ze toen medicijnen geprobeerd bij man, maar dat hielp niks. En nu vangen ze het op in speciale vloeistof waardoor de anti-stoffen minder effect hebben. Helaas is het met iui niet gelukt bij ons en nu bezig met icsi. Ivf bleek ook niet mogelijk bij poging 1. Gelukkig hadden wij al een optie voor beide, dus is het icsi geworden. Had 12 eitjes, waarvan 10 bruikbaar en dus 8 over van prima kwaliteit. Nu moeten ze alleen nog blijven plakken. Hopelijk wordt dit inderdaad onze maand, met nog vele andere. Zal mooi zijn. Kunnen we mooi op voor het kerstkindje.
Angelica, ik spuit de pregnyl in 1 keer. Oke, manlief dart en ik spuit. Volgens mij heb ik 2 water en 1 poeder gekregen. Ik verwacht deze rond 3 april te moeten gebruiken. De transfusie en zwanger worden klinkt erg goed!!
OH het is dus ook spannend voor jou. Mijn man kan niet tegen naalden dus ik moet het alleen doen. Zodra ik zwanger ben moet ik fraxiparine gaan spuiten, dat mijn hele zwangerschap. Het spuiten vind ik niet erg, maar de pregnyl is naar
Hier ook een man die niet durft te spuiten. Dus moet ik het ook zelf doen. Hij wil wel helpen met het maken van de oplossingen en opzuigen. Maar het prikken dus echt niet. Waarom is de fraxiparine angelica? Ik ken het namelijk als middel om trombose te voorkomen. Maar wie weet heeft het nog een andere werking. @timon: ik verwacht ei ook rond die dag, dus komen we inderdaad wel redelijk gelijk uit. Maar mijn ei moet het zelf doen deze ronde, dus wie weet wat voor kuren hij gaat vertonen.
He zonnetje, ik krijg nu Prednison 10 mg bij IUI 20 mg zodra ik zwanger ben 30 mg en dan langzaam afbouwen tot 20wk. 2 dg na IUI utrogestan. Ik slik ook dagelijks Ascal (kinderaspirine) Fraxiparine schijnt te helpen bij afweer problemen, nou ja als het helpt Ik krijg voor elke IUI of IVF IVIG zodra ik zwanger ben elke 3 weken ivig tot en met 21 wk Hier onderstaat een verhaaltje van Suus. Danzij haar ben ik in Belgie terecht gekomen en weet ik wat mijn probleem is. In alle landen om ons heen krijg je Utrogestan bij herhaalde miskramen, en bij ivf en iui wordt het ook gebruikt in Nederland, maar voor herhaalde miskramen krijg je het in Nederland niet omdat nóg niet onomstotelijk vaststaat dat het helpt. (Maar het kan geen kwaad.) Sommige gyns willen het je wel geven, dus vraag erom. Ook om aspirine. De dosering is driemaal daags 200 mg Utrogstan vaginaal per dag, tot week 12, en aspirine doorlopend, 80 mg per dag. (De cardio-variant.) Ik loop inmiddels in het UZ Gent bij dr. De Sutter. Alles gaat per mail, ik ben er maar 3 keer geweest. Van haar krijg je zo nodig verder onderzoek, mocht je in Nederland niet verder komen. Ze zal zeker ook naar schildklierproblemen, baarmoederproblemen (hysteroscopie) en immuunafwijkingen kijken, en zal als er iets gevonden wordt ook een oplossing proberen te bieden in de vorm van medicatie of een operatie. Ze is dus echt geen wonderarts, belooft geen mirakels en strooit niet met pillen, maar ze is wel grondig, pragmatisch, en op de hoogte van de vakliteratuur. En ze is nog buitengewoon aardig ook. Mocht je meer willen lezen over mogelijke oorzaken, dan kun je Is Your Body Baby Friendly lezen van A. Beer (Amazon, Bol). De onderzoeken die hij beschrijft, zijn voor een deel niet te organiseren in Nederland, maar voor een deel weer wel in België, Duitsland, Engeland en Athene. Onderzoek via Beers kliniek kan ook, maar is duur. Dat zou ik je niet aanraden. Je kan bloed opsturen naar Amerika, maar dat vind ik voor mezelf vooralsnog te ver gaan. Een deel van het onderzoek kan wel in Nederland, of anders in België of Duitsland. Kritisch lezen dus, dat boek, en voor jezelf heel duidelijk bepalen wat je zou willen proberen en wat niet. (Het boek is in het Engels, maar goed te volgen, vind ik.) Op deze website vind je ook veel meer informatie over immuunoorzaken: The Miscarriage Clinic - Dedicated in diagnosing and treating miscarriage Beers theorieën zijn heel interessant, hij beschrijft zoals gezegd allerlei oorzaken, en hij wijst immuunproblemen aan als de kernproblematiek van herhaalde miskramen. Wetenschappelijk onderzoek zal dat in de toekomst moeten aantonen, maar ik ken toch wel een aantal vrouwen dat door gebruik van bijvoorbeeld Prednison, Utrogestan, Clexane en Aspirine na zeer, zeer vele miskramen toch zwanger is gebleven. Er zijn onderzoeken (op Pubmed te vinden) die deze positieve resultaten bevestigen, al zijn het kleine onderzoeken. Alles wijst alles er steeds meer op dat immuunproblemen een grote rol spelen bij herhaalde miskramen. Mijn afspraak met dr. De Sutter is dat ik Prednison (lage dosering), Aspirine, Clexane en Utrogestan gebruik in de zwangerschap. Ik ken meerdere vrouwen die met deze medicatie zwanger zijn gebleven. Het zal wellicht geen wondercocktail zijn, maar het zal maar net bij jou helpen. Je kunt in het UZ Gent ook voor IVIg terecht, bij doker Noens. Je kunt zo een afspraak met hem maken. Zon behandeling is erop gericht om je immuunsysteem te resetten. Intraveneuze Immunoglobulinen (IvIg)
Duidelijk verhaal. Ik ken de ascal ook voor andere dingen, maar moet zeggen dat ik ook vooral met oudere mensen werk die het dus ergens anders voor kan krijgen. En als het jouw kan helpen is het toch mooi. Las het de vorige keer ook al van de prednison, wist ik ook niet hoor. Maar zover verdiep ik me er ook niet in. Ik ga dat boek niet lezen, gezien ik heel erg slecht ben in Engels. Dus dat gaat het niet worden. Hopelijk gaat het je gewoon helpen. Bij mij zat man zich ook al af te vragen of er misschien wat mis is bij mij, omdat de iui niet gelukt is en de 1ste tp ook niet. En we met icsi wel goede kwaliteit eitjes hebben. Maar ik zie hem nog niet naar Belgie en Duitsland gaan. Dus ik probeer het nog wel even zo. Denk dat het zaad te toch niet helemaal krachtig genoeg was bij de iui. Want ivf was ook niet mogelijk bleek na de punctie. Gelukkig zouden ze per keer kijken of het ivf of icsi zou worden. Succes in ieder geval en als dit helpt zou het mooi zijn. Zou het zeker proberen inderdaad. Wel jammer dat ze het hier in Nederland verder nog niet zoveel gebruiken. Maar wie weet komt het nog.
Het is een onzekere periode he? Mijn man zijn zaad is uitstekend. We gaan dus voor IVF en geen icsi. Ik vind het wel moeilijk soms. Het ligt namelijk aan mij.
Dat lijkt me ook wel moeilijk inderdaad. Hier ligt de oorzaak bij mijn man en die voelt zich ook vaak schuldig. Maar aan de andere kant twijfel ik soms of er bij mij ook niet wat mis is. Hoewel ik dat nu wat minder heb, gezien ze bij de punctie zeiden dat het zaad toch van mindere kwaliteit was. Ze hadden op de dag van de punctie gezegd dat het 6 eitjes ivf en 6 eitjes icsi zou worden, zaad was boven de miljoen. Maar 12 eitjes ivf zou niet haalbaar zijn. En bij de tp werd verteld dat het alleen icsi was geworden, omdat het zaad toch minder van kwaliteit was en ivf dus niet mogelijk. Liever dan alleen icsi dan eitjes die toch niet bevrucht worgden. Maar toen heb ik wel zitten afvragen of ze dat in het ziekenhuis van de iui nooit bekeken hebben en dat daarom iui niet lukt. Maar ik heb een goed gevoel over dit traject en dat het binnenkort ook wel gaat lukken. Aan de andere kant twijfel ik soms ook hoor. En inderdaad de onzekerheid. En hier voel ik me soms schuldig, bang dat het mijn ook aan mij ligt dat het niet lukt. Omdat ik er teveel mee bezig ben in gedachte of dat het gewoon niet blijft plakken. Maar ik ga gewoon op voor ons kerstkindje deze maand en hoop dat het deze maand gewoon gaat lukken.
goedemorgen meiden. Hoe gaat het met jullie allemaal? Sorry dat ik nog zo weinig meepraat. Ik vergeet jullie absoluut niet, maar hebben erg veel aan ons hoofd. Daardoor kan ik me niet zo goed concentreren op de gesprekken, spijt me heel erg. Liefs
hey meissie, Het gaat erg goed met Jasper. De verkoudheid begint eindelijk op te knappen na een antibiotica-kuur. Verder gaat het nu met groente en fruit ook steeds beter dus echt super. Het is en blijft een lachebekkie. Zal wel ff fotootje spammen zo. Liefs