Ook wij zijn al langer dan een jaar bezig met zwanger worden. Wij zijn in september 2008 getrouwd en toen zijn we ervoor gegaan. Met de pil was ik toen al een jaar gestopt. Helaas nog steeds geen succes Nu moet ik ook zeggen dat wij niet alle kansen benut hebben, want mijn man werkt onregelmatig en is soms in mijn vruchtbare periode niet thuis. Maar toch vind ik het veel te lang duren. Ook ik kan niet tegen de blikken van andere mensen waarom wij nog geen kinderen hebben. Probeer het te negeren, maar af en toe valt het me heel zwaar.
Hallo iedereen, Wou even zeggen dat ik me weer helemaal lekker ben en dat ik me nog nooit zo fit heb gevoeld.Ben weer heerlijk aan het fitnissen gegaan en ik heb me sinds een jaar tijd ( sinds ik zwanger probeer te worden) niet zo lekker in mijn vel gevoeld.Ben nu wel sinds gisteren alleen maar misselijk maar ik denk dat ik gewoon ongie word want dat heb ik meestal als in ongie gaat worden. Maar ja stiekem hoopt er wel iets vanbinnen natuurlijk. @ zwitsal welcom bij de club en je kan je hart hier altijd luchten.Zelf voel ik heel erg met je mee want ik ben ook vorig jaar getrouwd alleen ben ik in aug gestopt met de pil en ben ik in okt getrouwd met man lief.Ben je al wel bij de dokter geweest???
Ik pendel zelf en het is een kwestie dat je helemaal ontspannen bent en dat je aan een pendel een vraag heb.Of je erin geloof zou ik niet doen maar het is wel leuk.Ik wil niet graag tegen iedereen zeggen dat ik pendel want dan zit gelijk mijn berichtenlijst vol.
Hallo Dames., Ik ben er ook weer. Ik lees elke dag mee. Wij zn gister voor de eerste keer naar de gyneacoloog geweest. Natuurlijk werd ik gister ochtend nog even ongesteld. Voelde ik mezelf iets mindr prettig bij toen ik de inwendige echo kreeg. Maar ben ik wel erg blij mee want kan ik meteen gaan meedraaien. Ik moet morgen al bloedprikken en mn man mag zn werk gaan doen En over 2 weken moeten we weer terug komen en dan zal ik wel echo ofzo krijgen en de uitslagen. Ik hoop dat er dan ook weer wat duidelijker word. Met de echo zag alles er goed uit gelukkig. @ Angilla en Zwitsal wat grappig ik ben vorig jaar juni getrouwd. Maar was jan 2008 al gestopt met de pil.
Dat is idd grappig en ik moet morgen ook bloed prikken ben namelijk vandaag ook ongesteld geworden.Maar ik snap iets niet moet ik wel morgen ploedprikken want hij zij dat ik het de 2de dag moest doen alleen ben ik vandaag ongie geworden word het dan ook vandaag als dag 1 mee gerekend???
@ angilla de dag dat je ongesteld word is de eerste dag van je cyclus Hier gaat t wel redelijk, gister lekker met n vriendin naar de stad geweest dus was erg gezellig. Alleen m`n buikpijn is nog niet over, zou gister ongesteld moeten worden maar dat is niet gebeurd. Nog geen duivels te bekennen maar kan nog komen. wie weet heeft t natuurlijk wel n andere reden maar daar ga k nie van uit
Hoi Dames... Ik wil me eigen ook graag aanmelden bij deze... Zit al heel lang op zp maar nog nooit ergens aan mee gedaan omdat ik me nergens mee kon matchen, maar met dit onderwerp zeker wel.Ik zal me voorstellen.Ik ben lonneke en AL 30 jaar hihi.Ik ben in aug 2006 gestopt met de pil, samen met een vriendin. Haar kleine is inmiddels 2.5 en ik .... helaas..Ik loop nu alweer bijna 3 jaar ziekenhuis in ziekenhuis uit, en heb nog nooit zo vaak mijn muts aan vreemde mannen laten zien.(dat vind ik denk ook een van de ergste dingen buiten natuurlijk het zwanger worden en zwangere zien kraam visites enz enz...)In de 2.5 jaar is er al heel wat gedaan in het ziekenhuis zoals 5 iui's HSG onderzoek Kijkoperatie endometeriose vastgesteld daar weer aan geopereerd en het wachten en nog eens wachten.Ik ben nu zo ver dat we het moeten gaan proberen tot feb 2010 en dan worden we door gestuurd voor IVF ( en dat vind ik doodeng).Ik mocht al eerder voor IVF maar natuurlijk zou het het mooist zijn dat het op de natuurlijke wijze gaat lukken, en omdat ik altijd het gevoel heb gehad dat er iets mis was in mijn lichaam wou ik eerst dat ze (in mijn geval) de endo... aan pakte.Daarom mag ik nu een half jaartje oefenen...(WEER). Ook wil ik eerst nog naar een ostheopaat (daar hoor ik nl ook hele positieve verhalen van) Maar goed wat ik hetook heel erg moeilijk vind is idd als mensen zeggen ach meid je bent nog zo jong (ja idd ik was jong toen ik stopte maar 3.5 jaar verder en ondertussen de 30 gepasserd ga ik mee tellen met de óude'garde. En dan de mensen die zeggen je moet eens op vakantie gaan dan denk je er niet aan :x:x:xHALLO ik heb dan nog steeds een cyclus waar ik rekening mee moet houden al tijdens het boeken let op: De eerste week van mijn cyclus heeft geen zin want ik ben ongesteld ja de tweede week nu moet ik op vakantie... ben ik in de derde week ach eisprong geweest en de vierde week ben ik al weer onderweg naar mijn ongesteldheid EN DAN HEB IK ALLEEN NOG MAAR GEBOEKT.... En zo heb ik er nog veel meer... maar die vertel ik de volgende x want anders word mijn bericht zo lang hihi. Oja nog een ding wat ik aan me eigen heel erg irritant vind: Ik zit al 2 jaar elke x op deze site te kijken naar de eerste symptomen: ik heb in die tijd me eigen al zere borsten aan gepraat grote borsten aangepraat (mijn vriendin moets er zelfs naar kijken en haar mening geven) het innestelings proceduren aan gepraat een blaasonsteking veroorzaakt door te denken moet ik nu alweer plassen zou het zo zijn??? en daar een blaasontsteking aan overgehouden.Kotsen terwijl ik helemaal niet moest maar denken ben ik nou misselijk ja je wordt het vanzelf dan hoor.... Het enigste wat ik wil id dat fel begeerde staafje met twee streepjes vasthouden of de luxe versie je bent zwanger... en de rest genieten van dat wondertje Ik wil het zo graag groetjes Lonneke
@ Angilla, Dus jij moet de 2de dag van de cyclus. Ik moest de 3de. Holang heeft het bij jullie geduurd om de 1ste stap te nemen.? Ik ben net naar het zh geweest. Ik heb elke weer de zenuwen van zo'n klein naaldje. Maar goed de 5 buisjes zn vol...
Hoi Lonneke, nou je kun hier lekker alles van je af schrijven hoor! Wij weten hier allemaal hoe frusteren en hoe niet-leuk het zwanger worden meer is en we frustreren ons allemaal wel even aan de omgeving die meteen zwanger wordt en die met hele pijnlijke opmerkingen komen. Toen ik net gestopt was met de pil dacht ik ook van alles te voelen maar nu ga ik er gewoon van uit dat ik iedere keer weer ongie word. Ik voel ook nooit mijn eisprong of heb nauwelijks buikpijn als ik ongie moet worden... irritant, ik wil ook een staafje met twee streepjes! Ik had dit weekend een positieve ovutest en toen droomde ik er al over dat dit een zwtest zou zijn, erg he! Maar we gaan door!
Ik ben vorig jaar 13 aug gestopt met de pil en ik ben 7 sep vor het eerst naar de gyneacoloog geweest.Daar heb ik een echo gehad en een bloed onderzoek en nu moest ik 2 dag van mijn menstruatie bloed laten prikken.Nu kan ik je een heel ingewikkeld verhaal vertellen maar ik ga het toch proberen te verwoorden. Ik heb dus een een of andere aandoening maar hij wou het nog niet zeggen wat want ik ben vroeger op mijn 7de al in de pubertijd gekomen en heb daar medicijnen voor gehad om mijn lichaam af te remmen.Dus toen ik binnen kwam bij de gyneacoloog zij hij al dat ik waarschijnlijk een aandoening had hij heeft het wel gezecht wat voor een aandoening maar hij zijn het met een medische term dus begreep het niet en hij wou het ook niet uitleggen omdat hij eerst met 100% zekerheid wil weten.Toen deed hij een echo en daar wees idd uit dat ik die aandoening had maar wou het nog steeds zeker weten met een bloed onderzoek. Dus ga ik vandaag bellen om te vragen of mijn afspraak eerder kan zijn want ik moet eigenlijk 16 nov pas maar die afspraak hebben we gemaakt omdat ik niet zeker weet wanneer ik mijn menstruatie had.
@ lonneke welcom Iedereen begrijp je hier idd. Ik denk dat 90% van de mensen in dit toppic er aan irriteerd dat mensen zeggen dat je nog jong genoeg bent.Dat zijn nou de mensen die ook jong waren en bij wie het gelijk gelukt is en niet weten hoe je er bij voelt al het maar niet wil lukken maar toch hoop hebt.En ik heb het ook gehad gisteren zelfs nog.Ik was al de helen dag misselijk en dat heb ik eigenlijk elke keer als ik mijn menstruatie ga krijgen maar toch zit er een stemmetje in je hoofd dat zeg maar misschien ben je nu wel zwanger.En ja hoor vandaag ongie geworden en toch weer verdrietig.
@Angilla: de dag dat je ongesteld wordt is dag 1 van je cyclus. We zijn nog niet bij de dokter geweest. We willen het nog even zelf proberen voordat we de stap nemen. Ik ben wel begonnen met temperaturen. @Skatjuh: spannend! @Lonneke: jeetje wat een verhaal. En die irritante opmerkingen klinken me bekend in de oren.
hoi meiden jeetje lonneke wat een verhaal! hier meer dan jaar bezig en inderdaad de opmerking je bent nog jong, hoor ik ook vaak. toen ik stopte was ik 24, over 2 weken word ik 26 jaar!! zijn toch weer 2 verjaardagen zonder onze wens erbij: ons kleine kindje! ostepeopaat ben ik zelf geweest voor andere klachten, maar hij zei als het zwanger worden niet lukt, kom dan eens terug. hoor over het zwangerschapsgebeuren in combi met osteopaat veel goede verhalen. hoorde van iemand anders nu ook goede verhalen over natuur geneeskundig iemand hier in het dorp. denk erovr om daarheen te gaan! heb nu paar dagen vrij om voor mezelf leuke dingen te doen, al dat baby gedoe om mij heen (op het werk zijn er net 2 bevallen, 2 nichtjes in schoonfamilie zijn net bevallen...)... normaal heb ik alles in de hand, als ik iets wil, dan lukt het me! maar hierbij heb ik da niet en denk dat ik dat het ergste van dit alles vind, dat ik het zelf niet in de hand heb! nou meiden, dikke knuffel van mij en we houden moed! xx elisa
Elisa83, ik ga morgen voor het eerst naar een osteopaat. Zij gaf aan dat ze al eerder mensen met vruchtbaarheidsproblemen had behandeld met een gewenst resultaat, dus ik ben erg benieuwd. Ik moet alleen wel oppassen dat ik niet teveel hoop ga krijgen dat ik na die behandelingen zwanger wordt, maar ja, ik hoop toch een beetje...
Oh Lonneke, wat een verhaal en wat ontzettend herkenbaar al die emoties. Zoals ik hierboven al schreef, ik ga morgen voor het eerst naar een osteopaat. Ik heb heel lang getwijfeld of ik moest gaan maar uiteindelijk toch besloten het een kans te geven. Ik houd jullie op de hoogte
@ Angilla Ook heftig om al op zo'n leeftijd in de pubertijd te komen. erg k*t dat het nu zoveel gevolgen voor je heeft. Is het nog gelukt om de aspraak te verzetten.?
( ik had deze vraag al in n ander forum geplaatst dus vandaar dat het zo uitgebreid is ) hallo dames, ik heb een vraag. Vanwege een onregelmatige cyclus en dat ik al 16 maand bezig ben voor n kleine heb ik duphaston gekregen. Dit om een bloeding op te wekken en hierna moet ik beginnen met clomid. In de bijsluiter staat dat dit middel ook gebruikt word om een miskraam te voorkomen en dat je het dan juist moet slikken als je zwanger bent. Ik vind dit een beetje dubbel klinken. Al sinds ik de pillen slik ( en geklust heb ) heb ik erg last van mijn buik, lopen dreunt door, als ik ga zitten doet t pijn en de pijn zit egt in mijn baarmoeder. Ik zou gister ongesteld moeten worden maar er is nog niks te zien. Zou het alsnog kunnen dat ik zwanger ben? volgens de gyn kloppen de buikklachten niet met het gebruik van de medicijnen. Is iemand bekend hiermee?