dames die langer bezig zijn dan 1 jaar

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by skatjuh87, Sep 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Syll

Syll Lid

Oct 26, 2009
    24
    0
    0
    Volgens mij is het bijna hetzelfde...KIE is Kunstmatige Inseminatie Eigen zaad
    Na een baarmoeder echo met contrast vloeistof bleek dat de eileiders niet helemaal goed "doorstroomden"
    In september zijn mijn eileiders doorgeblazen en nu is t afwachten of ik zwanger word. Als er in Januari nog niets is dan worden we doorverwezen naar het UMCG en van daaruit zien we verder.
    Wat houdt HSG precies in?
    Het wachten duurt inderdaad lang....!!!

Dat je je down voelt kan ik heel goed begrijpen...ik gun het andere mensen minstens net zoveel als ons maar al die buiken....zucht!
    Ik heb met een personeels uitje (2zwangeren) gevraagd of ze aub van onderwerp wilden veranderen omdat het mij dan de hele avond aan t malen zet.
    Het werd me niet in dank afgenomen maar ze vonden het wel begrijpelijk gelukkig ;)
    Ik vermijd het niet meer omdat ik mezelf dan meer ontneem dan ik wil, maar het maakt het er niet makkelijker op!

2. Esmeee

Esmeee Lid

Oct 16, 2009
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik snap dat jullie het aan andere mensen vertellen maar ik merk bij mezelf dat de mensen die het weten...en als zij er dan over beginnen..er gelijkw eer tranen in mijn ogen schieten. hebben jullie dat niet?

Door het heel weinig mensen te vertellen kan ik het ook beter aan de kant zetten. Daar zit weer het risico aan dat ze dus pijnlijke opmerkingen maken en die moet ik dan zo snel mogelijk wegwuiven.

Ik merk dat ook de mensen die het wel weten me nog steeds pijn kunnen doen doordat ze het toch niet helemaal begrijpen..dus wat win ik er mee als ik het wel rondvertel?? ik weet het niet.

Ik ben ook zo'n stomme koe...net ontdenkt dat weer een ex van me z'n vriendin zwanger heeft gemaakt. Ze zijn net terug van een lange reis..hebben dus gelijk de pil in de hoek gegooid en het zal dus in 1 keer gelukt zijn! Een andere ex van me precies hetzelfde verhaal...zo raar. Hoe kan het toch zo vanzelfsprekend zijn bij anderen!! En deze twee exvriendjes ken ik enorm goed..heb met die, die net zwanger is, dan wel geen contact meer maar het is wel een raar idee dat hij een kindje gaat krijgen en dat dat dan ook in 1 keer gelukt is. En ik zit al 2 jaar te modderen...zo oneerlijk allemaal. pffffffffffff...moet het maar weer van me af proberen te zetten....heb het even zwaar sinds gisteren hoor...

Syll een HSG is dat ze gaan kijken of de eileiders goed doorstromen. hetgeen bij jou dus ook getest is. Wanneer kwamen ze erachter dat het niet goed zat? en toen door laten spuiten...en nu gaan ze dus in januari weer in actie komen om je te helpen mocht het voor die tijd nog niet gelukt zijn begrijp ik?
    Waren al jouw andere testen wel goed??

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Ik vind het heel fijn om hier open over te zijn. Ook al begrijpen de meesten me niet echt, ze weten wel waarom ik soms misschien emotioneel reageer. Bovendien heb ik steun aan de meesten. Verder ben ik er toch 24 uur per dag mee bezig, dus daar hoef ik het niet voor te laten ;)
    Ik heb ook liever dat mensen mij rechtstreeks iets vragen dan dat ze gaan speculeren en anderen gaan vragen. Kom naar mij, dan ben ik eerlijk, dat is mijn statement wat ik tegen iedereen zeg.

4. Esmeee

Esmeee Lid

Oct 16, 2009
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sas; ja ook dat kan ik me weer goed voorstellen, zo'n aanpak. Maar ik twijfel of dat voor mij werkt. ik ben al zo'n emo-typje..als iemand al huilt om iets leef ik zo mee dat ik al snel mee ga huilen. Films moeten regelmatig stop gezet worden omdat ik zo druk ben met snikken en anders de film niet meer kan volgen. Ik ben gewoon bang dat ik alleen maar ga huilen als iedereen het weet en mezelf enorm zielig voel...voel ik me nu ook maar dan nog meer!

Was het maar alvast feb 2010..dan kan ik aan de IUI. Wat zijn jullie volgende stappen Sas?

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Je moet doen waar jij je het beste bij voelt. Ik verwerk dingen altijd door enorm veel te praten en te praten en te praten... ik ben een extravert persoontje. Heel erg open. Dus voor mij is dit de beste manier.

Onze volgende stap is naar de uroloog. Van daaruit horen we hoe nu verder.

6. Syll

Syll Lid

Oct 26, 2009
    24
    0
    0
    Bij ons wist iedereen het automatisch omdat we al aan iedereen bij 14 weken hadden verteld dat we zwanger waren....die week erna kregen we te horen dat het niet goed zat.
    Dus iedereen weet dat we bezig zijn....
    Aan de ene kant vind ik het fijn dat iedereen het weet omdat je dan steun krijgt maar aan de andere kant krijg je ook vragen hoe het nu gaat....wij zijn er wel open in maar die keus moet ieder voor zich maken....:)

Nadat het zaad van mijn man bij de 2e controle goed bleek kreeg ik meteen een baarmoederecho en dan spuiten ze er contrast vloeistof in om te kijken of het doorstroomt.
    Als het niet goed is moet je voor een 2e afspraak en in de meeste gevallen ga je onder narcose en wordt het doorgeblazen.
    Mijn gyn heeft er "gewoon" wat extra druk opgezet waardoor het contrast vloeistof de eileiders doorspoelde.
    Niet echt de bedoeling, en behoorlijk pijnlijk (net weeen) maar was wel meteen klaar ;)
    Nu dus ff geduld tot januari......

7. Syll

Syll Lid

Oct 26, 2009
    24
    0
    0
    Mijn bloedtesten e.d waren wel goed en uitstrijkje ook!
    Heb trouwens na het doorblazen wel een ontstekinkje gehad (komt vaker voor) waarvoor ik een kuur kreeg.

In januari kunnen we dan voor een afspraak naar UMCG want het ziekenhuis waar we nu lopen doet geen KIE's.

Maar hoop voor januari natuurlijk zwanger te zijn.....blijven hopen....

8. elisa83

elisa83 Bekend lid

Feb 15, 2009
    773
    0
    0
    hey meiden
    ik lees jullie verhalen mee en leer van jullie verhalen
    heb sterk het gevoel dat het nu raak is, durf niet te testen. ben vandaag jarig en zou zooooooooooooooo leuk zijn!!! zijn nu bijna 1,5 jaar bezig. steeds meer mensen vragen het, goede vrienden, onze ouders en mijn broers zijn op de hoogte. mijn ouders leven erg met ons mee, maar leren ons ook er beetje mee om te gaan, zo ver als dat kan.
    we hebben onlangs met de huisarts afgesproken dat we pas in het nieuwe jaar onderzoeken zouden laten doen, was mijn keuze. maar als ik jullie verhalen lees duren afspraken in ziekenhuis ook langer, dus als het nu niet raak is willen we doorverwijzing zodat een en ander alvast in gang gezet kan worden...

het wachten..ppfoee! heb je geduld voor nodig en dat heb ik nou niet echt!
    kus voor jullie allemaal!!!!
    elisa

9. Esmeee

Esmeee Lid

Oct 16, 2009
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    #549 Esmeee, Oct 30, 2009
    Last edited: Oct 30, 2009
    .. en geloven!!

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Ik hoop echt voor je dat je zwanger bent! Hoop doet leven...

En wachten in de mmm, ja dat is zo... maarja, nu wacht je ook al 1,5 jaar hè! En dat is ook slopend.
    Ik moet zeggen dat het bij ons supersnel gaat tot nu toe. We zijn op 20-10 naar de huisarts geweest, hebben op 26-10 een potje zaad ingeleverd, op 28-10 al de uitslag en 10-11 naar de uroloog... ik vind het een sneltrein... pffff! Ik word echt geleefd nu, maar ik heb het er allemaal voor over hoor.
    Veel succes!

11. elisa83

elisa83 Bekend lid

Feb 15, 2009
    773
    0
    0
    ja dagt gaat wel heel snel inderdaad
    het is meer als ik ongi moet worden dat ik zo onzeker word en het allemaal nu wil weten enzo.. heb mega grote borsten (nou heb ik altijd al iets grotere maat, maar je ziet dat ze groter zijn) erg misselijk al 2 weken en nu ineens buikpijn... ik weet t gwoon niet meer.. maar goed als he niet raak is naar huisarts...

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Ben je overtijd Elisa?

13. elisa83

elisa83 Bekend lid

Feb 15, 2009
    773
    0
    0
    saskia, gister of vandaag ongi worden... is beetje verschillend tussen 29 / 30 of soms 31 dagen...

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Ik zou nog even afwachten als dat lukt en dan zondag een testje wagen. Ik duim voor je!

15. elisa83

elisa83 Bekend lid

Feb 15, 2009
    773
    0
    0
    ja wil ook pas zondag testen, ben vandaag jarig en vier het morgen en bang dat ik dan mijn mond niet kan houden.. maar word gek van mezelf! men kan wel zeggen 'er niet teveel aan denken en mee bezig zijn..' maar dat doe je toch!

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Ja, dat is logisch dat je dat doet. Gefeliciteerd met je verjaardag in ieder geval en succes met testen.

17. elisa83

elisa83 Bekend lid

Feb 15, 2009
    773
    0
    0
    ik wacht tot zondag. heb nog 1 test liggen.. thanx voor je bericht saskia

18. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik en me man willen graag een 2e kindje en ik ben vorige jaar augustus gestopt met de pil. Ik heb pcos en heb bijna geen spontane eisprong. Dit had ik ook voor mijn 2e zwangerschap. De 1e zwangerschap had ik een miskraam en 2 jaar later (2 iui, 3 cyclussen met clomid en 2 cyclussen met pregnyl en een kuikoperatie, ben ik naar erasmus mc gegaan, baarmoederecho gehad, hormoon onderzoek gehad) weer zwanger geraakt met 1 cyclus met 100 mg clomid bij het erasmus. Nu zit ik in me 4 cyclus en slikte deze maand 150 mg clomid. Ik had eerst 2 cyclussen met 50 mg, dat was te weinig, toen 100 mg clomid dat was ook te weinig en nu dus 150 mg clomid. Ik heb op dag 17 een echo gehad omdat ik al 4 dagen krampen had, gemeenschap was ondraagbaar, plassen deed pijn. Bleek dus een eisprong te zijn geweest. Morgen is mijn nod. Ik heb wel een aanwezigheid gevoel in me buik. Ik heb af en toe wel jeuken de borsten maar verder geen symptomen voor een zwangerschap. AIk had disndag een test gedaan maar veel te vroeg natuurlijk en hij was negatief. als ik neit zwanger ben dan moet ik zeker dinsdag ongesteld worden omdat het 14 dagen na me echo is op dag 17...benbenieuwd...

ik ben mijn hormonen zo zat, puisten, stemmingswisselingen en heel veel haar verlies. ik had altijd lang zwart haar waarvan nu minstens de helft is uit gevallen

wil jullie allemaal succes wensen met het zwanger worden en blijven

19. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

Jan 14, 2008
    6,766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He Elise, Vam harte gefeliciteerd. Ik zal voor je duimen.

Ik ben vandaag ongesteld geworden. We moeten nu as donderdag naar de kliniek om over IUI te praten. We waren in mei 6 maanden weggestuurd en dan zouden ze beginnen met IUI. De eerste 2x zonder hormonen en daarna met. We zullen wel zien hoe het allemaal verloopt.

Karagoz, jeetje wat naar allemaal. Wat is eigenlijk pcos?

20. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    @angelica....veel succes met de iui
    dit is een link over pcos Wat is PCOS?

Share This Page