@ timon das idd wel n goeie maar vind me dan zo`n zeikerd stom he maar wil nie dat de mensen in t zh n hekel aan me krijgen wil wel goed geholpen worden
haha gelijk n keuze maken, dat mag k wel ( al ben ik er zelf niet zo goed in ) tis idd wel n goed idee. Begrijp t gewoon nie, hoop zo dat ik nu wel n eisprong heb anders is de kans op n zwangerschap helemaal 0 natuurlijk
Met hormonen kun je alsnog een eisprong krijgen. Dat valt dan weer mee. Ja, ga niet zitten dubben, want prettig is anders.
ja maar met clomid moet dat ook zo zijn. k zit nu op dag 17 dus met n cyclus van 31 dagen moet k me eisprong nu hebben. Me temp gaat de hele tijd op en neer en als je n eisprong heb gaat ie omhoog. maybe krijg k deze maand n erg lange cyclus en heb k nog geen eisprong gehad maar dan vraag k me weer af waar die buikpijn vandaan komt. Als die zorgen en vragen word k egt moe van
Aangezien je je energie anders kan gebruiken is bellen en vragen het meest handige. Dan heb je veel sneller duidelijkheid.
je heb er helemaal gelijk in k ga morgen gelijk bellen en laat t dan nog wel ff weten. ik ga nu slapen, tot morgen
Ja, het geeft wel een gerust gevoel, dat er nu wel verder gekeken wordt. Dinsdag gaan ze ook kijken of die slijmlaag dan wel dik genoeg is, gelukkig kunnen ze met medicijnen veel doen He Skatjuh, Ik hoop dat je je vandaag wat beter voelt. heb je al gebeld naar de dokter? sterkte vandaag
hallo dames, ik heb net n zh opgebeld en de assistente die ik aan de telefoon kreeg vond het ook raar. Normaal gesproken moet je rond dag 10 langskomen. Ik heb t telnr gekregen van de fertiliteitsverpleegkundige en daar ingesproken op de voicemail. Hopelijk belt ze snel terug. Me temp is trouwens nog steeds laag dus nog geen ei te bekennen
hey meiden, nou ik ben teruggebeld. Als je clomid gebruikt dan is het inderdaad zo dat je op dag 10 terug moet komen, maar dit is alleen bij een hogere dosering dan 50 mg. Dit om te voorkomen dat je gaat klussen op het moment dat je 4 eitjes ofzo in je lichaam heb. De kans op een meerling is dan gewoon veel groter en brengt de nodige risico`s met zich mee. Ik moet volgende week heen om te kijken of mijn eisprong is geweest. Ze gaan dan mijn temp-lijst bekijken en als daar niks aan te zien is maken ze een echo of gaan ze bloedprikken. Aan de hand van die uitslag kan het zijn dat mijn dosering verhoogd word en dat ze me dan wel in de gaten gaan houden in het zh doordat ik een erg onregelmatige cylcus heb en aan de hand van mijn temp-lijsten is het waarschijnlijk zo dat ik niet iedere maand een eisprong heb. Ik heb m dan maar 1x in de zoveel maanden en dan is het moeilijk om zwanger te raken. De kans is groot dat ik in dosering omhoog zal gaan omdat aan mijn lijst niet te zien is dat ik een eisprong heb gehad. Ik ga de hoop hebben op een late ei maar waarschijnlijk doet de clomid 50 mg niks bij me. sorry voor t lange verhaal
@skatjuh, wel fijn dat je nu weet wat de redenatie erachter is. Ik hoop voor je dat je alsnog je ei mag gaan hebben! wij zijn vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor een fm. helaas geen follikel meer te zien!!! dus deze poging iui is verloren... baal enorm! zeker ook omdat we deze week nog niet echt veel gevreeen hebben (dinsdag de laatste keer) en ik nu ook niet direct zin heb om te vrijen. mijn follikel was dinsdag 12 mm dus is snel gegroeid! baal enorm!
dat er geen follikel meer te zien is betekent dat dat je je eisprong heb gehad? ik ben wel blij dat k nu begrijp waarom k heen moet maar vin t wel ff n klap om te horen dat ik gewoon maar n paar keer per jaar n eisprong heb. Dan ist erg moeilijk om zwanger te raken. Helemaal nu de clomid ook niet lijkt aan te slaan. als t steeds nie werkt kan ik helemaal niet zwanger raken, alleen met n donor
als je een paar keer per jaar een eisprong hebt, is het niet uitzichtloos. ik heb 3 vriendinnen die ook geen eisprong hadden en 1 heeft 2 kinderen (met 2 zwangerschappen) en 1 heeft 1 kind en die andere vriendin heeft een tweeling gekregen en is nu op een natuurlijke manier zwanger van een 3e kindje. je slikt nu nog maar 50mg clomid en geloof dat de max dosis 150 mg is. dat de follikel niet meer te zien is is inderdaad het teken dat de eisprong geweest is. ze zag wel iets van een rest follikel. dus ja er is een eisprong geweest.
de max dosis is idd 150 mg. Ik moet volgende week heen ( vrijdag de 13e jaiks ) maar wat ik heb besproken met de fertiliteitsverpleegkunde slaat de 50 mg niet aan. Dan ga ik over op 100 mg. Ik weet dat er nog veel stappen zijn voordat er echt geen opties meer zijn maar toch is t ff n klap. Eerst kregen we te horen dat mijn man heel slecht zaad had en dat we zonder n behandeling niet zwanger konden worden. Toen voelde hij zich minder man, dat is omgedraaid en nu voel ik me minder vrouw. Heel stom misschien. En trouwens sorry voor je dat je je ei gemist heb, vind t egt jammer
gisteren begonnen met 150 mg clomid. mijn 4e cyclus met clomid en mijn 2e cyclus met 150 mg clomid. Mijn vorige cyclus was 31 dagen. Hardstikke goed natuurlijk maar geen zwangerschap. Ik moet op dag 24 bloedprikken en een week later is er een uitslag. Dan weten we ongeveer wanneer ik me eisprong had. Bij mijn vorige cyclus had ik me eisprong op dag 17..en ik heb die gevoelt. dus hopelijk deze cyclus ook. ik heb dindsag echt zitten huilen omdat ik ongesteld werd. Ik ben al een en al hormonen en dan wordt het je een beetje te veel. Ik vraag niet veel...een gezond kind en zwangerschap verder niets...kan dan gewoon weer aan de pil...pfff...beste midicijn tegen pcos...als de 150 mg clomid niet aan slaan dan moet ik gaan prikken met hormonen..bah zie dat niet zitten.... ik wens jullie bij jullie cyclussen veel succes om zwanger te raken en hopelijk zijn we nog voor oud en nieuw zwanger!! mij man geloof er heilig in dat we dit jaar nog zwanger zijn...ik hoop het
Hoi, Ben een beetje nieuw met dit alles.... Even mijn verhaal. Ik slik al jaren de pil niet en vrij dan meestal veilig. Sinds anderhalf jaar hebben mijn vriend en ik de condooms uit het raam gegooid met het idee "we zien wel hoe het gaat". Na een jaar ben ik me toch zorgen gaan maken en heb ik contact opgenomen met het ziekenhuis. Daar hebben we fertiliteitsonderzoeken gehad. 1e onderzoek werden we allebei onderzocht. Bij mij zag alles er perfect uit!! Gelukkig. Bij mijn vriend kreeg z'n zaad een waarde van 2,2 (weet niet precies wat die waarde is) Die waarde moet eigenlijk gemiddeld 20 zijn dus dat van hem was veel te slecht. Voor de zekerheid moest hij 3 maanden later opnieuw getest worden. Daar kwam een waarde uit van 31 . Wat een verschil he (vreemd vond ik dat). Nu moest opnieuw ik onderzocht worden dmv samenlevingstest ivm eventueel vijandig slijm. Dag 1: 2 dode zaadjes gevonden. Dag 2: geen enkele zaadcel gevonden. Diagnose: vijandig baarmoederslijm Dus omdat er geen zaadjes gevonden worden heb ik opeens vijandig slijm en moeten we overgaan tot IUI. Maar het zaad opnieuw onderzoeken doen ze dan ineens niet meer. Dus ik weet niet goed wat ik nu moet geloven. Ik neem het nog met een korreltje zout en kan NOG goed leven met het idee. Maar ben bang dat straks mijn biologische klok echt begint te tikken en dat ik er echt last van ga krijgen. Als ik jullie verhalen allemaal lees denk ik dat dat mij ook allemaal te wachten staat. Dus jullie helpen me nu wel mentaal voorbereiden . Nou sorry voor het gezever.....jullie kennen het natuurlijk allemaal wel . Succes en sterkte allemaal!!