Hee Nijntje, Ik zie dat je inmiddels een banner en een onderschrift hebt! Wij zijn bezig sinds 26 oktober 2008, ruim een jaar dus. Mijn man heeft weinig en slecht zaad dus wij kunnen alleen zwanger raken via behandelingen. Ik moet nu eerst nog onderzocht worden en mijn man krijgt volgende week de uitslag van zijn bloed en het tweede zaadonderzoek. Jij weet dus nog niet wat er nu verder allemaal gaat gebeuren?
goedemorgen dames, nou mijn temperatuur was nog steeds hoog dus zou moeten betekenen dat mijn ongesteldheid nog nie komt. Snap echt niks meer van mijn lijf, helemaal niet na die negatest van gister
@ Skutjuh.. Hoelang ben je al onder behandeling van de gyn.? De 1ste ronde dat jullie in het zh lopen hebben ze toen niet steeds inw echo's gedaan om te kijken hoe de follikel groeide.? En dit is de 1ste ronde van de clomid las ik ben je toen niet op cd 10 terug geweest om te kijken als de follikel goed groeide.? Ik begin deze maand aan de clomid. Ben maandag uit mezelf weer ongie geworden en nu begin ik vanaf cd 4 t/m cd 8 met de clomid en mag ik cd 10 weer terug komen om te kijken hoe de follikel groeit met de clomid.
dit is de eerste ronde Clomid idd, ik loop al wel langer bij een gyn maar ook toen is er weinig gedaan. Ik moest van dag 3 t/m 7 Clomid slikken en op dag 25 terugkomen bij de gyn. Daar heeft ze alleen gekeken naar mijn temp-lijst en bloedgeprikt. Dat was alleen voor de hele cyclus
Ben in oktober voor het laatst op controle geweest en nu willen ze pas in mei verder gaan kijken. geen idee wat ze dan gaan doen.
Wat vreemd dat je geen inwendge echo's krijgt om de follikel in de gaten te houden. Als hij doorsnee 18 heeft dan springt die op zeer korte termijn. Heeft het lang geduurd voordat je terecht kon bij de gyn.?
alle onderzoeken waren goed bij ons, goed zaad, goede eisprong en mijn overgebleven eileider is nu doorgespoten dus we moeten het nu een half jaar alleen proberen, ben al tijden in de weer met ovulatietesten maar volgens mij werken die niet goed. vorige keer was ik na 3 maanden zwanger, erg frusti dat het nu maar niet wil lukken
ik ben begin dit jaar al bij de gyn geweest, dit voornamelijk vanwege buikklachten maar de kinderwens kwam ook naar voren. We kregen van hem te horen dat het zwanger worden waarschijnlijk niet lukte vanwege de spanning voor onze bruiloft. Hierna mochten we pas weer terugkomen. Bleek dus dat die gyn gewoon zo lang op vakantie ging en niet wist wat hij anders moest verzinnen. Nu zijn we begin september weer voor het eerst naar de gyn gegaan en daar lopen we nu nog steeds. En ja ik krijg van meer mensen te horen dat ze in de gaten worden gehouden, ik word dat dus helemaal niet.
@skatjuh, je moet eisen dat je goed in de gaten word gehouden, je kunt ook overstimulatie krijgen door die medicatie (heb ik ergens gelezen)
@ Skatjuh Wat frustrerend zeg voor je. Kun je het de volgende keer niet aangeven dat ze je beter in de gaten moeten houden mbt de follikel.? Want zo weet je nooit wanneer hij echt springt. En met de inwendige echo's kunnen ze hem soms ook wel missen. @ Nijntje Ik hoorde laatst van mn feriliteitsverpleegkundige dat je die ovulatietesten 2x op een dag moet doen omdat ze maar 12 uur werken. DAt wist ik ook niet. Heb ik het ook 2 maand fout gedaan. Dure testen zn het.
dat heb ik ook begrepen maar hier in het zh doen ze daar niet aan als je aan 50 mg zit. Dan komt overstimulatie niet zo vaak voor
t probleem is dat ik hier allemaal geen verstand van heb, ik heb bij het gesprek wel aangegeven dat de kans op overstimulatie bestaat maar ik was zo blij om te horen dat ik een eisprong had gehad dat ik de pret niet wou verzieken. Ik snap er allemaal niks van en blijkbaar doet mijn gyn t ook fout. Ik heb nu al een nieuw recept meegekregen van clomid voor de volgende ronde en ook dan moet ik pas langskomen rond dag 30.
@ Skatjuh Informeer eens bij de poli als ze daar ook ferliliteitsverpleegkundigen hebben. Daar ben ik onder behandeling. Ze kijken elke keer door middel van inwendige echo's als de follikel groeit. Ik vind het namelijk zeer vreemd dat ze niet eerder kijken. Als je bij de gyn bent krijg je dan wel een inwendige echo of ook niet.?
@smdejong Misschien moet ik dat maar eens gaan doen dan, 2 x per dag testen. ik koop ze trouwens bij babyboomshop daar zijn ze niet zo duur @skatjuh ik weet niet goed hoe dat precies werkt met clomid enzo, je hoeft het wel maar 5 dagen te nemen toch? ben daar nog niet mee bezig weet ook niet of ze daar in mei mee willen beginnen omdat mijn eisprong volgens hun goed is. Maar wacht aub met testen om weer een teleurstelling te voorkomen. nog even een paar daagjes doorbijten
@ Nijntje, lijkt me inderdaad heel frustrerend. Hopelijk is het binnen dit half jaar hartstikke raak! En ik vind ovutesten zo'n ondingen en veel te duur. Ik heb ze wel gebruikt, maar na 2 maanden ben ik er mee gestopt. Ik vind het niks. Ik temperatuur om te kijken wanneer mijn ei is gesprongen en als je regelmatig vrijt, zit je meestal toch wel goed (al heeft dat bij ons weinig zin helaas).
ik ben de vorige keer bij de fertiliteitsverppeegkundige geweest en van haar kreeg ik toen mijn eerste recept clomid en te horen dat ik rond dag 30 een afspraak moest maken. ik ben vorige week vrijdag bij de gyn geweest en heb een uur gewacht op een afspraak van 5 min. Ze heeft helemaal niks gedaan, alleen naar mijn temp-kaartje gekeken. Dat was het gewoon
@saskia we doen het echt volgens het boekje allemaal maar het haalt allemaal niks uit, mijn lichaam laat me gewoon in de steek!! en de tijd begint ook te dringen @skatjuh ik vind het echt een slechte zaak, kun je geen ander ziekenhuis zoeken of een kliniek, wat dat betreft hebben wij geen klagen, onze fertiliteitsverpleegkundige is net een lieve mama en zo hoort het ook!!!
@ Saskia Dat lijkt me ook erg moeilijk zeg. Wetend dat het eigelijk niet op de "natuurlijke" manier kan. Ik vond de ovutesten ook niks heb het ook maar 2 maand gedaan en vergat het ook weleens. @ Nijntje Heb je dan van clear blue of gewoon een goedkoper merk.?
@ Skatjuh Informeer eens gewoon bij de poli krijg je er wel o'n assistente ervoor en vraag eens als ze zo altijd doen. En dat je voor jezelf wat beter in de gaten wilt worden gehouden want zo weet je nog niet wanneer je eisprong is.