dames die langer bezig zijn dan 1 jaar

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by skatjuh87, Sep 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

Feb 3, 2009
    921
    0
    16
    ladies,

ik moet even mijn hart luchten want ik word langzaam gek hier. Mijn man en ik zijn nu een jaar bezig en ik heb in maart een miskraam gehad. Van mijn vriendinnen was ik de eerste die begon, maar ondertussen raakt iedereen zwanger en wil het bij ons niet lukken. om me heen alleen maar mooie verhalen en dikke buiken. 2 weken geleden een vriendin bevallen, afgelopen vrijdag en vandaag ook één. 3 kraamvisites in 1,5 week. Ik had me er vorige maand redelijk bij neergelegd. maar na die bevallingen raak ik toch weer van slag. Zelf bij een krantbericht dat Katja schuurman zwanger is kom ik in een dip. zij heeft ook een miskraam gehad, maar het is dan nu wel gelukt. Ook een vriendin lukt het voor de tweede keer met hulp van de artsen, ze moet dan wel geholpen worden maar het lukt elke keer in 1 keer. Waarom lukt het bij ons alsmaar niet!!! heb al heel wat traantjes moeten laten en wil er helemaal niet teveel mee bezig zijn, maar je kan je gevoel niet uitzetten. Het enige wat ik zie als ik op straat loop zijn zwangere vrouwen en winkels met positiekleding. WRRRHHH ik betrapte mijzelf erop dat ik vandaag ook een soort van niet blij kan zijn voor de vriendin die is bevallen. Dat is wel erg !!!!! ik kan het gewoon even niet opbrengen. vorige week weer ongesteld geworden dus een lange maand komt er weer aan. volgens mij was ik wel zwanger, want ik voelde het gewoon en had alle symptonen en ineens waren die weg en werd ik ongesteld. ik heb ook veel meer last gehad van deze ongesteldheid, dus eigenlijk denk ik dat ik weer een miskraam heb gehad alleen dan een hele vroege. Zo even wat kwijt nu, hoop dat het een beetje helpt.

groetjes

2. natasha

natasha Lid

Jun 7, 2009
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Fijn dit topic.... Ik ben zelf al bijna 2 jaar bezig om zwanger te worden. Erg frustrerend om al zo lang bezig te zijn.
    Ik heb 2 collega's die zwanger zijn en bij allebei was het in een keer raak. Dat moesten ze er namelijk even bij zeggen.........:x

Elke keer als ze aanwezig zijn moet ik hun klachten aanhoren terwijl 1 van de twee weet dat ik al zo lang bezig ben. Ik had al een keertje gezegd dat ik zou willen dat ik dat allemaal had. Dan krijg je zo een antwoord als: "Nou, je weet niet wat je zegt, ik heb liever af en toe hoofdpijn net als jij." Onbegrijpelijk dat ze niet door hebben hoe pijn mij dit doet......

Dit zou voor mij al een reden zijn om ontslag te nemen....

Groetjes,

Natas

3. elisa83

elisa83 Bekend lid

Feb 15, 2009
    773
    0
    0
    @natas, dat zeggen er wel mee dat het in 1 keer raak is en blijkt bij veel mensen (niet allemaal) dat het toch langer duurt dan dat ze in eerste instantie zeiden. mensen schamen zich ervoor dat ze niet snel zwanger kunnen worden...

en de rest van de meiden: over kraamvisite! ik was laatst met vriendin naar andere vriendin en die gingen het hebben over bevallen enzo en toen kon ik wel janken gewoon! 1 van de 2 weet het en zag het aan me en begon meteen over haar nieuwe baan, vond ik erg tof! voor de rest ga ik op kraamvisite als het mij uitkomt! nichtje is net bevallen (is ook 3,5 jaar bezig geweest terwijl ze tegen ons zei minder dan half jaar..) en we gaan als ik het wil en niet eerder!!

voor degene met buikgriep: beterschap! hopelijk is het snel over!

en kinderen kosten nu eenmaal geld, beetje jammer dat je vriendin daaraan gaat denken als ze al zwanger is... wij hebben spaarrekening waar we elke maand geld opzetten voro kindrkamer, etc.. het kind wat er nog niet is, is rijker dan wij zelf!

fijne avond
    liefs elisa

4. angilla

angilla Bekend lid

May 16, 2008
    554
    0
    0
    asperen
    @ hansje123,

Mijn haren staan helemaal overeind.Ik voel me als ik jouw verhaal lees gewoon bijna egoistisch omdat ik bij elke vrouw die ik zie en nu mijn tante+ vriendin van me zus zwanger is huilt terwijl ik pas net langer dan een jaar bezig ben dan heb ik nog niks te klagen.Ik heb nog geen ene behandeling gehad.

Sterkte en ik hoop echt voor je dat het allemaal wel goed komt met jou en dat je snel een mama mag worden.

5. angilla

angilla Bekend lid

May 16, 2008
    554
    0
    0
    asperen
    Ben gisteren zo erg gaan huilen. Ik zat er helemaal door heen wilde zo graag moeder worden en me hele lichaam schreewde ernaar (volgend mij had ik mijn eisprong).Alleen kon ik niet klussen omdat ik te geemotioneel was dus weer een moment gemist.Ik word soms zo moe van mezelf dat ik niet meer weet waar ik ga en sta

6. 123

123 Niet meer actief

Voor iedereen even een knuffel, gewoon omdat het soms ### kan zijn!

Angilla, hoe gaat het met je? Voel je je wat minder emotioneel vandaag?

En Skatjuh, hoe gaat het met jou?

Natasha wat verschrikkelijk irritant van jouw collega's zeg!!! Hoe durven mensen te zeggen dat ze liever net als jij hoofdpijn hebben. Zij hebben gewoon niet in de gaten dat ze een ander daar enorm mee kwetsen!

7. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

Jan 14, 2008
    6,766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Hallo Meiden,

Angilla, gaat het alweer wat beter met je?

Natas, heel weinig mensen begrijpen niet hoe wij ons voelen. Tegen mij word altijd gezegd, dat niemand er wat aan kan doen, dat het bij ons niet lukt en dat we gewoon blij en enthiousiast moeten zijn voor degene, die net bevallen is of net zwanger is.Ik ben ook altijd naar de kraamvisites geweest en ik heb ook altijd kado's voor de meiden gekocht die net zwanger waren. Dit ging goed tot dat mijn (computer:$) vriendin vertelde dat ze zwanger was. Ik heb haar gefeliciteerd. Ik was toen net klaar met mijn wedstrijd toen ze het vertelde. Ik kon mijn tranen niet meer inhouden en ben gaan huilen. Zo vreselijk, dat iedereen daar van kan meegenieten. Die dag ben ik naar huis gegaan en heb tot de volgende dag zitten huillen. Ik heb hier dus geen meer in! Iedereen weet dat het bij ons niet echt wil lukken.
    Ze houden maar een keer rekening met ons!;)
    We kunnen ons gevoel niet blijven uitschakelijk voor anderen, dit wekt alleen maar frustaties op en uiteindelijk hebben we alleen ons zelf ermee.

Gelukkig kunnen we ons verhaal hier ook kwijt en dat helpt

gr Angel

8. angilla

angilla Bekend lid

May 16, 2008
    554
    0
    0
    asperen
    Hallo iedereen

@ 123 bedankt voor de knuffel ik denk dat ik en andere het even nodig hadden.

vandaag voel ik me nog steeds emotioneel ik hoorde namelijk ook dat mijn tante vrijdag een kindje krijgt alleen bevalt ze veel te vroeg met 33 weken vanwegen zware zwangerschapsvergiftiging.Zelf vind ik het ook erg moeilijk om zaterdag een kleine mannetje te gaan zien terwijl ik de laatste dagen echt heel erg moeite heb met mezelf omdat ik zo graag een mama wil zijn.Ik probeer het er met mijn man erover te hebben maar ik denk dat hij me gewoon niet snap omdat hij die drang niet in zijn botten voelt.Weet echt niet wat ik heb maar ik wil het er alleen maar over hebben (over mijn verdriet)Kan me hart op de 1 of andere manier gewoon niet luchten

9. elisa83

elisa83 Bekend lid

Feb 15, 2009
    773
    0
    0
    lieve angilla,
    ik snap jouw gevoel totaal! ik wil ook mama zijn terwijl de drang bij mijn man een stuk minder is. en als we erover praten ga ik huilen en nou ja.. je bent nog geen stap verder!

je hoeft zaterdag niet te gaan he! het is jouw gevoel en jouw mening of je direct gaat!! als jij niet wilt, hoef je niet! als je tegen je zin in gaat, is het nog lastiger. Ik heb het zelf meegemaakt. Dan ga je daar zelf beetje zitten huilen. Dus luister naar je gevoel!

voor de rest: dames.. laat de herfst onze tijd zijn!!!

knuffel voor jullie allemaal,
    liefs elisa

10. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

dag dames
    weer ff n berichtje van mijn kant, ben helaas zelf ook n aantal dagen ziek geweest. Ben nu gelukkig weer wat opgeknapt en mijn man ook. Het gaat hier gaat op zich wel goed, de medicijnen die ik moet slikken om de bloeding op te wekken geven me wel problemen. In m`n buik zit het gewoon niet helemaal lekker, maar ja het zijn wel hormonen he. Als het goed is zal ik met een kleine week ongesteld worden en dan kan ik beginnen met clomid. Vind het wel heel erg spannend

11. 123

123 Niet meer actief

Hoi skatjuh,
    spannend voor je!Geeft je denk ik wel weer hoop of niet? Mijn vriendin is ook met clomid zwanger geworden.

Ik ben gefrustreerd. Ik merk niks aan mijn temperatuur, gaat niet omhoog en heb ook geen positieve ovulatietesten maar word wel iedere maand rond de 31 dagen ongesteld. Erg frustrerend. Volgende maand ga ik niet meer tempen,heb er geen zin meer in en telkens als ik mijn temp zie denk ik 'het lukt toch weer niet, er gebeurt niets in mijn lichaam'. Dan steek ik liever mijn kop in het zand zodat ik onbewust meer hoop krijg, dan kom ik de dagen niet zo sjaggie door. Denk dat we toch maar een keer een afspraak bij de HA moeten maken. In principe mocht ik al komen omdat we al een jaar bezig zijn maar iets houdt me tegen. Wil gewoon dat het zo lukt!GGGRRR Frustie....

12. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

Jan 14, 2008
    6,766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Hoi Dames,

Skatjuh, Het is idd spannend, als je clomid gaat gebruiken, moet je dan terug naar het ziekenhuis om te kijken of je eisprong goed is? Krijg je nog een injectie. Ik heb echt geen idee?

123, Ik heb 6 mnd lang die ovulatietesten gebruikt, soms wel 3 gekocht in een maand en die gaven me ook geen :). Het zkh heeft 2x mijn bloed geprikt en die gaf wel aan dat ik ovuleerde. de 1ste keer was 121 en 2de keer 56 en dat was goed zeiden ze.
    Ik ben deze maand begonen met temp,(ik moet van het zkh het gaan bijhouden) mijn temp was op dag 35.9, 35.9, 35.4, 35.6, 35.7, 35.9 en vandaag weer 35.9. schept temp nu echt een duidelijkheid?

Angilla, hoe gaat het metje?

Ik hoop echt dat we allemaal in 2010 een wondertje op deze wereld gaan zetten:)

13. P26

P26 Niet meer actief

Hoi Agilla,

ik ben het eens met wat de andere meiden zeggen.
    Als het niet goed voel, hoef je er niet meteen naartoe te gaan. Je zit dan alleen jezelf maar in de weg.

Ik had het deze week met mijn zorgmanager over, hoe fijn het kan zijn dat er een forum is waar je je gevoel kan delen. En vragen kan stellen. Zij gaf ook aan dat ze helemaal niet weet wat dit mij doet, omdat ze het zelf niet heeft meegemaakt.

Op mijn werk gaan de collega's die het weten er goed mee om. Ik merk echt dat ze rekening met me proberen te houden. Het scheelt natuurlijk ook dat we open tegen elkaar zijn.
    Laatst heeft een collega mij ingelicht over een andere collega die zwanger zou zijn. Voor haar natuurlijk heel fijn, maar toch geeft het je een dubbel gevoel. Naar horen was het ook niet gepland.

Mij schoonzus is over een aantal weken uitgerekend. Daar leven we nu met z'n allen naartoe. Voor hun is het ook niet makkelijk. Zij hebben juist allemaal mensen om hun heen waarbij het niet lukt, of dat de baby's na 20 weken gehaald moeten worden omdat ze niet levensvatbaar zijn tot 2 keer toe enz.
    Dat is iets waar ik dan ook weer rekening mee moet houden. Zij verwachten wel een kleine en hebben ook het recht om hier blij over te zijn.

14. skatjuh87

volgens de gyn moet je temp egt een poosje hoog blijven, dan pas kan je aan je temp zien dat je een eisprong heb gehad. bij mij is dat ook nog steeds niet zo en zit al op de 30 dagen geloof k.
    @angelica
    Ik moet nu clomid slikken de eerste paar dagen van me cyclus. Aan het eind van m`n cyclus moet ik dan weer naar t ziekenhuis om te laten kijken naar me eitjes. Als dit niet aanslaat heb je nog verschillende zwaartes van clomid om te proberen en als dat ook niet werkt kun je overgaan naar hormoon spuiten. maar k hoop egt dat k met de eerste ronde clomid gewoon zwanger raak. Gewoon heftig gaan klussen :p

15. 123

123 Niet meer actief

Hoi meiden,

dus je kunt ook ovuleren ondanks dat je geen positieve ovulatietest hebt? Zal ik dan toch maar doorgaan met temperaturen... dan heb ik in ieder geval 'voorwerk' gedaan voordat ik de MMM in ga.
    Ik vind het fijn om hier ervaringen te delen, voel ik me niet zo alleen.
    Bleh!!! Ik wil er helemaal niet zoveel mee bezig zijn!!!

Skatjuh, het gaat jou gewoon lukken met clomid!! Inderdaad heftig klussen, blijven liggen, benen omhoog weet ik veel wat er allemaal moet gebeuren maar ik duim heel hard voor jou!!!

En voor de anderen natuurlijk ook maar een beetje meer voor mezelf ;)

16. skatjuh87

ik heb m`n man al voorbereid dat ie flink aan de slag mag zometeen dus hij ziet de bui al hangen hahaha.

17. angilla

angilla Bekend lid

May 16, 2008
    554
    0
    0
    asperen
    Ik ben ( ook eigenlijk weer niet) echt blij dat ik ziek aan het worden ben zo heb ik tenmisnte geen smoes om niet te komen want de baby is gisteren geboren met 33 weken en hij licht nu in een conveuze.En ja als je maar een klein beetje verkouden ben mag je al niet komen dus laat staan als je echt ziek aan het worden ben.Heb een pijnlijke gevoel in mijn keel en ben erg moe ik kan zelfs bijna de trap niet op ( vind het gewoon vermoeiend)

Dus ik ga effe uit zieken en ik kom zeker wel effe kijken of er nog nieuws is

18. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

Jan 14, 2008
    6,766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He 123, ja blijf maar lekker doorgaan met het tempen, je moet alles vertellen wat je al gedaan hebt om zwanger te raken, dat was bij mij tenminste zo. Heb je eigenlijk al een afspraak staan?

Skatjuh, ik hoop zo dat je voordat je met hormonen moet gaan spuiten zwanger wordt, ik duim voor je.

Angilla, Beterschap!

Groetjes, Angel

19. skatjuh87

thnx meiden

20. 123

123 Niet meer actief

Hey Angelica,
    ik heb nog geen afspraak staan.. klinkt heel dramatisch maar ik ben er nog niet aan toe om naar de HA te gaan. Denk dat we deze ronde afwachten, dan nog één keertje proberen en dan wil ik wel weten wat er aan de hand is.
    Ik ga ondertussen dan maar gewoon door met tempen. Heb een dagboekje met grafiekjes en temperaturen en de dagen van mijn cyclus. Allemaal bijgehouden. Ga nog even door.
    Thanks!

Share This Page