hallo allemaal, Ik heb een paar pagina's gelezen hier en idd heel herkenbaar! Ik en mijn aanstaande zijn 14 maanden onderweg waarvan 3 in de mmm. Ik vind het vooral heel moeilijk, dat je goed nieuws en dan weer heel slecht nieuws krijgt. bv. Mijn gync. ging op vakantie dus had zijn vervanger die verteld me ineens dat ik pcos heb! En het er nog slechter bij me uitzag als iemand in de overgang,.. Kom ik bij me vaste die het hier echt niet me eens was maar vertelde ook ook al heb ik dit ik hier vooral geen hoofdzaak van moest maken!>? heel raar, maargoed hij haalde mij van de medicatie af die ik van de "vervanger" had gehad. Nu moet ik wachten tot vrijdag en hopen dat ik mij menstr. niet krijg. Ik wil er niet op hopen meer ergens, maar toch ook weer wel. Eerst vertellen ze dit dan weer dat en nu zou ik zwanger kunnen zijn,..moeilijk te geloven maar hoop er natuurlijk wel ontzettend op! Duimen dat het snel vrijdag wordt zonder onaangename verassing natuurlijk. jullie ook allemaal sterkte en veel succes!
Welkom Bambi. Wat heb jij tegenstrijdigheden gehoord. Je kan altijd een second opinon aanvragen als je aan de huidige gyn twijfelt. Wel erg apart dat de vervanger dit zo duidelijk heeft neergezet zonder voortijd met je eigen gyn te overleggen. Welk zh is het?
Lieverd als jij 5 uur lang je verhaal wil doen dan moet je dat lekker doen. Lezen doe ik het wel hoor! Goed dat je een gesprek met de maatschappelijk werkster hebt. Praten erover doet vaak goed al is het alleen al om je eigen gedachten op een rijtje te zetten. Knap hoor dat je alweer aan werken denkt. Denk vooral om jezelf! Dikke knuf
Behoorlijk apart idd! We hebben gelijk naar onze zorgverzekering gebeld en gevraagd hoe het zat met second opinion de situatie uitgelegd en we kregen gewoon te horen dat ze er mee instemde, ik moest een verwijsbrief hebben van me huisarts dat was alles. Gelijk een afspraak gemaakt bij een goed bekend staand fertiliteitk. Dus wij om een verwijsbrief bij de huisarts. En wat denk je we kregen het niet! ze vond dit totaal nog niet aan de orde! Nou toen had je me vriend moeten zien! Die was bepaald niet blij logisch net als ik overigens. We kijken deze ronde nog aan en anders gaan we idd werk maken! Want idd als je al zo n tijd "probeer" en dan bij gynacoloog eindelijk terecht kan niet veel aan de hand krijg te horen weer hoop hoop hoop en dan bij de invaller krijgt te horen dat het bijna kansloos is en dan nog geen week weer later je heb nu heel veel kans alles ziet er perfect uit wat moet je dan nog denken toch? Ik heb nu een beetje hoop weer ook al wil ik er eigenlijk niet op hopen ben gewoon zo bang voor nog meer teleurstelling, maar tegelijkertijd hoe dichter ik bij vrijdag kom zonder mentr. hoe spannender en zenuwachtiger ik wordt. Het zou maar zo zijn, maar tegeliijkertijd nu ik dit schrijf ben ik alweer bang dat ik te positief ben. Zo n heen en weer geslinger van emoties. Dit herkennen jullie vast en zeker.
Zijn jullie door de ha niet doorgestuurd naar de gyn? Raar dat de verwijsbrief niet gewoon afgegeven wordt. Soms is het voor anderen lastig/niet te snappen dat je graag door wilt en dat zo'n weigering enorm frustrerend is.
Het geeft allemaal niks Angelica. Je mag zoveel typen als jij wilt. Alleen, als ik voor mezelf mag spreken, is het moeilijk om er de goede woorden op terug te zeggen. Ik begrijp dat het allemaal heel moeilijk voor je is maar ik heb niet meegemaakt wat jij nu doormaakt dus het is moeilijk om de juiste woorden ervoor te vinden. Maar we doen allemaal ons best om je erdoorheen te slepen. En als het voor jou helpt om hier je verhaal van 4 pagina's lang te typen dan moet je dat gewoon doen, wij vinden dat helemaal niet erg! Liefs
goedemorgen dames, Hoe gaat het met iedereen? Hier gaat het op zich wel goed, de wachtweken zijn weer begonnen. @ Angelica, weet je al wat meer? Liefs Skatjuh87
Hoi Skatjuh. Bij mij gaat het goed. Ik moet nog bijna 2 weken wachten voordat ik mag testen. Ik hoop dat al eerder antwoord krijg of dat het raak is of niet. Ik heb de laatste weken veel last gehad van mijn buik, Helemaal na de 2 inseminatie behandelingen. Ik kan nu pas zeggen dat het wat opknapt. En hoe gaat het met jou?
Hey meiden hier gaat t goed ben beetje zenuwachtig voor woensdag dan gaan we het behandelplan bespreken bij de fertiliteit.... verder hier vrijdag mijn ei gehad en goed geklust dus ergens blijf ik stiekem hopen dat het behandelplan niet meer nodig gaat zijn dat mijn lichaam wonderbaarlijk genoeg opeens wel progesteron aan maakt!
He charmedknorrie, ik blijf voor je duimen. Skatjuh, ik weet nog steeds niets. Donderdag naar medisch centrum kinderwens, ik wilde afbellen en ze willen gewoon dat ik langskom om te kijken wat de opties zijn om geen tijd te verspillen, ze waren zo begripvol, gaf me een fijn gevoel. Ik belde ook het zkh, dat ik me nog zwanger voel en graag eerder wil langskomen dan 6 jan. De assisten vond het raar, dat ik geen vervolgafspraak had, gelukkig kan ik volgende week voor controle naar het zkh. Ik verlies een beetje bruin, maar echt heel weinig. Ik ben bang dat ik toch schoongemaakt moet worden. Helaas is mijn ervaring dat je toch wat vieze proppen moet gaan verliezen. Ik wil deze ronde zo snel mogelijk gaan afsluiten en me weer verder op onze toekomst te richten. Hoe is het met jou Skatjuh?
@ Angelica Wat fijn zeg dat ze erg begripvol zn. Dat geeft je toch weer hoop om door te gaan. Vind het erg knap hoe je ermee omgaat! Hoop ook dat je het een plekje kan geven.
@ angelica Fijn dat ze begripvol zijn. Dan ga je een stuk makkelijker heen. Hopelijk komen er goede dingen uit de vervolgafspraken. Hier gaat t wel aardig. Zit weer op t wachtbankje. Is altijd een spannende tijd. Met m`n werk ben ik nog niet verder dan ik was helaas, nog steeds niks dus. Ik moet v an m`n moeder hoop houden dus dat ga ik maar proberen. Volgende week moet ik weer naar de gyn. Es ff kijken wat ze nu weer gaat zeggen
@ angelica, Wat fijn dat ze begripvol zijn. Ik hoop dat wanneer je (Schoon) bent je je snel beter gaat voelen. Het zit je ook allemaal niet mee he. @skatjuh: Nog maar 12 dagen voor je. Het aftellen is nu echt begonnen. Hoe voel je je verder? Ik begin nu sinds gisteravond meer last van mijn onderbuik( Net boven het schaambeen) te krijgen. Hopen dat dit iets positiefs betekend.
Eigenlijk is t nog maar 11 dagen. Tenminste dat was mijn cyclus vorige maand ook met Clomid. Maar de wachtweken zijn weer begonnen. Ik voel me goed eigenlijk, was gisteravond wat misselijk maar had teveel gegeten. Op dit moment is er niks wat zou kunnen duiden op een zwangerschap maar is ook nog erg vroeg he. Volgens mij kun je nu nog niet eens wat voelen, niet heel gericht tenminste. Wanneer ga jiij testen?
Het is de bedoeling over 11 dagen. Dit valt op 2e kerstdag. Als ik meer kwaaltjes krijg, dan ga ik eerder testen. Zo niet dan test ik over 11 dagen. Het moet dan wel. Als hij negatief is moet ik stoppen met de progestronballetjes.
ik wil idd ook op 2e kerstdag testen, ook omdat we dan een half jaar getrouwd zijn. Is dus een hele leuke dag om positief te testen, helaas een hele slechte dag om negatief te testen. Ik moet ook maar ff kijken wat de gyn zegt, de vorige keer gaf ze ook aan wanneer ik zou kunnen testen dus wie weet nu ook wel. Dit is jou eerste keer met die balletjes toch?
ja de eerste keer. Ik vind alleen de afscheiding die je ervan krijgt niet prettig (terugloop van de bolletjes?). Hierdoor is het wat gevoelig van onderen
ik haat afscheiding, ik heb er ook flink wat last van. Maar wat zouden die bolletjes precies moeten doen?
progestron is een natuurlijk hormoon. Dit zou voor een goede innestelling kunnen zorgen. In je lijf stijgt dit hormoon na de ovulatie. Ik ben hier 1 dag na de ovulatie mee begonnen. Ik stop wanneer ik negatief test of wanneer ik wel zwanger blijk te zijn, moet ik dit afbouwen.
oke op zo`n manier. Ik weet inderdaad dat je dat hormoon na je eisprong kan testen. Dat is bij mij ook gedaan en had een heel hoge waarde. Ik zie dat je ook al een aantal iui`s heb gehad. Daar gaan ze niet meer mee door?