dames die langer bezig zijn dan 1 jaar

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door skatjuh87, 22 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Bij mij was het eerste bezoekje een gesprekje van 10 minuten. De dokter stelde wat vragen over mijn cyclus, onze leefstijl en vertelde wat dingetjes. Verder gaf hij ons een formulier mee om het zaad van manlief te laten controleren.
    Sommige huisartsen sturen eerst de vrouw door naar de gyneacoloog, maar onze huisarts wilde eerst mijn man onderzoeken. Het eerste bezoekje stelt echt weinig voor.

2. wgev

wgev Fanatiek lid

15 feb 2009
    1.620
    0
    0
    hey saskia,

ik ga vanavond nog eens met mijn vriend erover praten. hij wil opzich wel naar de dokter maar dat medische wereldje is niks voor hem, helaas:( hij heeft al eens aangegeven dat hij best naar de dokter wil om te kijken wat er aan de hand is, maar ja daarna........

hij zegt als ik of jij niet(of minder) vruchtbaar bent, houd het op. ik had altijd iets van, zover komt het toch niet. nu komt het akelig dicht in de buurt, dat we toch de stap naar de huisarts moeten gaan zetten.

ik ga volgende week (in het nieuwe jaar) de huisarts bellen, en ga hem gewoon vragen wat we kunnen verwachten op een eerste afspraak, ga dan met mijn vriend overleggen, hoop dat hij instemt.

* wil wel gelijk even erbij zeggen dat mijn vriend geen een of andere boeman is, die er niks voor over heeft. het is voor hem allemaal heel erg moeilijk, maar dit is net iets te prive om zo op internet te zetten, saskia stuur je zo even een prive bericht over hoe en wat*

liefs

3. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Hey meis,

Echt balen dat je hier ook bij hoort nu. Hopelijk niet al te lang. Om even op je vraag te antwoorden. Ik heb al heel snel geroepen als het na een jaar niet lukt dan gaan we naar de dokter. Dat hebben we ook gedaan. Naast dat het best een stap is om te nemen was het ook een last die van mijn schouders viel. Ik kon eindelijk al mijn zorgen op tafel leggen bij iemand die niet meteen mij probeerde op te beuren, maar die ons gewoon zekerheid op bepaalde gebieden kon geven. En ik kan zeggen dat het heel fijn was. Wij hadden de mazzel dat er bij ons in het ziekenhuis een fertiliteit poli zit. Het hoefde dus niet allemaal stapje voor stapje maar zowel manlief als ik werden meteen onderzocht. We zijn nu 3 maandjes verder en zijn er achter dat het enige wat er niet helemaal klopt is dat ik erg weinig progesteron aanmaak. Maar dat kan verholpen worden door hormoonbolletjes. Hiermee gaan we vanaf deze cyclus mee beginnen voor 3 maanden. Is het dan nog niet gelukt dan komen we terug om te evalueren. Het feit dat we gesteund worden doet mij erg veel goed. Vooral omdat het de mening van een professional is. Nu is het natuurlijk ieder zijn eigen gevoel hoe je het vindt om naar een dokter te gaan, maar ik ben erg blij dat we het gedaan hebben. Weet anders ook niet hoe goed het voor mijn persoontje geweest zou zijn.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt. DIkke knuf in elk geval.

4. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

Hallo dames, wat is er al weer veel getikt. Voor de nieuwe meiden onder ons. Welkom hier ( was natuurlijk beter geweest als het niet zover kwam )

@ vriesje, er zijn heel veel mensen die chlamydia hebben zonder het te voelen. Toen ik het begin dit jaar had, had ik ook nergens last van. We zijn er toen achter gekomen doordat het bij een uitstrijkje verplicht is om te testen.

8 januari moeten we naar de gyn voor een samenlevingstest

5. P26

P26 Niet meer actief

@wgev:

allereerst welkom.

Wij zijn na 1 jaar proberen ook naar de huisarts gestapt. Ik was met de pil gestopt en ik werd heel erg onregelmatig, zie mijn handtekening. Ook had ik al 2 maanden een temperatuurlijst bijgehouden.
    De huisarts wilde eigenlijk gelijk dat mijn man getest werd, dit bleek niet goed te zijn, en in combinatie met mijn onregelmatigheid zag ze niet een spontane zwangerschap ontstaan.
    Nu zijn we volop bezig in de medische molen, niet leuk natuurlijk. Zelfs verre van, en soms doet het ook zeer. Maar aan de andere kant zijn we heel blij dat we na 1 jaar aan de bel hebben getrokken. Hoelang zouden we anders nodig zijn om ooit zwanger te kunnen raken?

Liefs P26

6. wgev

wgev Fanatiek lid

15 feb 2009
    1.620
    0
    0
    charmedknorrie,
    bedankt voor je reactie, en zeker heb ik er wat aan. maar het blijft moeilijk hoor, die eerste stap. pfffff. maar ja, daar weten jullie natuurlijk alles van;)

p26,
    ik vind het fijn te horen dat iedereen wel gelijk serieus word genomen en er gelijk naar oorzaken gezocht word.
    wat een naar bericht dat een spontane zwangerschap voor jullie er waarschijnlijk niet inzit. maar idd wel weer ''fijn'' dat er dan toch nog mogelijkheden zijn om zwanger te raken, ik hoop dat het jullie gauw lukt.

bedankt voor de reacties, ik hou jullie op de hoogte

liefs

7. skatjuh87

@ wgev

wij zijn ook naar de HA gegaan toen we bijna 1 jaar bezig waren ( dit ook vanwege buikklachten ) Helaas zijn we erg lang weggestuurd. We gingen trouwen ( stress en alles ) en de gyn had een leuk smoesje verzonnen dat we niet terug mochten komen voor augustus, hij ging gewoon op vakantie en wou me niet doorsturen naar een collega.

Nu zijn we bijna 19 maanden verder en gebeurt er eindelijk eens wat. Ik heb een erg onregelmatige cyclus en heb hierdoor niet elke maand een eisprong. Ik gebruik nu voor de 3e maand clomid en we krijgen nu deze maand eindelijk eens een onderzoek.
    Hopelijk gaat het bij jullie allemaal wat vlotter

8. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    #1728 Timon, 28 dec 2009
    Laatst bewerkt: 28 dec 2009
    Hee Wgev, zie ik je hier weer. Meisje, welkom.

Om doorverwezen te worden moet je een jaar bezig zijn. In het zh kan gekeken worden of er een oorzaak is te vinden. Het hoeft helemaal niet, maar het kan prettig zijn te weten. Je kan er dan naar handelen en soms is dat in de mmm belanden omdat het niet anders kan.

Ons verhaal: Een jaar na stoppen met de pil helemaal voor het eggie gegaan. Na een jaar proberen naar de ha gegaan. Hij gaf me de tip om eerst de tempen, want als ik doorgestuurd zou worden dan moest dat toch gebeuren. Hierna terug met manlief. Na een maand bij de gyn. voor de intake. Hier kreeg ik een inwendig onderzoek en we hebben de formulieren ingevuld. Mijn man mocht een maand later het semenonderzoek gaan doen, waarvan de uitslag weer een maand later bekend werden. Twee maanden na het 2e semenonderzoek had ik mijn eerste IUI. Helaas mislukt, net als de 2e keer. Omdat het hoeveel zaad 0,3 miljoen was werd het weer een gesprek met de arts. Inmiddels zijn we al op de helft van de wachtmaanden voor ICSI en krijgen we binnenkort de uitslag van het chromosomenonderzoek (hoort bij ICSI). Ik hoop dat we in maart mogen starten en dan het raak mag zijn. Mooier is om eerder zwanger te raken, maar tot nu toe is het niet zo.

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    P26, wanneer ga je testen? Ik zie dat je 3 dagen overtijd bent.

10. P26

P26 Niet meer actief

nou testen hoeft denk ik niet meer. Ik heb een paar kleine veegjes bloed op de tampon. Ik had zaterdag voor het laatst getest en deze was negatief. Toen ben ik gestopt met de progestron ovules en vanaf dat moment was het eigenlijk wachten op mijn menstruatie. Vanochtend wel even getempd en hij was nog best hoog. Benieuwd of de ongi doorzet of niet.

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Mijn duimen blijven draaien op een positieve uitslag.

12. P26

P26 Niet meer actief

Er is nog steeds maar minimaal bloed.

13. Imation

Imation Niet meer actief

@ P26

Hoe gaat het met je.? Is de bloeding nog steeds minimaal. Ik hoop dat het niet doorzet voor je!

Ik blijf duimen voor je!

14. P26

P26 Niet meer actief

Nou vandaag toch echt ongesteld geworden. Vrijdag weer starten met de hormonen.
    Nieuwe ronde nieuwe kansen.

15. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Balen meis :(

16. P26

P26 Niet meer actief

ja best wel.

Maar weer met volle moed ertegen aan.

17. skatjuh87

@p26

Ik had zo voor je gehoopt op een kerstwonder, en nu lees ik dit. Ongelooflijk balen meis.

18. P26

P26 Niet meer actief

het was ook te mooi om waar te kunnen zijn. Niet alles kan meezitten toch. Als het bij iedereen om je heen zo makkelijk gaat als...., dan moet het toch bij 1 stel moeilijk gaan!

19. skatjuh87

ja daar heb je gelijk in, helaas horen wij bij dat ene stel in een vriendenkring. Ik vind t egt kut voor je ( sorry voor m`n taal )
    Heb je verder wel n beetje n leuke kerst gehad?

20. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    @p26
    Dat is echt k*t nieuws. Wel knap dat je er toch weer vol goede moed tegen aan gaat.

GRoetjes,

Vriesje

Deel Deze Pagina