dames die langer bezig zijn dan 1 jaar

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by skatjuh87, Sep 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. natasha

natasha Lid

Jun 7, 2009
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Nou collega nr 3 is ook zwanger...................................................

2 mnd geleden zei ze al dat ze graag een tweede kindje wilde en dat ze was gestopt met de pil. En jahoor...........boem zwanger...
    Haar eerste kindje is nu een jaar, zo zie je maar weer he.

Mijn collega's weten al een tijdje dat ik zwanger probeer te worden, maar ze blijven steeds zogenaamde "grappige" opmerkingen maken van: "nou natas even wat beter je best doen hoor, iedereen haalt je in...."

AU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben blij dat ik hier mijn frustraties kan uiten....

Groetjes

2. suikerboon

suikerboon Bekend lid

Dec 30, 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    #162 suikerboon, Oct 10, 2009
    Last edited: Oct 10, 2009
    Wij wilden direkt terug een tweede kindje na de geboorte van ons zoontje. Helaas zitten we nu in ronde 11 . ik hoop dat ik mag meepraten :) Mijn probleem is dat ik een luie eierstok heb en niet veel eisprongen heb. Toen ik zwanger wou worden van mijn zoontje deed ik er maand over. Ik heb geluk gehad dat ik zo snel zwanger was zei de gyneacoloog . Nu ben ik alweer overtijd, maar nog steeds test ik negatief.

3. 123

123 Niet meer actief

Hey Natasha, wat een lullige opmerking zeg. Niks grappigs aan!

Angilla, ben je weer een beetje beter?

Hoi Suikerboon, lijkt me frustrerend als de tweede zo lang op zich laat wachten. Ben je wel regelmatig ongesteld als je een luie eierstok hebt? Wat houdt dat eigenlijk in?

Skatjuh, hoe gaat het met jou? Heb je 'plezier gemaakt' dit weekend ;)

Ik had gisterenavond voor het eerst een positieve ovulatietest. Was echt zo verbaasd. Heb de midstream van sensitest deze ronde gebruikt. Ben blij dat ik in ieder geval een eisprong heb want ik voel dat dus echt niet he.

4. angilla

angilla Bekend lid

May 16, 2008
    554
    0
    0
    asperen
    @ Natasha dat is idd een k op merking zeg.Ik zou gewoon niet weten hoe ik daar op zou moeten antw als ze mij zo'n opmerking gaven.

@123
    Zelf lig ik nog steeds ziekjes op bed alleen kan ik morgen niet uitzieken want me zus moet verhuizen en dan moet ik op haar kinderen letten.Vind ik wel leuk om een beetje de tante uit te hangen ( kan ik alvast oefenen).Maar ik ruik helemaal niks meer en ik hoest de longen me lijf uit. Het het ergste vind ik van allemaal dat ik de ene keer het ontzetten heet heb en zo heb ik het weer koud. En ik kan niet eens op bed blijven liggen want me man en ik hebben allebij buikgriep al een week.

Gelukkig heb ik over een weekje iets te vieren want dan ben ik 1 jaar getrouwd. En dan gaan we lekker uit eten op de dag waar wij 1 dag getrouwd waren en dat doen we als traditie
    als we een half jaar erbij hebben

5. trotse moeder

trotse moeder Actief lid

Sep 12, 2009
    404
    0
    0
    NULL
    NULL
    Natasha die opmerking is echt kl*te snappen mensen dan niet dat het pijn doet om zoiets te zeggen. ze hebben makkelijk praten als ze niet in dezelfde situatie zitten Hoop dat je snel zwanger bent meid

Angilla veel beterschap hoop dat je snel opgeknapt bent

suikerboon hoop dat je snel zwanger bent dat je posi test in handen krijgt, wij zitten ook alweer in ronde 19 voor een 2e wondertje. Gaan ook naar de fa deze maand

veel liefs trotse moeder

6. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

ik heb wel n redelijk weekend gehad, de medicijnen beginnen alleen aardig te werken.
    Loop constant rond met pijn in m`n buik en dat word ook niet minder. Het zal wel een bijwerking zijn, hopelijk word ik snel ongesteld en ben ik er dan vanaf

7. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

Jan 14, 2008
    6,766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He Meiden,

Natasja, Ik ben het ook met de meiden eens, dat dat een k opmerking is. Ik zou eigenlijk niet weten hoe je daarop moet reageren.

123, je moet het ook pas doen als je er zelf klaar voor bent.

Angilla, Ik heb vanavond die kleine meid van mijn zus en ik vind het ook heerlijk. Ik hoop dat je snel weer beter wordt.

Skatjuh, Ik hoop dat je buikpijn snel over is.

Ik had vanmorgen een gesprek met de maatschappelijk werkster in het zkh, en ik moet eerlijk zeggen dat het gesprek heel fijn was.
    Ze vindt ook dat je eerst aan jezelf moet denken, wil je niet naar een zwangere vriendin of naar kraamviste, dan moet je dat vooral ook niet doen. Je kan een kaart sturen en zeggen dat je niet kan en een andere keer komt. (wanneer het jou uitkomt)

Wat ik ook heel leuk vond is, dat er te veel mee bezig zijn een FABELTJE IS. Ze hebben er onderzoek naar gedaan in Nijmegen. ze hadden vrouwen getest, die er heel nuchter in stonden en vrouwen die overdreven bezig waren met het zwanger worden, beide groepen vrouwen zijn na behandeling gewoon zwanger geworden.
    Zodra je stopt met de pil om zwanger te raken ben je je er ook mee bezig. :D, dus ze vond het flauwekul.
    Ze vertelde ook, dat als iedereen het weet, dat ze ook rekening met jou kunnen houden. Eindelijk iemand die niet zegt, ja maar hun kunner er toch niets aan doen dat het bij jullie niet lukt.

Groetjes,
    Angel

8. 123

123 Niet meer actief

Hey Angelica, wat fijn dat je lekker je hart hebt kunnen luchten bij de maatschappelijk werkster. Ook goed om te horen dat het een fabeltje is dat je niet zwanger kunt raken doordat je er teveel mee bezig bent. Dat dacht ik al wel maar goed om dat zo te horen!

Skatjuh, ik hoop dat je ongesteldheid snel doorbreekt en dat je een hele goede eisprong hebt daarna!!

Ik hoop dat er gauw iemand hier zijn banner kan veranderen in een zwangere banner....

Veel knuffels voor jullie!

9. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

Jul 14, 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    Beste Natasha,

Collega's zijn mensen met wie je meestal 5 dagen/40 uur per week opgescheept zit (niet lullig bedoeld). Deze kies je meestal zelf niet, het zijn net familieleden, vrienden kan je kiezen, deze niet.
    Soms zie je ze vaker meer dan je eigen partner.
    Eerlijk gezegd, 1 keer zo'n opmerking zou ik accepteren, maar niet meer dan dat.
    Ik zou ze netjes proberen uit te leggen dat die lullige opmerkingen pijn doen. En ze zullen begrip voor moeten tonen.
    Ik zou ze vooral vragen om te proberen in jou schoenen te lopen.

Ik heb meer dan 1 jaar over gedaan om zwanger te worden, gelukkig wisten ze het bij mij op mijn werk niet, wat dit soort opmerkingen heeft doen voorkomen.

Meid probeer het bespreekbaar te maken voor dit uit de hand loopt.

Succes.

10. natasha

natasha Lid

Jun 7, 2009
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

Dank voor je reactie.
    Ze hebben mij min of meer gedwongen om te zeggen dat ik bezig ben. Ik heb het een jaar stil kunnen houden, omdat er toen nog niemand zwanger was. Pas toen de eerste zwangere zich meldde, werd er ook aan mij (de hele tijd) gevraagd wanneer ik "nou eens zou gaan beginnen" .
    Ik ben tenslotte bijna 34 en dus nu de oudste van de "jongere" generatie.
    Ik heb die vraag vaak kunnen negeren door over iets anders te beginnen.
    Uiteindelijk na de derde zwangere (de eerste heeft inmiddels een dochter van bijna 4,5 mnd) begonnen de zogenaamde "grappige" opmerkingen. Degene die dat zei heb ik dan ook verteld dat baby's helaas niet door de ooievaar worden gebracht, in de hoop dat ze die hint dan wel zou begrijpen.
    Maar helaas, de vierde is inmiddels zwanger (nu net 4 wkn) en de opmerkingen heb ik vorige week weer op dezelfde manier gekregen.
    Mijn vriend zegt dat ik eens heel duidelijk moet gaan zijn. Maar dan ook HEEL duidelijk.
    Maar ik heb zoiets van: deze mensen zijn zo met zichzelf bezig dat ze het niet eens door hebben wat voor pijn ze mij doen. Kortom anders gezegd: nooit wat meegemaakt in hun leven, alles liep altijd op rolletjes, poepte het ene kind na het andere uit en hadden het gezinnetje wat dan ook "gepland" was.
    Dit heeft dus geen zin.

Je zegt het goed, deze "mensen" krijg je erbij en heb je helaas niet voor het kiezen.

Ik zit nu trouwens een dag voor mijn NOD en er zijn nog geen "sporen" (hahahaha) van een aankomende ongesteldheid.
    Duimen jullie voor mij???

Groetjes! :)

11. Yoki

Yoki Actief lid

Aug 19, 2008
    156
    0
    0
    Ey meiden!

Ook hier iemand die al langer dan een jaar bezig is.. Ik zit in ronde 19 alweer.. Vorig jaar april heb ik mijn spiraal verwijderd. Toen was het na 3 maanden raak! Helaas was dit een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en al in zo'n ver stadium dat ze mijn linker eileider hebben moeten verwijderen... Hierdoor zijn mijn kansen ook nog eens een stuk kleiner geworden... In september vorig jaar ben ik geopereerd en helaas is het daarna niet meer gelukt. We kijken dit jaar nog aan en gaan dan in januari naar de dokter.
    Inderdaad krijg ook ik heel vaak de opmerking dat ik het een beetje naast me neer moet leggen, want: "een vriendin van mij deed dat ook en zij was ineens zwanger!" BlĆØh, daar kan ik ook zooo slecht tegen!! Alsof dat helpt?!?!
    5 dagen na de operatie kwam mijn broer met de mededeling dat hij papa wordt... Hartstikke leuk natuurlijk, maar echt een slechte timing!!

Laten we hopen dat wij nou eens snel aan de beurt zijn!! Het wachten is slopend....

Liefs

12. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    lieve meisjes,

ik wil jullie even een hart onder de riem steken.
    wij zijn 21 rondes bezig geweest met zwanger raken, en hebben in die tijd nooit een positieve test gehad.
    nu is het dan raak, dankzij de medische molen.

ik ken de angst, de wanhoop, de frustratie en het verdriet onzettend goed en ben af en toe gevaarlijk depri geweest dat het maar niet lukte, terwijl de rest van de wereld maar zwanger leek te worden.

wat ik wil zeggen, is dat ik hoop dat jullie niet opgeven, dat jullie vertrouwen houden dat er een heel mooi beebje aan komt voor jullie, maar dat dat soms veel te lang duurt.

mijn motto was altijd: het beste komt het laatste!

heel veel liefs en sterkte allemaal!

klingel.

13. Yoki

Yoki Actief lid

Aug 19, 2008
    156
    0
    0
    Hoi Klingel,

Wat goed dat het dan toch gelukt is na 21 rondes! Gefeliciteerd! Lief dat je ons een hart onder de riem wilt steken! Ikzelf heb m'n twijfels of het op de natuurlijk manier nog gaat lukken, maar in januari gaan we naar de huisarts en dan heb ik weer goede moed!! Het moet toch lukken!

Geniet lekker van het zwanger zijn! :)

14. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    import drentherella
    thanx yoki!

in jan ga je naar de ha?
    wat goed dat je het geduld kan opbrengen zeg!

15. Yoki

Yoki Actief lid

Aug 19, 2008
    156
    0
    0
    Tjah.. we gaan deze maanden nog even knallen ;), en anders toch maar wat hulp inschakelen! We willen zo graag op de 'normale manier' zwanger worden, maar helaas heeft het na de operatie niet meer mogen baten... :(

Wat heb jij gedaan in de medische molen om zwanger te worden als ik vragen mag? (Ben niet nieuwsgierig hor, wil gewoon alles weten!) ;)

Liefs

16. skatjuh87

hier weer n berichie van mij, hoop egt dat de ongie snel komt. M`n buik voelt de hele dag door aan alsof ik enorm honger heb maar als ik eet word het alleen maar erger, misschien idd bijwerking van de medicijnen maar ben t egt zat. K kon zaterdag gewoon zowat niet lopen van de pijn in m`n buik. pff al die zooi is slecht voor je lijf

17. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hey meiden,

Net als Klingel kom ik jullie ook een hart onder de riem steken!!

Het is anders wanneer je lang moet wachten op je wondertje. Mensen maken soms opmerkingen waarvan je denkt: pfffff

Soms is de stap naar het ziekenhuis een hele opluchting omdat je dan weet dat er iets gaat gebeuren en dat ze je kunnen helpen om je wondertje te creƫren. En zie mijn onderschrift......

Succes meiden

Heel veel liefs

18. anna22

anna22 Lid

Jan 21, 2009
    63
    0
    0
    hallo,

wij zijn ongeveer een jaar bezig geweest en ben omdat ik slechte onreglmatige menstruatie had soms 4 maanden niet ongesteld , ben ik naar dokter gegaan die heeft me doorverwezen naar de gyn. waar het allemaal gelukkig serieus werd genomen en na een paar weken kreeg ik primolut om menstruatie op te wekken. en dan 5 dagen clomid . na mijn eerste kunstmatige cyclus om zo maar te zegen had ik dit weekend 2 positieve testen dus ben echt blij en had int begin echt zoiets nou het zal allemaal wel niks worden en het duurt vast nog wel een jaar maar dit is niet te geloven en ik geloof het eigenlijk zelf ook nog iet moet eerst echo zien .. dus meiden het kan nog hoor sterkte en succes xx

19. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    import drentherella
    ik snap dat je het liefste op de natuurlijke manier wilt.
    bij mij werd het ongeduld, en de stress, echter zwaarder dan die wens.

daarbij heb ik altijd het gevoel gehad dat er iets in de weg stond voor ons, want we hebben ons bijna 1 jaar sufgen**kt, compleet met ovutesten, tempen, enzovoort.

dus, toen de molen in, alle onderzoeken gehad. bij mij (b)leek alles goed, bij klingman schommelde de zaadkwaliteit van ' best aardig ' naar ' superslecht '
    alleen, daar kwamen we pas achter toen ik van ziekenhuis was geswitcht wegens wantrouwen (een bevestiging dus)

heb 5x IUI gehad, en toen ben ik naar een privekliniek in t noorden van t land gegaan. daar zou ik ook een IUI krijgen, maar wegens teveel eitjes hebben we een escape gedaan: ICSI. dat was onwijs heftig allemaal, maar het heeft dus wel meteen tot een zwangerschap geleid.

hoewel ik ontzettend gelukkig ben nu, ben ik ook bang dat het mis gaat. waarschijnlijk juist omdat we er zo lang over gedaan hebben..

het is nu weer een kwestie van lijdzaam afwachten, er gaan nu andere deurtjes open met enge angsten erachter , dat merk ik meteen.

net als bright vond ik de stap naar de MMM juist een opluchting en een geruststelling: we kregen hulp (uiteindelijk) en het bleek ook dat we het dus zonder heel moeilijk hadden gekund.

daarom wil ik je wel aanraden, misschien vast een afspraak te maken met de ha en de gyn, want tegen de tijd dat je langsgaat en echt een afspraak hebt, ben je soms alweer maanden verder.

maar, als je je zo goed voelt, lekker wachten hoor! :)

liefs

20. skatjuh87

Ik las je berichtje en we hebben wat overeenkomsten. Ik slik op dit moment ook medicijnen om een menstruatie op te wekken ( duphaston ofzoiets ) voel me er behoorlijk beroerd onder, zal met n 2 dagen ongesteld worden en dan ook aan de clomid, hoe was dit voor jou?
    reageer nu namelijk al heftig op deze pillen dus ben bang voor de clomid

Share This Page