Hallo allemaal, Ik weet niet zeker of er al een topic voor alleenstaande mama's is, maar ik kon het niet vinden dus open ik voor de zekerheid even deze. Het lijkt me leuk om te beginnen met een voorstelronde. Daarna kunnen we kijken of we er gewoon op los gaan kletsen of dat we het ook leuk vinden om er af en toe een soort van poll doorheen te gooien. Laat het maar horen! Nou ik zal dan maar beginnen! Ik ben Ramona, 24 jaar en trotse mama van Finnley die nu acht weken en een dag is. Ik heb een opleiding spw gedaan maar ben daar nu mee gestopt want zij verwachtten van mij dat ik nu weer 40 uur kwam opdraven ....ik ben al blij dat mijn huishouden aan kant is..daar past nu echt geen huiswerk en stage bij. Ik ga vanaf november werken als gastouder en volgend jaar begin ik met verpleegkunde in het ziekenhuis. Oke dat was het wel zo.n beetje! Ik hoop dat we hier een hoop steun en goede tips aan elkaar kunnen geven!! groetjes Moon
Hallo, Ik ben ook een alleenstaande moeder van 5 kids en ik ben al 40 jaar oud. Kids zijn 15, 12 en 2 jaar oud. Tips uitwisselen/ervaringen delen is altijd leuk.
Oh wat leuk! Ik ben ook alleenstaande moeder, onbewust. Na 2 jaar proberen voor een klein wondertje en 3 miskramen (16weken, 8 weken en 5 weken) raakte ik zwanger van mijn dochter Nena. Met 6 weken zwangerschap kwam ik er achter dat hij vreemd gegaan was, de situatie escaleerde (ernstige bedreigingen) en we waren uit elkaar. Ik woon nu tijdelijk bij mijn moeder in (niet leuk...) en hoop toch wel snel een woning te krijgen. Ik ben 27 jaar, mijn dochter is bijna 9 maanden. Ik ben tijdens mijn zwangerschap afgestudeerd als maatschappelijk werker en ik werk nu zo'n 3 jaar in de verslavingszorg. Ik ben daar blijven hangen na een stage. Ik zou wel ergens anders willen werken, want dit kost mij 3 uur reizen op een dag en dat maal 4 per week is behoorlijk wat kostbare tijd. Ik heb geen contact meer met mijn ex. Wel geprobeerd, maar omdat hij grensoverschrijdend gedrag jegens mij begon te vertonen (of nog steeds vertoonde) heb ik besloten dat ik geen contact meer wil. Ik kwam er later achter dat hij ook nog tijdens onze relatie een kind ergens anders heeft verwekt en er zijn nog tientallen andere dingen voorgevallen dat ik dus definitief voor geen contact heb gekozen. Nou ja, dat was het wel zo'n beetje!
Ok dan zal ik mij ook even voorstellen , ik heet Nicole en ben ook alleenstaande mama van Sara .. ik ben al alleenstaand sinds ik 12 weken zwanger was en ben niet anders gewend .. Ik woon op mezelf en ben een opleiding aan het doen als juridisch dienstverlener heb het eerste jaar al erop zitten en begin dinsdag weer aan het 2de jaar en moet er hard tegen aan foto zet ik er in verband met privacy liever niet bij maar kan natuurlijk wel een linkje geven als iemand nieuwschierig is , hahahaha ...
Wat een berichtjes al zeg...leuk Welkom!!!!! @Brezjika: Lees ik nou goed dat je een drieling hebt? Wat bijzonder @ Lola: Wat een omstandigheden zeg! Hopelijk heb je gauw een eigen huisje! En 3 uur reistijd is idd kostbare tijd! @ Nicole: Je hebt ook gelijk wat privacy betreft. Wat goed dat je met die opleiding bezig bent! Ik ga volgend jaar september verpleegkunde doen. En nu ga ik een klein jaartje als gastouder werken. Ik ben trouwens alleen vanaf 10 weken zwangerschap. Meneer koos voor zijn hond . Hij liet me wel nog weten dat ik een abortus moest laten doen, dan hadden we allebei evenveel pijn:x.. hallo jij gaat tog weg,wat heeft die kleine ermee te maken Ik heb nadien niks meer van hem vernomen. Ben er niet rouwig om hoor, want aan zo'n vader heeft mijn ukkie niks. groetjes moon
Het is inderdaad een drieling Ik heb een vraag aan diegene,die geen contact meer heeft met de vader zoals ik. Ik denk er regelmatig aan, dat mijn kids straks komen met de vraag, waar hun vader is en waarom ze hem niet zien. Hoe zouden jullie het uitleggen aan hun? Straks in de kleuterklas bv., gaan ze heus wel het verschil opmerken, dat hun vriend of vriendinnetje een papa thuis heeft rondlopen.
Hallo, Ik ben ook een deels alleenstaande mama. Ben onlangs gescheiden en woon nu alleen met mijn zoon Ruben van 2,5 jaar. Om het weekend is mijn zoon bij zijn vader. Lijkt me gezellig om hier te kletsen! Groetjes Leonie
Hoi meiden! Voorlopig zal ik hier nog niet zoveel zijn, misschien mag ik hier ook nog niet zijn... Mijn naam is Ester, ik ben 33 en rond 24 dec.09 verwacht ik mijn eerste kindje. De vader en ik zijn nu anderhalve week uit elkaar, en ik hoop dat ik t.z.t wat kan opsteken van jullie ervaringen! Liefs Ester.
Ik zag net dat er zelfs een heel forum voor alleenstaande mama´s is Ik zal vragen aan de forumbeheerder om dit topic naar daar te verplaatsten! Brezjika: Met die vraag worstel ik ook. Ik weet nog echt niet hoe ik dat aan ga pakken. Ik denk dat ik het zolang hij nog klein is een beetje afkap en als het dan echt niet meer gaat hem te vertellen over zijn vader, ook de slechte dingen. Ik weet het ook eigenlijk allemaal nog niet...best moeilijk hoor. Stienke: Tuurlijk mag je hier al meekletsen! Ik vind dat wanneer je zwanger bent je toch al een beetje mama bent, want je zorgt dan extra goed voor jezelf zodat je kleintje goed kan groeien!!! Ik had hier een paar weken geleden bezoek van een jongetje van zes jaar. Was een kindje van mijn oude stageplaats(basisschool). Hij vroeg toen aan mij wie de vader dan was en waar die was...ik zei dat die er niet was en toen trok hij echt een gezicht van huhhhhdaar snap ik niks van, was op zich wel grappig om te zien haha. @ : Ik wil die link wel hebben stuur ik je mijn link ook wel ff... groetjes moon
Jaa dat klopt er is een heel alleenstaande mama's forum maar moet wel eerlijk zeggen dat daar weinig te doen is af en toe Valt me wel op dat er ook op dit forum veel meer alleenstaande mama's zijn dan in het begin dat ik hier kwam @ mamamoon24 : Ja het bevalt me heel goed het weer op school zitten vind het ook een leuke opleiding dat scheelt al heel veel .. en wat goed ook van jou dat je weer gaat studeren @brezjika : Tja de grote vraag over het hoe en waarom , zou denk ik wel de waarheid zeggen maar het natuurlijk wel zo dat het voor de kleine niet te hard aankomt , lijkt me heel erg moeilijk en denk er ook best veel aan maar ik ga het ook niet mooier maken dan het is !! Zeg denk ik gewoon dat papa een heel ander leven wou dan wij en dat hij nu in het buitenland woont ( wat ook zo is ) ....
leuk dit topic, ik vind dat die wel hier kan blijven, het is toch een club? Ik ben prrrsam, en ben al sinds de 4e maand van mijn zwangerschap alleen en mijn meisje is 2 maanden! Het gaat me eigenlijk wel goed af! Ben best trots op mezelf .
Welkom prrrsam! Aan de ene kant vind ik dat je het naar je kindje verplicht bent om hem over zijn vader te vertellen, aan de andere kant ben ik wel heel bang dat mijn ex dan wel zo kinderachtig is om te proberen hem tegen me op te zetten. Zo zit hij wel in elkaar...hij vind het behoorlijk leuk om een hoop ellende te veroorzaken, waar dat eigenlijk niet nodig is. We mogen ook trots zijn op onszelf hoor!! Want wat vele met zijn tweeen niet lukt doen wij toch maar alleen!! Pff ik heb net nog kraambezoek gehad, allemaal leuk en aardig, maar begin er langzaamaan wel genoeg van te krijgen eerlijk gezegd. Helaas is nog steeds niet iedereen geweest. Ik ga eens op de bank hangen met mijn kleine man, fijne nacht meiden!
Kom mezelf ook even aanmelden bij het clubje Ik ben alleenstaand sinds dat ik 16 weken zwanger was en me zoontje is inmiddels 1 jaar en haast 3 weken oud Ik zelf ben 27 Ik heb me eigen (huur) huisje en werk 3 dagen per week in de kinderopvang als groepsleidster en Anthony gaat gewoon met me mee maar dan op een andere groep. Vind het erg leuk dat deze topic er is toch fijn als je lief en leed 8) kan delen met meiden die in dezelfde situaties zitten als jijzelf! Dus dames tot uh typs ofzoiets
Welkom meiden! Hier geen idee over hoe ik het die kleine ga vertellen als ze vragen heeft, 1 ding weet ik wel zolang ze klein is ga ik niet vertellen hoe haar vader in elkaar steekt. Misschien alleen dat hij voor een ander leven koos, dan die van ons! Maar als ze later oud en wijs genoeg is () en ze heeft vragen over haar vader zal ik hem niet ophemelen maar eerlijk vertellen hoe en wat, maar goed dat duurt vast nog een jaar of 20! haha! Ik wil hem niet zwart maken en mocht er ooit nog contact ontstaan tussen die twee, verwacht ik van hem ook dat hij mij niet gaat zwart maken!
Meiden wil ff zeggen dat ik heel veel respect voor jullie heb! Wat goed dat jullie dit allemaal doen, jullie zijn echt supermama's @lola jeetje meis, ik las vaker met je mee, vooral toen met die miskramen en toen was je eindelijk zwanger. wat verdrietig om te horen liefs Elif
@ Elif: wat lief van je! En wat leuk te horen dat je zo met mij meeleefde! Zie dat het zwanger worden bij jou ook niet verloopt zoals het zou moeten zijn! Wordt het ICSI?
Het word een tese-icsi. Vorig jaar hebben we van ons oude ziekenhuis een valse uitslag gekregen van mijn man zijn tese ( geen zaadcellen gevonden) en daarna bleek uit zijn dossier dat er wel degelijk , niet veel , maar er waren zaadcellen gevonden. Nu lopen we in brussel en gaan we voor een verse tese-icsi. Ja ik kan me nog zo al die emoties herinneren enz ( ik had toen wel een andere naam lana) maar alhoewel je me niet kende, trok je verhaal me erg. Zoveel moeite en verdriet. En nu was ik helemaal geschokt toen ik dat las over je partner, ik vraag me af hoe iemand dat nu kan doen!!! maar je dochtertje mag blij zijn met zo'n moeder xxx
hey meiden, na een nacht veelal wakker zijn, omdat meneertje weer eens besloot om de drie uur te komen en me vervolgens wakker te houden door steeds zijn speen uit te spugen en dat irritante zuigbehoeftegeluid te gaan maken, dacht ik even tijd te hebben om te posten, maar helaas denkt hij daar alweer heel anders overde flapdrol Is dat nou zo'n typische regeldag...als ze zovaak willen drinken??? Ik hoop straks weer ff wat meer mee te kunnen schrijven!
Hoihoi Ik kom je ook aanmelden bij jullie clubje. Ik ben Mama25, ben 23 jaar. Ben moeder van een dochter van 10,5 maand. En in verwachting van de 2de. Zal even kort mijn situatie vertellen, tis namelijk erg lang. Tijdens mijn eerste zwangerschap is mijn partner )(ex) weggegaan rond 26 weken. Ook niet bij de bevalling geweest, wel mijn dochter erkent. Toen ze 8 weken was kwamen we weer in contact, en wilden het toch weer samen proberen. Ondertussen toonde hij weinig interessse naar mijn dochter toe, hing alleen de hele tijd om haar geen, maar deed niks, geen voeding geen luier geen badje echt helemaal niks. Het ging dus met ups en downs. En toen kwam ik erachter weer zwanger te zijn. En tja sindsdien nog 1x gesproken en smeekte mij om nog een kans, maar ik zei dat ik dat niet 123 kon zeggen en tijd nodig had. Maar niks meer vernomen. Er is veel meer gebeurd, maar teveel om allemaal op te noemen. Hij heeft veel beloofd, veel mooie praatjes maar uiteindelijk niks van waar. Het heeft me ontzettend veel pijn gedaan en doet het nog steeds. Groetjes Mama25
Welkom mama 25, Wat zijn mannen toch ontzettend rare wezens he!! Hoe kun je zomaar je kind(eren) in de steek laten Hebben sommige van jullie niet dat je eigenlijk ook al weet dat je vrij snel (max 2 jaar tussen de kids) voor een tweede wilt gaan?? En dat je je dan gaat afvragen of je ooit nog een leuke man zal ontmoeten.......maarja aan de andere kant......we hebben die mannen eigenlijk helemaal niet meer nodig, aangezien er tegenwoordig niet alleen meer banken zijn voor geld Ik ga ff gauw koken...mijn ukkie slaapt eindelijk...is vandaag heel de dag wakker geweest acht weken en al hartstikke eigenwijs, dat wordt nog leuk