Daar zit je dan, op de vroege ochtend. Mijn gebit doet zo'n zeer. :(

Discussie in 'De lounge' gestart door Jel, 30 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Sinds gisteren heb ik pijn in mijn gebit. Aan de hele rechterkant. Ik dacht gisteravond even dat de pijn na een dutje verholpen was. Maar vannacht kwam het in alle hevigheid weer terug. De boven, - en onderkant voelen helemaal ontstoken en er staat echt een druk op mijn kiezen. Heb het gevoel alsof ik mijn kiezen stevig op elkaar moet houden, omdat ze er ander uitvallen. Het doet ook veel pijn, en voor mij is het een uitzondering dat ik nu dan toch maar een paracetamolletje heb ingenomen.

Ik kan nog anderhalf uur slapen nu en moet om 7 uur beginnen op mijn werk. Het laatste ochtendje voor mijn vakantie (zul je net zien...)
    Maar ik verga bijna van de pijn en ga dan ook straks wanneer het kan direct de tandarts bellen. Moet er vandaag nog terecht.

Weten jullie hoe ze dit behandelen bij een zwangeren? Wat als het inderdaad ontstoken blijkt te zijn? Krijg je dan antibiotica of zo wat zwangeren ook mogen?En hoe ontdekken ze wat ik heb? Een foto maken mag toch niet?

2. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Wat vervelend zeg! Weet eigenlijk niet hoe ze dat doen als je zwanger bent. Maar kan het niet zijn dat je erg verkouden bent en je holtes verstopt zijn? Dat had ik laatst. Deed ook zo'n pijn in mn kiezen en kaak. Deed nog meer zeer als ik ging liggen of bukte. Nou in ieder geval sterkte en toch alvast een fijne vakantie.

3. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    foto's maken mag wel! als ze je gewoon zo'n lood schort aan doen.

en als je antibiotica nodig hebt dan zoeken ze wel iets wat je wel mag hebben hoor.

en paracetamol kan echt geen kwaad voor je baby hoor.

heel veel sterkte!

4. Jel

Jel Niet meer actief

Dankjulliewel voor de reacties. Gelukkig heb ik nog even lekker een uurtje kunnen slapen.

Nee, verkouden ben ik niet, dus daar kan het niet mee te maken hebben. Ben heel benieuwd wat ze gaan doen en wat het nu is. Misschien is het trouwens ook wel een kies waar een stukje vulling uit is, want als ik daar met mijn vinger indruk, voel ik een helse pijn en eten kan ik met de rechterkant van mijn mond niet.

5. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Vervelend is dat hè, pijn in je gebit.

De tandarts zal je gewoon behandelen en alleen een foto maken indien dat echt nodig is. Bij mij is dat in week 17 van m'n zwangerschap ook gebeurd.
    Ik hoop voor je dat t iets kleins en lulligs is, maar hoe dan ook t moet maar even gebeuren.

Succes en een paracetamol is niet ernstig hoor!

6. Tese

Tese Niet meer actief

Je zegt boven en onderkant. Heb je niet in je slaap heel erg zitten knarsen? Ik doe dat Heel vaak en dan heb ik de hele dag pijn in m'n kiezen. Heb er ook een knarsplaatje voor nu.

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ai, vind pijn in het gebit de ergste pijn die er is. fotos maken mag gewoon, je krijgt dan een loodschort vor. tijdens mijn eerste zwangerschap is mijn gebit helemaal verpest. 2 ontstekingen dus 2x wortelkanaalbehandeling, waarvan de laatste maar niet aansloeg. verdoven mag ook gewoon.. succes!

8. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Hè bah meid wat vervelend voor je. Hopelijk is het alleen die kies en ben je er zo weer van af. Sterkte gewenst en paracetamol kan echt geen kwaad hoor. Ik heb er ook wel eens 1 of 2 genomen als de bekkenpijn echt te gek werd.

9. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Jel, ik heb heel erg last van een moeilijke mond. Ik ben heel trouw tandenragertjes (borsteltjes die ik echt bij de apotheek haal, die zijn beter van kwaliteit) gaan gebruiken (je moet een maat hebben dat als je ze tussen je kiezen stopt dat je tandvlees wit wordt). Dat doet aan het begin erg veel zeer, maar je moet dat echt doorzetten. Daarnaast gebruik ik perioaid chloorexidine. Heb ik ook tijdens mijn zwangerschap van Veerle gebruikt, het is onschuldig en het werkt goed zonder dat je kiezen en tanden verkleuren.

Verder een afspraak bij de mondhygiëniste, voor mij soms zelfs 3 keer in het jaar.

Maar eerst, naar de tandarts om uit te sluiten dat er niets ergers aan de hand is en dan zal je tandarts je ook wel goede adviezen geven.

Succes, ontstoken tandvlees geeft echt heel veel mondpijn...

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Die heb ik ook sinds een paar weken, hele gebit deed zeer van het knarsen...en hield overdag vaak ook de kaken strak op elkaar.

Niet met pijn rond blijven lopen, succes Jel...

11. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Succes Jel!

Hoop dat je vandaag nog bij je tandarts terecht kan.

12. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Toevallig! Ik had het gister ook! Alleen ben ik wel net een goede week heel verkouden geweest en voelde aan m'n neus (bij het ophalen / snuiten) dat het echt ging om een verstopte holte, hoewel ik niet echt verkouden meer ben nu. Ik heb de hele dag aan de pijnstillers gezeten maar jemig wat deed dat zeer! :(
    Gelukkig is het vandaag weer over..... *afkloppen* ;)

Kan het bij jou ook zo zijn dat er een verstandskies wil doorkomen? Toen dat bij mij zo was had ik dit ook wel eens. Hij is nog steeds niet door trouwens en het speelt heel af en toe nog wel eens op maar niet zo erg meer gelukkig.

Sterkte in elk geval!

13. Jel

Jel Niet meer actief

Bedankt voor de reacties. :)

Ik mag er straks heen om 11:15 uur. Ben benieuwd wat ze zeggen.
    Ik geloof niet dat ik aan tandenknarsen doe. Ik hoor mijn man er nooit over. Mijn man doet dat wel, hoor ik weleens.

Ik begin te denken dat het geen ontsteking is, maar dus een vulling die eruit is en veel zenuwpijn geeft rechtsboven.
    Rechtsonder ontdekte ik dat er een paar tandhalzen ontbloot liggen, beetje bruin van kleur :) en pijnlijk. Daar hebben ze eerder al een keer een soort goedje opgesmeerd wat goed hielp. Maar nu komt ook daarvan de pijn weer terug.

Ik heb sowieso een heel slecht gebit. Er is bij iedere controle wel wat mee. Maar heb nog nooit zoveel kiespijn gehad als nu.
    De bevalling deed haast nog minder zeer. :) En ik ben niet kleinzerig.

14. Jel

Jel Niet meer actief

Bedankt ook voor een paar tips, oa over die tip over de borsteltjes voor tussen de tanden. Heb ze ook wel gezien bij Etos dus misschien koop ik die nog wel.

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

sterkte jel!

16. Jel

Jel Niet meer actief

Bedankt!

Ben inmiddels weer thuis, net terug van de tandarts en er bleek inderdaad toch een ontsteking te zitten in de zenuw boven de kies waar een vulling in zit. De kies was al aan het afsterven, zei ze. Dus ze heet een wortelkanaalbehandeling uitgevoerd. Zit nu nog onder de verdoving (dat mocht idd gewoon met zwangerschap) en ben benieuwd als het uitgewerkt is, of de pijn er dan nog zit.
    Deel 2 van de wortelkanaalbehandeling krijg ik nog in juni.
    Het was geen pretje, maar ben blij dat ze toch wat gevonden heeft...

17. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Au.. Hopelijk ben je snel van de pijn af.. Ik mag morgen twee verstandskiezen laten trekkennn. Knufff voor jou

18. Jel

Jel Niet meer actief

Thanx! En jij sterkte met die verstandskiezen trekken, dat is ook nooit leuk.

19. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Dank je is ook niet het leukste maar een wortelkanaalbehandeling helemaal niet...

20. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ach jee zenuwenpijn en dan vooral in je mond is verschrikkelijk!
    Voor mijn zwangerschap had ik ook een vrij sterk gebit met alleen verstandkiezen die scheef lagen en dit wel hebben moeten laten verhelpen alle 4 na dan :D
    In mijn zwangerschap begon de ellende 2 keer een wortelkanaalbehandeling en de gaatjes leken echt spontaan overal te komen.
    Nu bijna 4 jaar verder nog steeds een zwak gebit sterker nog ik lag gister bij de tandarts en ja hoor aan de antibiotica voor een week en volgende week woensdag wortelkanaalbehandeling nummertje 11...
    Sterkte ermee het is alles behalve fijn.

Deel Deze Pagina