dames gestopt augustus 2012 gaan voor een lente/zomerkindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door marleen96, 18 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb voor mijn vorige zwangerschap wel ovulatietesten gebruikt maar nu begin ik daar niet meteen mee. We zien wel. Vind het ook goed als het nog een paar maanden duurt.

Wij willen de kinderen bewust dicht op elkaar. Maar van de gynaecoloog moesten we wel een jaar minimaal wachten aangezien ik een keizersnede heb gehad.

2. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Cayth...wat heb jij een enthousiaste man zeg!!! Die laat er zeg maar geen gras over groeien...haha! Daar kan die van mij nog wel wat van leren...die moet nog erg aan het idee wennen dat hij straks, waarschijnlijk, 28 is en 2 kinderen heeft..dat moet nog ff indalen!!
    Maar hopelijk is het in 1 keer raak...dat zou super zijn! Ik zal voor je duimen!

Mijn ovulatie voel ik heeeel erg. Ik kan voelen van welke kant het ei komt en gebruik voor de zekerheid toch ook maar ovulatietesten (af en toe, anders wordt het me een te dure grap) Tempen doe ik niet aan, vin k weer een gedoe....

Hoe hou jij dan bij wanneer je eisprong is of hou je ongeveer het midden van je cyclus aan?

3. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

zullen we niet ff een lijstje maken zodat we wat van elkaar weten? Ik begin wel, als jullie m dan aanvullen..

Bloem85 - 26 jaar - bijna 1e ronde - 2e kindje

4. Ingrid84

Ingrid84 Lid

22 aug 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk dat er al meerdere dames zich gemeld hebben. Voor mij is het de eerste keer en heb me er nooit in verdiept. Zo'n Forum biedt uitkomsten.
    Is het verstandig om te tempen?

5. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Als je de hele maand structureel op dezelfde tijd tempt dan zie je dat als je ovulatie geweest je temperatuur met ong. 0,5 stijgt.
    Op die manier kun je (naderhand) zien wanneer je ovulatie was.

Ik vind het zelf niet heel fijn omdat je het pas naderhand ziet en omdat je het eigenlijk iedere dag op dezelfde tijd moet doen..maar als je eenmaal je temp hebt bijgehouden en je cyclus is constant dan kan het je helpen om je ovulatie te berekenen..

Ben je op zoek naar hulpmiddelen voor de ovulatie?

6. Ingrid84

Ingrid84 Lid

22 aug 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bloem85 niet bepaald. Ik heb 13 augustus de laatste bloeding gehad na het stoppen met de pil. Officieel zal mijn ovulatie dit weekend moeten plaatsvinden bij 28 dagen. Maar moet eerst maar eens echt ongesteld worden. Heb een app gedownload. Lovecycles. Je kan alles erin zetten. Misschien tip voor de rest.

Wie heeft er tip om alles erin te houden?

7. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Judithvdc - 24 jaar - 1e ronde - 2e kindje

8. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Juni83. - 29 jaar - bijna 1e ronde - 2e kindje

Vorige keer geen ovulatie testen gehaald, toen duurde het een jaar, wist toen ook nooit wanneer mijn eis sprong was en we waren er niet zo mee bezig. Nu eerst ff zonder testen als het te lang duurt met ovu testen :)

9. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Alleen moe moe en nog eens moe de eerste 3 maanden, ik kon wel 24 uur per dag slapen hihi, klein beetje misselijk, maar nooit hoeven overgeven, na 3 maanden nergens meer last van gehad, behalve op het eind die iedereen wel heeft zoals niet meer lekker kunnen liggen en niet goed slapen en maagzuur

10. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Cayth - 21 jaar - 1e ronde - 2e kindje

11. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Haha dat heeft wel even geduurd hoor.. in het begin was ik er zo extreem mee bezig dat manlief ook wel eens gek van me werd.. maar nu, achh soms vertel ik hem wel eens verhalen van zp, en dan paar dagen later vraagt hij hoe het nu met diegene gaat, vind het zelf ook wel errrg lief, had het niet verwacht namelijk..

Mijn man vond het ook wel gek hoor, straks 25 ( of net 26) als hij 2 kids heeft.. maarja dat geld voor mij net zo, als het deze ronde wél raak is ben ik 21 met 2 kids hihi.. vind het heeeerlijk om jong moeder te zijn! Ben er zo onwijs trots op!

Ik hou ongeveer het midden van mijn cyclus aan, en ik heb meestal rond mijn eisprong 2 a 3 dagen veel last van vruchtbaarslijm.. meestal ook een teken om lekker te klussen hihi.. we hebben nu besloten om tot zondag elke dag te klussen, en dan maandag eerst maar eens even een rustdag inlassen hihi :)

12. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Jullie zijn ook idd redelijk jong. (tis natuurlijk maar net wat je zelf vind, maar gemiddeld gezien zijn jullie redelijk jong) en dan zijn wij ook nog jong...!!

Je hebt het de komende dagen nogal druk geloof ik,...hahah!!! Maandag kan je pas weer uitrusten...

Heb hier net mijn eisprong gehad, maar we doen er nog niets mee, dus nu is het afwachten wanneer ik ongesteld wordt en dan kan het eindelijk beginnen!!! Vind t toch wel spannend...t lijkt me super als het ook heel snel mag lukken...we zulllen zien!

In ieder geval, jij veel succes/plezier de komende dagen en hopelijk heb je gelijk succes!!!

13. Senna82

Senna82 Bekend lid

25 jun 2012
    747
    53
    28
    Senna82 - 30 jaar- 1e ronde - 1e kindje

Hoi meiden.

Wat leuk om al die ervaringen te lezen.
    Wij zijn op 12-8-2012 gestopt met de pil en gaan voor ons eerste kindje.
    Heel spannend dus.

Leuk om mee te lezen en te schrijven!
    Veel plezier en succes allemaal.

14. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

He Senna, leuk dat je je bij ons voegt!

Spannend he als je de knoop doorhakt en echt voor een (1e, 2e) kindje gaat?!!? Jij zit in de buurt van je eisprong..spannend! Dat wordt extra aan de klus...(of ben je er nog niet zo erg mee bezig??)
    Veel succes en hopelijk ben je snel zwanger!!!

Ik zit hier vandaag met een ziek ventje thuis...das ook wel zielig!! Hij wil alleen maar de hele dag getilt worden en lekker liggen en slapen en de rest van de tijd zit ie erg te jengelen....!!
    Echt zo'n dag dat er niks uit je handen komt!

15. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Senna82 - 30 jaar - 1e ronde - 1e kindje

Heb even t rijtje netjes onder elkaar gezet, is net wat overzichtelijker!!

Iemand al richting zn nod????

16. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Nou zeg....had dus net alles netjes met spaties achter elkaar gedaan, maar dat doet ie dus niet!! Helaas!!
    Dan moeten we het maar met een rommelig rijtje doen...

17. Ingrid84

Ingrid84 Lid

22 aug 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ingrid84 - 28 jaar - 1e ronde - 1e kindje

Dacht maak het lijstje alvast langer :)

18. marleen96

marleen96 Niet meer actief

hoi allemaal,
    ik had deze pagina gestart. Even niet online geweest en moet je kijken hoeveel reacties. Super! zal me ook even onder het lijstje zetten. Ik ben slecht in om op de hoogte te blijven van iedereen maar zal me best doen!

Ingrid84 - 28 jaar - 1e ronde - 1e kindje
    Marleen96- 25 jaar - 1e ronde - 2e kindje

19. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Gezellig dat we al met een cluppie zijn!!!

Is er al iemand die richting zn nod gaat?

Hier eigelijk niks te vertellen...t is nu gewoon afwachten wanneer de eerste ongesteldheid komt.

Wat doen jullie eigenlijk allemaal in t dagelijks leven??
    Werken jullie of zijn jullie thuis?? Sporten?? Hobby's??

Ik werk in het basisonderwijs als leerkracht. 3 dagen in de week. Verder probeer ik regelmatig te sporten, houden mijn man en ik van af en toe uitgebreid koken en natuurlijk leuke uitstapjes doen met de kleine.

20. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ja hier ook niet zoveel te vertellen, verwacht over 2 weken mijn eisprong, heb een cyclus van 35 dagen

Kei leuk idd zon cluppie :)

Ik ben intensivecare verpleegkundige en werk op een IC in een ziekenhuis. 3,5 dag in de week
    Mijn hobby's zijn natuurlijk onze frummel waar veel tijd in gaat zitten, maar lekker uiteten is ook heel leuk, en met vriendinnen leuke dingen doen :)

Spannend hè? Het is afwachten :)

Deel Deze Pagina